Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07

Auteur Topic: Märklin hoe staat het ervoor ?  (gelezen 166664 keer)

Johnnytrein

• Offline Offline
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #720 Gepost op: 25 December 2010, 18:26:20 »
Volgens mij is ze daar tegen ingeënt  :-\
Groetjes
Johnny

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #721 Gepost op: 26 December 2010, 09:34:26 »
Dus vanaf nu bij MTE: Laat uw Marklin modellen inpakken door Chris en begin dan ook nog een aangenaam gesprek over hoe mooi het model wel niet is enz enz. Voor alle tweerail inpakwerkjes en geamuseerde gesprekken kun u terecht bij Brigitte. Ook zij zal vast heel aardig blijven.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #722 Gepost op: 26 December 2010, 10:12:54 »
Zou wel mooi zijn, het wegvallen van Marklin. Grote kans dat het treintjes imago eens de serieuze kant op gaat.

bisbisbisbisbis

Roffel!

Märklin kan echt wel interessante dingen maken als ze maar wil. Maar er verschijnt naar mijn smaak te vaak ongelooflijke bagger van dit merk: speenvarkens met marsepein-look op stoomloconderstel, pluche vuursalamander met ketelwagen in een set, muffe teddybeer met een gedateerde stoomloc in een houten kistje. Doe het weg! Doe het weg!

Tante M neemt haar klanten niet echt serieus als ze een NS-loc met een vreemd schor gekreun (typhoon?) als "loc met sound" verkoopt. Er zijn merken die het anders aanpakken: net nieuw is de ESU 215. Een sound waar je horendol van wordt inclusief uche-kuche... Die loc leeft!  
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

MR

• Offline Offline
« Reactie #723 Gepost op: 26 December 2010, 11:04:23 »
Er zijn genoeg mensen die aan het merk Märklin gehecht zijn. Voor drierailspoorders is Märklin  de belangrijkste leverancier, niet alleen van het rijdend materieel maar zeker ook van de sporen en wissels, voeding enzovoorts. Zij zien de ontwikkelingen rond Märklin met zorg aan en ik vind dat we daarvoor respect moeten opbrengen en het niet steeds in dit draadje, dat gaat over die ontwikkelingen, het merk moeten afbranden. Tweerailers hebben al van oudsher er niet zoveel mee. Dan kan natuurlijk heel goed beargumenteerd worden, maar iets zegt mij dat men er ook niet veel mee zou hebben als er naar argumenten gezocht moest worden, al hoewel: Je vindt altijd een stok om een hond mee te slaan.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #724 Gepost op: 26 December 2010, 11:38:53 »
Toen ik net met de hobby begon dacht ik dat Märklin het merk was die serieuze en technisch perfecte modellen zou maken.
Na mijn eerste (Hamo) model was ik dan ook zeer verbaast. Maar ook bij nieuwe uitgaves. Als je daarna een beetje verdiept in het merk dan stijgt de vraag toch heel erg, wat willen ze nou?
Het publiek wat alles koopt waar Märklin op staat is niet groot genoeg om een heel concern in leven te houden.
Ze moeten zich maar eens gaan concentreren op de markt van modelspoorders die gewoon een exacte weergave willen hebben van het grote voorbeeld en natuurlijk alleen met moderne aandrijving, en die markt is veel groter, zeker als ze hun modellen altijd ook als gelijkstroom aanbieden.
Vr. groeten,
Bob

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #725 Gepost op: 26 December 2010, 18:03:15 »
Ze moeten zich maar eens gaan concentreren op de markt van modelspoorders die gewoon een exacte weergave willen hebben van het grote voorbeeld en natuurlijk alleen met moderne aandrijving, en die markt is veel groter, zeker als ze hun modellen altijd ook als gelijkstroom aanbieden.
Dat valt me elke keer weer tegen, als je een nieuw Trix model koopt, de aandrijving, het uitrijden en de stroomafname. Eerst de Glaskasten, toen Schienenbus, dan de T3. Allemaal erg mooie modellen, maar door het belabberde rijgedrag liever een 20 jaar oude Roco Glaskasten op de baan. Kijk, het kan wel! Zelfs in de allerkleinste modellen! Mij lijkt de  Trix Kittel een erg mooi model, maar ik koop 'm waarschijnlijk toch niet vanwege de verwachte "stotters" op het spoor.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

MR

• Offline Offline
« Reactie #726 Gepost op: 26 December 2010, 18:15:49 »

Maar er is op die markt ook veel meer concurrentie. Bovendien produceren de concurrenten ook nog in lage-lonenlanden en hebben zij kunststofkappen op hun modellen. Een deel van de vaste afnemers gruwt van een Märklin met plastickap uit China. Dan kan men de tweerailers wel terwille zijn, maar het is gewoon lastig om die over de streep te krijgen. Dat dat zo is, hoef ik niet te bewijzen, het draadje staat er vol mee. Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.

Ik schrijf dit om te laten zien dat er ook nog wel wat andere overwegingen zijn bij het bepalen van de koers van dit bedrijf en dat het lastig zal zijn om een goed evenwicht te vinden.  Wij zijn ook maar stuurlui aan wal. Het is wel gemakkelijk om een koers van Märklin te bedenken die jou het meest zou plezieren. Dat is dan de beste strategie voor jou, niet persé voor Märklin
« Laatst bewerkt op: 26 December 2010, 18:17:26 door MR »

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #727 Gepost op: 26 December 2010, 18:29:08 »
Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.

Dat komt omdat het een sekte is...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

genincr

• Gast
« Reactie #728 Gepost op: 26 December 2010, 18:36:31 »

Joff-10242

• Offline Offline
« Reactie #729 Gepost op: 26 December 2010, 18:39:52 »
Zelf heb ik ook Märklin thuis, maar ik ben van plan om meer modellen van andere merken aan te schaffen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Märklin een beetje achter de feiten aanloopt qua detaillering, kwaliteit van motoren en geluidsmodules. (ik noem als voorbeeld de rijtuigen waarin ik nog nooit losse bankjes heb aangetroffen (zie roco, Artitec en LS Models), en de locomotieven die veel te sloom zijn en weinig geluid kennen)

dus we zien maar dat Märklin en andere merken ook best samengaan, dus waarom zou 3rail een sekte zijn??

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #730 Gepost op: 26 December 2010, 18:42:39 »
Het is wel gemakkelijk om een koers van Märklin te bedenken die jou het meest zou plezieren. Dat is dan de beste strategie voor jou, niet persé voor Märklin
De huidige koers van Märklin werkt ook niet, daarnaast hebben ze veel meer moeite om hun Märklin producten aan de klanten kwijt te raken dan de Trix versies daarvan.
Ik denk dan aan de NS 1200 en de Koplopers die keer op keer opgewarmd worden terwijl de gelijkstroom uitvoeringen al lang op zijn.

Maar goed, ik hoop duidelijk ook dat Märklin weer een gezond bedrijf wordt waar iedereen graag producten bij koopt, niet alleen de verzamelaars.

Vr. groeten,
Bob

theokersten

• Offline Offline
« Reactie #731 Gepost op: 26 December 2010, 18:59:00 »
heb ook marklin wagons,met gelijkstroom wielen.
plus het nodige van trix.
van trix verschillende loks.
maar roco voert bij mij de boventoon.
zou het jammer vinden  als marklin zich zelf uit de markt prijst.
de prijzen zijn toch behoorlijk t.o. de andere merken.
het is toch een roemrucht merk.
gr.theo kersten
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
« Reactie #732 Gepost op: 26 December 2010, 19:49:33 »
Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.
Nee, en hoe zou dat toch komen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

MR

• Offline Offline
« Reactie #733 Gepost op: 26 December 2010, 20:13:47 »
Niet alleen bij Marklin maar ook bij ROCO/Fleischann blijft het problematisch:

http://www.capital.de/unternehmen/:Ende-einer-Glanzeit--Die-Geisterfahrt-der-beruehmten-Modelleisenbahner/100035089.html

Het is dus ook wachten op de grote klap bij Roco-Fleischmann  :(

jakop

• Gast
« Reactie #734 Gepost op: 26 December 2010, 20:20:03 »

Wat  een onzin!! Ik ben 3-railer maar heb totaal geen binding met het merk Märklin. De momenteel fijnst rijdende lok is de riva 1300. Ik zou willen dat de Märklin modellen (waar ik er wel een aantal van heb) zo reden. Maar binding...nee!! (wellicht ook de reden dat ik niet bij de 3-rail buren actief ben..)

Dat komt omdat het een sekte is...

Ben jij soms als kind in de pukko's gevallen?  ;D