Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De projecten van Ruben (NL H0) door MOVisser
19 June 2025, 23:51:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door KNed
19 June 2025, 23:43:44
Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door KNed
19 June 2025, 23:37:55
LS Models 2025 door spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
19 June 2025, 23:01:08
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
19 June 2025, 22:29:11
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
19 June 2025, 22:27:48
Raadplaatje door grossraumwagen
19 June 2025, 22:22:56
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Keska
19 June 2025, 22:15:16
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
19 June 2025, 22:12:01
19 Toen door R1954
19 June 2025, 21:46:55
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool door Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
19 June 2025, 21:04:03
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Eric B
19 June 2025, 21:01:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
19 June 2025, 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
19 June 2025, 20:47:40
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
19 June 2025, 20:33:52
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Ronald Halma
19 June 2025, 20:27:35
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronald Halma
19 June 2025, 20:23:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door HSIJ
19 June 2025, 19:22:10
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
19 June 2025, 18:31:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 June 2025, 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
19 June 2025, 17:10:52
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
19 June 2025, 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 June 2025, 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 June 2025, 16:39:49
Br 38 Piko Superen. door wob
19 June 2025, 15:30:49

Auteur Topic: Märklin hoe staat het ervoor ?  (gelezen 165450 keer)

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #795 Gepost op: 24 January 2011, 21:50:38 »
Het gaat UITMUNTEND met Marklin, zie nieuwheden 2011, met name de prijzen TOP.
 ;D ;D ;D
Fout moet zijn over de top!
Ik dacht die Thalys wel mooi te vinden maar een compleet setje is me toch echt teveel!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #796 Gepost op: 24 January 2011, 23:51:20 »
Luisteren naar klanten is geen garantie voor succes: Zo veel mogelijk verschillende zeer gedetaillleerde locomotiefjes tegen een zo laag mogelijke prijs. Dat is wat de klant wil. Alleen hoe wil je dan nog geld verdienen? 

Luisteren naar je klanten en precies doen wat je klanten willen zijn twee verschillende zaken. Als je wil dat iemand precies doet wat jij wil (of tenminste, dat hij dat belooft te doen) dan moet je in het stemhokje zijn.

Maar denken dat je het beter weet dan je klanten zorgt ervoor dat je de binding kwijtraakt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #797 Gepost op: 25 January 2011, 00:27:48 »
Overigens is het luisteren naar de klanten, het maken van de door hun gewenste model voor een aanvaardbare prijs, geen garantie dat het een succes wordt. Nog afgezien van een financieel succes.

Een roemrucht voorbeeld is de Ford Edsel. Interessant leesvoer voor marketing en doelgroeponderzoeken (3x woordwaarde).
Edsel

Citaat
Overnight the Edsel went from wonder kid to village idiot.

De clou is dus niet wat wil de klant nu, maar wat wil de klant als ik het op de markt zet.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Joost.

• Offline Offline
    • Foto Website
« Reactie #798 Gepost op: 25 January 2011, 08:08:55 »
Ik vindt dat er wel makkelijk ge***t wordt over het beleid. De meeste gaan ervan uit dat als men zou overstappen naar een plastic kap en meer naar de klant zou luisteren het opeens geweldig is? Die visie zou ik ook best onder ''Tunnelvisie'' plaatsen. Hoe het nu gaat is inderdaad niet geweldig, maar ! Een hoop marklinisten hebben daar volgens mij geen problemen mee. Ik durf zelfs te gokken dat niet marklinisten(Zoals 99,9% hier) er meer mee bezig is. Overigens, de gemiddelde Marklin lok zonder geluid enz. is nog altijd goedkoper dan een Roco(Goed, tot de dump acties komen ;D).

Gr Joost(Zowel 2-Rail als 3-Rail)

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
« Reactie #799 Gepost op: 25 January 2011, 09:19:33 »
Waarom zou een bedrijf als Märklin niet een keer een onderzoek doen onder beurs bezoekers(hoeft niet eens een modelspoorbeurs te zijn maar kan elke hobbybeurs zijn)  wat de NIET klant(of hobbyist) er van weerhoud om haar producten te kopen (buiten het riedeltje van 2 versus 3 rail om ) en daar zijn voordelen mee doen .Waarom niet eens op een NIET modelspoorbeurs een baan te laten zien met invloeden van Computerbesturingen diverse Software mogelijkheden aan de andere hobbyisten die niet weten dat hun Hobby ook perfect met een Modelspoorbaan cq modelspoorlandschap te combineren valt.
Als je alleen maar naar je huidige klanten zou luisteren en wacht tot van hun de laatste ook is vertrokken(een beetje overdreven )staat de curator weer voor de deur terwijl men nog steeds met de huidige klanten aan het discuseren is .
Een klant die je al hebt zal de omzet ook niet noemenswaardig verhogen als je de gehele dag naar hem of haar luistert.De klant die je niet hebt zal in de tussentijd echter wel zijn geld bij een ander uit blijven geven.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2011, 10:05:22 door Richard Snijder »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #800 Gepost op: 25 January 2011, 12:01:47 »
Een hoop marklinisten hebben daar volgens mij geen problemen mee.

Dat is leuk, als er een constante aanvoer van Märklinisten (mensen die het merk kiezen ondanks de bekende euvels) van onderaf is: oftewel, jonge modelspoorders die voor Märklin kiezen en niets anders. Zo niet, dan sterft je doelgroep vanzelf uit.

- Peter

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #801 Gepost op: 25 January 2011, 14:17:03 »
De meeste gaan ervan uit dat als men zou overstappen naar een plastic kap en meer naar de klant zou luisteren het opeens geweldig is? Gr Joost(Zowel 2-Rail als 3-Rail)

Ik kan dat verhaal over die plastic kap nergens uit opmaken.

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
« Reactie #802 Gepost op: 25 January 2011, 15:02:39 »
Ik kan me nog herrinneren van vroeger toen ik met mijn ouders naar de Huishoud en Hobbybeurs in Borne ging er een stand was van van Wezel in Hengelo waar men Treinen verkocht en bij mijn weten was het hier altijd erg druk met Vaders en kinderen.
Was voor velen met mij toch een eerste in aanraking komen met de hobby ,ook al gingen mijn ouders er niet voor de modeltreinen heen ,we kwamen er wel mee thuis.

Joost.

• Offline Offline
    • Foto Website
« Reactie #803 Gepost op: 25 January 2011, 15:05:03 »
Dat is leuk, als er een constante aanvoer van Märklinisten (mensen die het merk kiezen ondanks de bekende euvels) van onderaf is: oftewel, jonge modelspoorders die voor Märklin kiezen en niets anders. Zo niet, dan sterft je doelgroep vanzelf uit.

Ja maar dat een probleem van de gehele branche, niet alleen Marklin.

Gr Joost

wibi

• Offline Offline
« Reactie #804 Gepost op: 25 January 2011, 15:24:52 »
Cijfers staven een realiteit die men in ons land niet ziet, de spoorhobby in Europa is duidelijk Duits, met een paar spetters naar de buurlanden. Bij een rondvraag naar een Insider model is het steevast een grote stomer, Duits, raar he. Dat zijn nou eenmaal de kapitaalkrachtigen, die kiezers. En zo blijven wij, spetters, buiten schot bij onze wensen. Simpel, slikken of stikken. En ik vind dat niet erg hoor.
Ga eens in een grote stad naar een hobbywinkel, bekijk de boel op een zaterdagmorgen een rustig, en je zult ontdekken dat Márklin het meest verkochte merk is.  Wim

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #805 Gepost op: 25 January 2011, 22:25:17 »
Ga eens in een grote stad naar een hobbywinkel, bekijk de boel op een zaterdagmorgen een rustig, en je zult ontdekken dat Márklin het meest verkochte merk is.
Ligt dat er niet aan in welke winkel je bent? Logisch dan een zgn Märklin winkel meer Märklin verkoopt.

Volgens mij kun je als merk een verschil maken als je innovatief bent en niet echt vooruitgang boekt. Esu met z'n Loksound doet iets wat Märklin een paar jaar geleden al had moeten doen, Roco met deuren die open gaan. Als je veel wilt verkopen, moet je voorop lopen en de rest probeert je dan in te halen. Tegen de tijd dat ze je bijna hebben, kom je alweer met een volgende innovatie. Mensen willen heel graag ergens voor betalen wat de kooplust aanwakkert. Apple is hier een mooi voorbeeld van. Elke keer als de pers weer begint te brullen over de volgende "iPodkiller" en daarna "iphonekiller", doet Apple er nog een schepje bovenop. Er is genoeg te innoveren in de modelspoorbranche, je moet het alleen willen, creatieve medewerkers aanstellen en erin willen investeren. Niet comfortabel achterover leunen omdat je denkt dat je je markt al voor je hebt gewonnen. Zo is de Britse autoindustrie ook aan zijn eind gekomen. Stilstand is achteruitgang. Zgn innovatief zijn door digitale centrales uit te brengen vind ik echt niet indrukwekkend (welke volgens mij ook nog eens van Esu afkomen).
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ONR

• Gast
« Reactie #806 Gepost op: 25 January 2011, 23:02:20 »
Je vergeet in je verhaal te melden dat Marklin steeds koploper is geweest als het ging om modelspoorbouw. Met andere woorden vele modelspoorliefhebbers zijn vroeger begonnen met Marklin, destijds top.

Nu Roco, LS models en andere fabrikanten ook steeds meer wisselstroom modellen op de markt brengen met verbluffende kwaliteit en detailieering, gaat Marklin het verliezen.

Voor vele is dan een geheel nieuw begin een te grote stap, waardoor ze toch gebonden blijven aan Marklin....

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #807 Gepost op: 25 January 2011, 23:30:19 »
Apple is hier een mooi voorbeeld van. Elke keer als de pers weer begint te brullen over de volgende "iPodkiller" en daarna "iphonekiller", doet Apple er nog een schepje bovenop.

De vergelijking met Apple gaat maar ten dele op. En sowieso is Apple weinig innovatief: alles wat een iPad/iPhone/iPod kan, heeft een ander apparaat met betere specificaties. Waar Apple erg goed in is:
  • Een apparaat als één eenvoudig geheel te laten werken - specificaties zeggen namelijk niet alles
  • Zichzelf verkopen: als je geen iPad/iPhone/iPod hebt, kun je net zo goed weer holenmens worden

En dat laatste, daar is er wél een overeenkomst met Märklin: Märklin heeft prachtige folders en geeft je het gevoel het best mogelijke product in handen te hebben, zelfs al wordt dat niet altijd door feiten gestaafd.

Alleen, kunnen ze dat volhouden? Gezien de winstcijfers van Apple enerzijds en Märklin anderzijds heb ik daar mijn twijfels over.

- Peter

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #808 Gepost op: 26 January 2011, 00:02:49 »
Sven:
Citaat
Volgens mij kun je als merk een verschil maken als je innovatief bent en niet echt vooruitgang boekt.

Om marklin nu gebrek aan innovatie te verwijten gaat mij nu net iets te ver. Tuurlijk de nieuwe modellen van 2011 (deze die nu aangekondigd zijn), kun je als stap op de plaats klasseren. Echter zijn de laatste jaren (neem eens bv 5) toch een aantal innovaties, dan niet het daadwerkelijk toepassen van ideeen (oa door andere), uit de Marklin koker gerold.

Marklin heeft met de verschillende motor ontwerpen in verschillende serie producten bewezen dat het niet altijd de oude vertrouwde koffie molen hoeft te zijn. Tuurlijk de C-sinus eerste generatie was wat 'terleurstellend'. De tweede generatie (SDS) heeft een aantal goed lopende en krachtige loks opgeleverd.

Het in serieproducten toepassen van twee weg communicatie op een digitale baan, terwijl de DCC producenten nog 'ravottend' over straat rollen. <sarcastische mode>Ik neem aan dat, na het de triomftocht van Lenz in 2008, we nu een eenduidig werkend Railcom systeem hebben breed gedragen door alle DCC producenten.</sarcastische mode> Ik geef toe veel producten zijn 'railcom' ready, maar de daadwerkelijke toepassing anders dan een 'simpele' melding van decoderadres of code heb ik nog niet bij een grote serieproducent gezien. Marklin heeft met hulp van ESU toch een werkend assortiment op de markt gezet. (Als ik iets bedenk voor mijn baas, staat de naam van de baas op het label, en niet die van mij...  :'()

Een aantal andere innovaties (in de afgelopen 5 jaar)  in het kort: digitaal werkende spoorkranen, pantograven die op afstand zijn te bedienen, multiplexer toepassing bij seinen, bovenleiding inspectie loks met werkend bordes, ...

Dus Marklin is echt wel bezig met innofatieve zaken,en vele worden pas in het tweede kwartaal gepresenteerd!

Vriendelijke groeten,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #809 Gepost op: 27 January 2011, 11:08:42 »
Je blijft je verbazen over het modellen beleid bij Märklin.
Maar aangezien ze bijna niets meer uitbrengen voor de gelijkstroom markt haal ik mij schouders daarover op.
Vr. groeten,
Bob