Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Märklin hoe staat het ervoor ?  (gelezen 166761 keer)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #720 Gepost op: 25 December 2010, 18:26:20 »
Volgens mij is ze daar tegen ingeënt  :-\
Groetjes
Johnny

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #721 Gepost op: 26 December 2010, 09:34:26 »
Dus vanaf nu bij MTE: Laat uw Marklin modellen inpakken door Chris en begin dan ook nog een aangenaam gesprek over hoe mooi het model wel niet is enz enz. Voor alle tweerail inpakwerkjes en geamuseerde gesprekken kun u terecht bij Brigitte. Ook zij zal vast heel aardig blijven.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #722 Gepost op: 26 December 2010, 10:12:54 »
Zou wel mooi zijn, het wegvallen van Marklin. Grote kans dat het treintjes imago eens de serieuze kant op gaat.

bisbisbisbisbis

Roffel!

Märklin kan echt wel interessante dingen maken als ze maar wil. Maar er verschijnt naar mijn smaak te vaak ongelooflijke bagger van dit merk: speenvarkens met marsepein-look op stoomloconderstel, pluche vuursalamander met ketelwagen in een set, muffe teddybeer met een gedateerde stoomloc in een houten kistje. Doe het weg! Doe het weg!

Tante M neemt haar klanten niet echt serieus als ze een NS-loc met een vreemd schor gekreun (typhoon?) als "loc met sound" verkoopt. Er zijn merken die het anders aanpakken: net nieuw is de ESU 215. Een sound waar je horendol van wordt inclusief uche-kuche... Die loc leeft!  
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #723 Gepost op: 26 December 2010, 11:04:23 »
Er zijn genoeg mensen die aan het merk Märklin gehecht zijn. Voor drierailspoorders is Märklin  de belangrijkste leverancier, niet alleen van het rijdend materieel maar zeker ook van de sporen en wissels, voeding enzovoorts. Zij zien de ontwikkelingen rond Märklin met zorg aan en ik vind dat we daarvoor respect moeten opbrengen en het niet steeds in dit draadje, dat gaat over die ontwikkelingen, het merk moeten afbranden. Tweerailers hebben al van oudsher er niet zoveel mee. Dan kan natuurlijk heel goed beargumenteerd worden, maar iets zegt mij dat men er ook niet veel mee zou hebben als er naar argumenten gezocht moest worden, al hoewel: Je vindt altijd een stok om een hond mee te slaan.

 

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #724 Gepost op: 26 December 2010, 11:38:53 »
Toen ik net met de hobby begon dacht ik dat Märklin het merk was die serieuze en technisch perfecte modellen zou maken.
Na mijn eerste (Hamo) model was ik dan ook zeer verbaast. Maar ook bij nieuwe uitgaves. Als je daarna een beetje verdiept in het merk dan stijgt de vraag toch heel erg, wat willen ze nou?
Het publiek wat alles koopt waar Märklin op staat is niet groot genoeg om een heel concern in leven te houden.
Ze moeten zich maar eens gaan concentreren op de markt van modelspoorders die gewoon een exacte weergave willen hebben van het grote voorbeeld en natuurlijk alleen met moderne aandrijving, en die markt is veel groter, zeker als ze hun modellen altijd ook als gelijkstroom aanbieden.
Vr. groeten,
Bob

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8332
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #725 Gepost op: 26 December 2010, 18:03:15 »
Ze moeten zich maar eens gaan concentreren op de markt van modelspoorders die gewoon een exacte weergave willen hebben van het grote voorbeeld en natuurlijk alleen met moderne aandrijving, en die markt is veel groter, zeker als ze hun modellen altijd ook als gelijkstroom aanbieden.
Dat valt me elke keer weer tegen, als je een nieuw Trix model koopt, de aandrijving, het uitrijden en de stroomafname. Eerst de Glaskasten, toen Schienenbus, dan de T3. Allemaal erg mooie modellen, maar door het belabberde rijgedrag liever een 20 jaar oude Roco Glaskasten op de baan. Kijk, het kan wel! Zelfs in de allerkleinste modellen! Mij lijkt de  Trix Kittel een erg mooi model, maar ik koop 'm waarschijnlijk toch niet vanwege de verwachte "stotters" op het spoor.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #726 Gepost op: 26 December 2010, 18:15:49 »
Ze moeten zich maar eens gaan concentreren op de markt van modelspoorders die gewoon een exacte weergave willen hebben van het grote voorbeeld en natuurlijk alleen met moderne aandrijving, en die markt is veel groter, zeker als ze hun modellen altijd ook als gelijkstroom aanbieden.

Maar er is op die markt ook veel meer concurrentie. Bovendien produceren de concurrenten ook nog in lage-lonenlanden en hebben zij kunststofkappen op hun modellen. Een deel van de vaste afnemers gruwt van een Märklin met plastickap uit China. Dan kan men de tweerailers wel terwille zijn, maar het is gewoon lastig om die over de streep te krijgen. Dat dat zo is, hoef ik niet te bewijzen, het draadje staat er vol mee. Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.

Ik schrijf dit om te laten zien dat er ook nog wel wat andere overwegingen zijn bij het bepalen van de koers van dit bedrijf en dat het lastig zal zijn om een goed evenwicht te vinden.  Wij zijn ook maar stuurlui aan wal. Het is wel gemakkelijk om een koers van Märklin te bedenken die jou het meest zou plezieren. Dat is dan de beste strategie voor jou, niet persé voor Märklin
« Laatst bewerkt op: 26 December 2010, 18:17:26 door MR »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #727 Gepost op: 26 December 2010, 18:29:08 »
Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.

Dat komt omdat het een sekte is...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

genincr

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #728 Gepost op: 26 December 2010, 18:36:31 »

Joff-10242

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #729 Gepost op: 26 December 2010, 18:39:52 »
Zelf heb ik ook Märklin thuis, maar ik ben van plan om meer modellen van andere merken aan te schaffen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Märklin een beetje achter de feiten aanloopt qua detaillering, kwaliteit van motoren en geluidsmodules. (ik noem als voorbeeld de rijtuigen waarin ik nog nooit losse bankjes heb aangetroffen (zie roco, Artitec en LS Models), en de locomotieven die veel te sloom zijn en weinig geluid kennen)

dus we zien maar dat Märklin en andere merken ook best samengaan, dus waarom zou 3rail een sekte zijn??

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #730 Gepost op: 26 December 2010, 18:42:39 »
Het is wel gemakkelijk om een koers van Märklin te bedenken die jou het meest zou plezieren. Dat is dan de beste strategie voor jou, niet persé voor Märklin
De huidige koers van Märklin werkt ook niet, daarnaast hebben ze veel meer moeite om hun Märklin producten aan de klanten kwijt te raken dan de Trix versies daarvan.
Ik denk dan aan de NS 1200 en de Koplopers die keer op keer opgewarmd worden terwijl de gelijkstroom uitvoeringen al lang op zijn.

Maar goed, ik hoop duidelijk ook dat Märklin weer een gezond bedrijf wordt waar iedereen graag producten bij koopt, niet alleen de verzamelaars.

Vr. groeten,
Bob

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #731 Gepost op: 26 December 2010, 18:59:00 »
heb ook marklin wagons,met gelijkstroom wielen.
plus het nodige van trix.
van trix verschillende loks.
maar roco voert bij mij de boventoon.
zou het jammer vinden  als marklin zich zelf uit de markt prijst.
de prijzen zijn toch behoorlijk t.o. de andere merken.
het is toch een roemrucht merk.
gr.theo kersten
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #732 Gepost op: 26 December 2010, 19:49:33 »
Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.
Nee, en hoe zou dat toch komen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #733 Gepost op: 26 December 2010, 20:13:47 »
Niet alleen bij Marklin maar ook bij ROCO/Fleischann blijft het problematisch:

http://www.capital.de/unternehmen/:Ende-einer-Glanzeit--Die-Geisterfahrt-der-beruehmten-Modelleisenbahner/100035089.html

Het is dus ook wachten op de grote klap bij Roco-Fleischmann  :(


jakop

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #734 Gepost op: 26 December 2010, 20:20:03 »
Tweerailers zullen nooit de binding krijgen met Märklin die de drierailers wel hebben.

Wat  een onzin!! Ik ben 3-railer maar heb totaal geen binding met het merk Märklin. De momenteel fijnst rijdende lok is de riva 1300. Ik zou willen dat de Märklin modellen (waar ik er wel een aantal van heb) zo reden. Maar binding...nee!! (wellicht ook de reden dat ik niet bij de 3-rail buren actief ben..)

Dat komt omdat het een sekte is...

Ben jij soms als kind in de pukko's gevallen?  ;D