..... Ik heb een decoder van Uhlenbrock ingebouwd, te weten de Intelli Drive Deluxe 76 420. ........Echter, toen ik de loc nog analoog in gebruik had, reed hij echt bijna geruisloos. Na de verbouwing hoor ik echter een ander geluid erbij... En dan vooral als de motor langzaam draait. Het is er ook als hij wat sneller rijd.Is dit normaal, (hoop het eigenlijk niet... )of moeten er instellingen veranderd worden?Groet,Ronald
Door de pulsbreedte modulatie (PCM, niet te verwarren met proces controle module ) van 31 of 32 KHz toe te passen lijkt met name deze motor zich daar niet voor te lenen.
Koos, helaas is je conclusie niet helemaal correct.De Roco BR215 is standaard uitgerust met een grote rond motor uit de oertijd.Deze motor is nogal aan slijtage onderhevig, hetgeen je bij analoog rijden niet echt merkt of last van hebt. Op een gegeven moment houd hij er gewoon mee op en dan is ie stuk. Bij digitaal rijden is dat even anders. Door de pulsbreedte modulatie (PCM, niet te verwarren met proces controle module ) van 31 of 32 KHz toe te passen lijkt met name deze motor zich daar niet voor te lenen. Na een ombouw of 140 ben ik er redelijk uit dat die motoren nooit echt lekker gaan lopen digitaal, zelfs niet met een Lopi V3. Het scheelt een beetje maar de koffie molen blijft. Ik ben bang dat als je er een andere motor in zet dat je er vanaf bent. Helaas is dat echter kostbaar en mijn insziens niet de moeite.Soms helpt het om de lastregeling uit te zetten, maar soms ook niet, afhankelijk van hoever de motor versleten is.Succes, Hans