Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 22:33:13
losse onderdelen door Casmir
Vandaag om 22:32:44
Piko blauwe 1000 door Charles_
Vandaag om 22:20:32
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:15:38
Lodewickshaven door Sikko
Vandaag om 22:09:57
Esu 51820 SwitchPilot v2 door maartenvdb
Vandaag om 22:09:40
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
Vandaag om 22:09:39
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:08:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 21:56:22
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Tedo
Vandaag om 21:32:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:04:58
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 72705 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #345 Gepost op: 10 June 2011, 21:20:07 »
Ja, het is maar een preofneus. Maar ze krijgen allen die leuke proefneus ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #346 Gepost op: 10 June 2011, 21:39:10 »
Het is eerder een fopneus.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #347 Gepost op: 12 June 2011, 14:19:22 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5428
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #348 Gepost op: 12 June 2011, 14:38:02 »
Waren ze bang dan dat die V250 van het spoor zou waaien in de Hollandse polders?  ;D ;D  ;D

Even zonder gekheid: je verhaal klinkt heel logisch. Maar dan hadden ze dat gedrocht toch nog wel een beetje fatsoenlijk kunnen ontwerpen?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #349 Gepost op: 12 June 2011, 22:50:10 »
Waarschijnlijk dezelfde ontwerper die ze bij Peugeot in dienst hebben

- Peter (geen fan van de huidige stijl van luchtinlaten van Peugeot)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #350 Gepost op: 13 June 2011, 01:06:07 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Wielspin lijkt me meer een probleem bij het wegrijden, dan heb je niets aan spoilers, skirts enzo. Weinig rijwind als je stilstaat he. Bovendien krijg je met een vlakke neus als bij de class 43 en clas 91 en de TGVs meer neerwaartse druk om de trein in de rails te houden. ( bij de koplopers was dat vroeger een probleempje geloof ik ).
En met het ontwerpen van treinen komen andere dingen kijken dan in de formule 1. Bijvoorbeeld de luchtverplaatsing van de hele trein en de gevolgen daarvan als bijvoorbeeld 2 hogesnelheidstreinen elkaar voorbij rijden in een tunnel.

Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste. NS wil tegenwoordig zoveel mogelijk zitplaatsen, dus waarom dan zo'n neus ? misschien een wc in verstopt of zo ?

groeten,Alexander

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #351 Gepost op: 13 June 2011, 08:10:37 »
verstopte wc ;)
Dus gehele reis niet naar de wc net als in de SLT.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #352 Gepost op: 13 June 2011, 19:13:39 »
Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste.

Kreukelzone?