Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door BlackElkX
Vandaag om 13:43:54
Ik ben aan het opruimen. door Hans Reints
Vandaag om 13:43:04
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 13:37:09
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Houten 23 Augustus 2025 door thevandijks
Vandaag om 12:32:14
Eerste hulp bij Freecad door jjg koopmans
Vandaag om 12:02:15
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 70017 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #345 Gepost op: 10 June 2011, 21:20:07 »
Ja, het is maar een preofneus. Maar ze krijgen allen die leuke proefneus ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #346 Gepost op: 10 June 2011, 21:39:10 »
Het is eerder een fopneus.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #347 Gepost op: 12 June 2011, 14:19:22 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5375
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #348 Gepost op: 12 June 2011, 14:38:02 »
Waren ze bang dan dat die V250 van het spoor zou waaien in de Hollandse polders?  ;D ;D  ;D

Even zonder gekheid: je verhaal klinkt heel logisch. Maar dan hadden ze dat gedrocht toch nog wel een beetje fatsoenlijk kunnen ontwerpen?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #349 Gepost op: 12 June 2011, 22:50:10 »
Waarschijnlijk dezelfde ontwerper die ze bij Peugeot in dienst hebben

- Peter (geen fan van de huidige stijl van luchtinlaten van Peugeot)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #350 Gepost op: 13 June 2011, 01:06:07 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Wielspin lijkt me meer een probleem bij het wegrijden, dan heb je niets aan spoilers, skirts enzo. Weinig rijwind als je stilstaat he. Bovendien krijg je met een vlakke neus als bij de class 43 en clas 91 en de TGVs meer neerwaartse druk om de trein in de rails te houden. ( bij de koplopers was dat vroeger een probleempje geloof ik ).
En met het ontwerpen van treinen komen andere dingen kijken dan in de formule 1. Bijvoorbeeld de luchtverplaatsing van de hele trein en de gevolgen daarvan als bijvoorbeeld 2 hogesnelheidstreinen elkaar voorbij rijden in een tunnel.

Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste. NS wil tegenwoordig zoveel mogelijk zitplaatsen, dus waarom dan zo'n neus ? misschien een wc in verstopt of zo ?

groeten,Alexander

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #351 Gepost op: 13 June 2011, 08:10:37 »
verstopte wc ;)
Dus gehele reis niet naar de wc net als in de SLT.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #352 Gepost op: 13 June 2011, 19:13:39 »
Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste.

Kreukelzone?