Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
PBM/PWM met joystick door bask185
Vandaag om 20:17:32
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 20:14:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Ronald Halma
Vandaag om 20:11:18
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
mDDM, waarom 3 draaistellen? door timtrein
Vandaag om 20:01:56
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:46:40
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:45:58
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Rijnstraat door Rob Ellerman
Vandaag om 19:21:36
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
  

Auteur Topic: Koppensnellers deel II - Hondekop  (gelezen 5880 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Koppensnellers deel II - Hondekop
« Gepost op: 30 January 2009, 21:12:55 »
Jawel, bij deze deel II van de Koppensnellersreeks. De ingrediënten:


Wat gaat hiermee gebeuren? Dat laat ik later weten ;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Delftinhetklein

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
    • bouweninhetklein
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #1 Gepost op: 30 January 2009, 22:07:39 »
Interessant....!!

Ben benieuwd

Grt Erwin

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #2 Gepost op: 30 January 2009, 22:12:46 »
uh, wordt dat die rotterdamse uitdegrondsteekhondekop?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6770
  • Spaar ze allemaal.
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #3 Gepost op: 30 January 2009, 22:44:21 »
Mmm.... Lima draaistel.

Ik heb die kop al een keer eerder voorbij zien komen, maar nou weet ik echt niet meer of je er toen al wat over verteld hebt ???.

Ik ben dus ook benieuwd.

Groet Stephan.


« Laatst bewerkt op: 30 January 2009, 22:48:50 door prutser »

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #4 Gepost op: 30 January 2009, 22:59:30 »
Das vast de kop van de ABDk 390, die na de sloop van de rijtuigbak eind 1981 retour NS werd gestuurd en opgeslagen in Leeuwarden  8).

Grtz, Marcel

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #5 Gepost op: 30 January 2009, 23:22:37 »
Leuk al dat gegis, maar ik zeg nog niks...
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #6 Gepost op: 30 January 2009, 23:27:16 »
Das vast de kop van de ABDk 390, die na de sloop van de rijtuigbak eind 1981 retour NS werd gestuurd en opgeslagen in Leeuwarden

Was dat niet de 380? En wat is er met die kop gebeurd? Ooit nog nuttig geweest, of uiteindelijk toch gesloopt?
Grtz!
Tedo

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #7 Gepost op: 31 January 2009, 01:15:23 »
Uh ja idd, dat was de 380...   ::) Voutje  :P

Geen idee wat ermee gebeurd is, er lagen er nog wel meer volgens HOV.... Zal wel enkeltje sloop zijn uiteindelijk.


Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #8 Gepost op: 31 January 2009, 01:27:57 »
Ik heb een vermoeden. Vroegah reden de zogenaamde werkplaats treinen van en naar Haarlem toe.
De draaistellen en de onttakelde machinistenhuizen gingen goed verankerd op een speciaal daarvoor bestemde platte wagen mee. De NS1100, Ns1200 en/of Ns1300 fungeerden als trekkracht. Jaren later werden deze overgenomen door de Motorposten.

Maarten is de bedoeling dat je de kop en draaistel laat gieten?
Njaah.. ik zeg ook maar wat. ;D

Jeroen

We're all riders on this train.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #9 Gepost op: 31 January 2009, 08:52:39 »
Uh ja idd, dat was de 380...   

Nee, dat was de kop van de Bk 391 (brand Wierden 1974). De ABDk 380 verdween in 1981 in zijn geheel in de Koekfabriek. Inmiddels waren de Hondekoppen zò op leeftijd geraakt dat dat verantwoord werd geacht.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #10 Gepost op: 31 January 2009, 14:00:16 »
Citaat
Nee, dat was de kop van de Bk 391 (brand Wierden 1974). De ABDk 380 verdween in 1981 in zijn geheel in de Koekfabriek. Inmiddels waren de Hondekoppen zò op leeftijd geraakt dat dat verantwoord werd geacht.


Hmm, volgens mij loop ik dan weer het een en ander doormekaar te halen  :o


DB143

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • DIKKE ZEEMEEUW
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #11 Gepost op: 31 January 2009, 14:22:15 »
Ik lees iets over het nagieten van de kop, maar als je foto´s van de echte hondekop gaat bekijken dan zie je dat er heel wat verbouwd moet gaan worden.
Want die Piko kop lijkt toch niet echt wat.


Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #12 Gepost op: 26 April 2010, 21:17:26 »
Lang geleden, maar er is inmiddels iets gebeurd:

Floris heeft gewonnen en krijgt een koekje! (gratis af te halen in Bnk).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #13 Gepost op: 28 April 2010, 16:24:51 »
jeuj. koekjus. <3. :P

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #14 Gepost op: 28 April 2010, 16:56:05 »
Was dat niet een vergeelde Benelux-hondekop?
No dress rehearsel, this is our life.