Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 19:44:37
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 19:14:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:06:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
  

Auteur Topic: Koppensnellers deel II - Hondekop  (gelezen 5868 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Koppensnellers deel II - Hondekop
« Gepost op: 30 January 2009, 21:12:55 »
Jawel, bij deze deel II van de Koppensnellersreeks. De ingrediënten:


Wat gaat hiermee gebeuren? Dat laat ik later weten ;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Delftinhetklein

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
    • bouweninhetklein
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #1 Gepost op: 30 January 2009, 22:07:39 »
Interessant....!!

Ben benieuwd

Grt Erwin

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #2 Gepost op: 30 January 2009, 22:12:46 »
uh, wordt dat die rotterdamse uitdegrondsteekhondekop?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6767
  • Spaar ze allemaal.
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #3 Gepost op: 30 January 2009, 22:44:21 »
Mmm.... Lima draaistel.

Ik heb die kop al een keer eerder voorbij zien komen, maar nou weet ik echt niet meer of je er toen al wat over verteld hebt ???.

Ik ben dus ook benieuwd.

Groet Stephan.


« Laatst bewerkt op: 30 January 2009, 22:48:50 door prutser »

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #4 Gepost op: 30 January 2009, 22:59:30 »
Das vast de kop van de ABDk 390, die na de sloop van de rijtuigbak eind 1981 retour NS werd gestuurd en opgeslagen in Leeuwarden  8).

Grtz, Marcel

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #5 Gepost op: 30 January 2009, 23:22:37 »
Leuk al dat gegis, maar ik zeg nog niks...
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #6 Gepost op: 30 January 2009, 23:27:16 »
Das vast de kop van de ABDk 390, die na de sloop van de rijtuigbak eind 1981 retour NS werd gestuurd en opgeslagen in Leeuwarden

Was dat niet de 380? En wat is er met die kop gebeurd? Ooit nog nuttig geweest, of uiteindelijk toch gesloopt?
Grtz!
Tedo

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #7 Gepost op: 31 January 2009, 01:15:23 »
Uh ja idd, dat was de 380...   ::) Voutje  :P

Geen idee wat ermee gebeurd is, er lagen er nog wel meer volgens HOV.... Zal wel enkeltje sloop zijn uiteindelijk.


Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #8 Gepost op: 31 January 2009, 01:27:57 »
Ik heb een vermoeden. Vroegah reden de zogenaamde werkplaats treinen van en naar Haarlem toe.
De draaistellen en de onttakelde machinistenhuizen gingen goed verankerd op een speciaal daarvoor bestemde platte wagen mee. De NS1100, Ns1200 en/of Ns1300 fungeerden als trekkracht. Jaren later werden deze overgenomen door de Motorposten.

Maarten is de bedoeling dat je de kop en draaistel laat gieten?
Njaah.. ik zeg ook maar wat. ;D

Jeroen

We're all riders on this train.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #9 Gepost op: 31 January 2009, 08:52:39 »
Uh ja idd, dat was de 380...   

Nee, dat was de kop van de Bk 391 (brand Wierden 1974). De ABDk 380 verdween in 1981 in zijn geheel in de Koekfabriek. Inmiddels waren de Hondekoppen zò op leeftijd geraakt dat dat verantwoord werd geacht.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #10 Gepost op: 31 January 2009, 14:00:16 »
Citaat
Nee, dat was de kop van de Bk 391 (brand Wierden 1974). De ABDk 380 verdween in 1981 in zijn geheel in de Koekfabriek. Inmiddels waren de Hondekoppen zò op leeftijd geraakt dat dat verantwoord werd geacht.


Hmm, volgens mij loop ik dan weer het een en ander doormekaar te halen  :o


DB143

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • DIKKE ZEEMEEUW
Re: Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #11 Gepost op: 31 January 2009, 14:22:15 »
Ik lees iets over het nagieten van de kop, maar als je foto´s van de echte hondekop gaat bekijken dan zie je dat er heel wat verbouwd moet gaan worden.
Want die Piko kop lijkt toch niet echt wat.


Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #12 Gepost op: 26 April 2010, 21:17:26 »
Lang geleden, maar er is inmiddels iets gebeurd:

Floris heeft gewonnen en krijgt een koekje! (gratis af te halen in Bnk).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #13 Gepost op: 28 April 2010, 16:24:51 »
jeuj. koekjus. <3. :P

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:Koppensnellers deel II - Hondekop
« Reactie #14 Gepost op: 28 April 2010, 16:56:05 »
Was dat niet een vergeelde Benelux-hondekop?
No dress rehearsel, this is our life.