Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De (3d) knutsels van Ronald. door MOVisser
Vandaag om 13:53:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
  

Auteur Topic: NSM Treinstel 386  (gelezen 8652 keer)

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2009, 22:02:26 »
Volgens mij is dat gewoon een stuk van de binnenwand wat je ziet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2009, 22:18:19 »
En een likje verf kost niet veel inderdaad maar dan moet daar wel tijd voor zijn. De prioriteit is laatste tijd meer op het "op de baan brengen" gericht geweest en dan schiet het cosmetische er een beetje bij in...

Snap ik, maar het is al bijna 3 jaar zo. Nogmaals: het valt me nu pas op, maar iets zegt me dat de finishing touch toch wel zo leuk is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2009, 22:38:57 »
t'Zijn geen wrijftransfers hoor...  ;)

Er zit nogwel even werk aan, uitzoeken wat waar hoort, hoe alles eruit dient te zien, welke grote, sjablonen laten maken etc, er gaat meer tijd in zitten dan je soms denkt en vrijwilligers en tijd zitten ook niet in een blikje...  ;)

Langzaam aan word steeds meer materieel van opschriften voorzien, dus dat komt nogwel goed..  :)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2009, 23:07:17 »
Reken op een paar avonden voor het uitzoeken en digitaal klaarmaken, dan inderdaad spul laten maken, en dan ben je nog een halve dag bezig om het netjes op het stel te meubelen. En dan moet het ding dus ook het liefst ergens rustig binnen staan.

Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar in de praktijk van een vrijwilliger zijn er zoveel dingen die aandacht vragen... (ja, ervaring)

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2009, 23:41:17 »
Alle respect voor vrijwilligers, zonder welke Museaal Nederland gewoon stilstaat, mijn vraag/opmerking gaat echter meer in de richting van de leiding. Die vond het kennelijk meer prioriteit hebben om gaten in lokomotieven te boren om daar tekstbordjes aan op te hangen en dat heeft ook tijd en energie gekost. Los daarvan, want dat is weer een heel ander verhaal, dacht ik heel naief dat het opbrengen van de opschriften wel eens zou kunnen horen bij de ongetwijfeld grote klus om het stel groen te spuiten. Zo niet, dan hebben beide delen van het stel toch bijna 3 jaar overdekt gestaan en in Utrecht moet er toch een dag in de week zonder publiek zijn om dat soort karweitjes uit te voeren.
Ik voel me niet bekocht, ik ben alleen zo verbaasd.

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #35 Gepost op: 24 februari 2009, 09:07:17 »
Citaat
Die vond het kennelijk meer prioriteit hebben om gaten in lokomotieven te boren om daar tekstbordjes aan op te hangen en dat heeft ook tijd en energie gekost.

D'r zijn helemaal geen gaten geboord om de tekstbordjes op te hangen. De schroeven op die bordjes zijn nep. Daarbij lijkt het mij trouwens inderdaad belangrijker om verklarende bordjes te hebben op de collectie die in het museum staat i.p.v. opschriften op een trein die tot nu toe weinig te zien was in het museum. Afgezien daarvan staat het ophangen van bordjes in het museum overigens  los van het maken van opschriften op de treinen. Het een gaat uit van het museum en het ander wordt door de vrijwilligers van de werkgroepen gedaan.

Daarbij komt ook nog dat de 386 opgeknapt is door 'tROM. Een werklozen/opleidings project. 'tROM verzet erg veel werk, maar verstand van de juiste details hebben ze niet. Mag je ook niet verwachten van zo'n project en daarom is het ook helemaal niet erg, maar dat maakt wel dat we beter zelf voor de opschriften kunnen zorgen.  De werkgroep elektrische treinstellen is echter erg klein, dus het is er nog niet van gekomen.
De 273 vereist namelijk ook nog wat aandacht. Bovendien is er, zoals al eerder gezegd, de afgelopen tijd vooral aandacht geschonken aan het rijvaardig maken van de 386. De rest volgt vanzelf.  Kwestie van geduld.

Etienne

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #36 Gepost op: 24 februari 2009, 10:42:08 »
D'r zijn helemaal geen gaten geboord om de tekstbordjes op te hangen. De schroeven op die bordjes zijn nep.

Gelukkig maar, da's een pak van m'n hart.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #37 Gepost op: 24 februari 2009, 17:53:27 »
Als tROM het ding van opschriften had voorzien dan waren het waarschijnlijk witte plakletters in een verkeerd lettertype geweest, om maar eens wat te noemen. Was ook niet goed geweest... (1202, anyone??)
Maar als iemand zich geroepen voelt om een volledige opschriftenset voor een tweetje mat'54 digitaal aan te leveren, juiste lettertype (wellicht te leveren) en juiste formaten én inhoudelijk correct, dan ben je vast welkom bij een van de NSM-leden alhier.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #38 Gepost op: 24 februari 2009, 19:51:23 »
Bespaar je de moeite  ;) Heb ze reeds lange tijd terug (vlak na afleveren tROM) afgeleverd. Hoe en waarom ze er nog niet op zitten (is zaak werkgroep, niet NSM!) weet ik verder ook niet. Ik weet alleen dat het compleet is, aangezien ik ze zelf heb getekend, net als de Pec, NS-41, 1202 (zijn er ook reeds, wordt over nagedacht hoe en wanneer!), mP3031 en de 273.

Helaas zijn er zo her en der wat foutjes ingeslopen, maar dat hou je toch altijd wel, alhoewel je hier veelal weinig over hoort...