Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Conrat door Theovh
Vandaag om 22:02:45
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 21:59:48
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door AlbertG
Vandaag om 21:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Mcn1986
Vandaag om 21:29:44
Mijnbouw Indonesië door Peter Soonius
Vandaag om 21:26:45
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
  

Auteur Topic: NSM Treinstel 386  (gelezen 8947 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #30 Gepost op: 23 February 2009, 22:02:26 »
Volgens mij is dat gewoon een stuk van de binnenwand wat je ziet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #31 Gepost op: 23 February 2009, 22:18:19 »
En een likje verf kost niet veel inderdaad maar dan moet daar wel tijd voor zijn. De prioriteit is laatste tijd meer op het "op de baan brengen" gericht geweest en dan schiet het cosmetische er een beetje bij in...

Snap ik, maar het is al bijna 3 jaar zo. Nogmaals: het valt me nu pas op, maar iets zegt me dat de finishing touch toch wel zo leuk is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #32 Gepost op: 23 February 2009, 22:38:57 »
t'Zijn geen wrijftransfers hoor...  ;)

Er zit nogwel even werk aan, uitzoeken wat waar hoort, hoe alles eruit dient te zien, welke grote, sjablonen laten maken etc, er gaat meer tijd in zitten dan je soms denkt en vrijwilligers en tijd zitten ook niet in een blikje...  ;)

Langzaam aan word steeds meer materieel van opschriften voorzien, dus dat komt nogwel goed..  :)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #33 Gepost op: 23 February 2009, 23:07:17 »
Reken op een paar avonden voor het uitzoeken en digitaal klaarmaken, dan inderdaad spul laten maken, en dan ben je nog een halve dag bezig om het netjes op het stel te meubelen. En dan moet het ding dus ook het liefst ergens rustig binnen staan.

Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar in de praktijk van een vrijwilliger zijn er zoveel dingen die aandacht vragen... (ja, ervaring)

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #34 Gepost op: 23 February 2009, 23:41:17 »
Alle respect voor vrijwilligers, zonder welke Museaal Nederland gewoon stilstaat, mijn vraag/opmerking gaat echter meer in de richting van de leiding. Die vond het kennelijk meer prioriteit hebben om gaten in lokomotieven te boren om daar tekstbordjes aan op te hangen en dat heeft ook tijd en energie gekost. Los daarvan, want dat is weer een heel ander verhaal, dacht ik heel naief dat het opbrengen van de opschriften wel eens zou kunnen horen bij de ongetwijfeld grote klus om het stel groen te spuiten. Zo niet, dan hebben beide delen van het stel toch bijna 3 jaar overdekt gestaan en in Utrecht moet er toch een dag in de week zonder publiek zijn om dat soort karweitjes uit te voeren.
Ik voel me niet bekocht, ik ben alleen zo verbaasd.

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #35 Gepost op: 24 February 2009, 09:07:17 »
Citaat
Die vond het kennelijk meer prioriteit hebben om gaten in lokomotieven te boren om daar tekstbordjes aan op te hangen en dat heeft ook tijd en energie gekost.

D'r zijn helemaal geen gaten geboord om de tekstbordjes op te hangen. De schroeven op die bordjes zijn nep. Daarbij lijkt het mij trouwens inderdaad belangrijker om verklarende bordjes te hebben op de collectie die in het museum staat i.p.v. opschriften op een trein die tot nu toe weinig te zien was in het museum. Afgezien daarvan staat het ophangen van bordjes in het museum overigens  los van het maken van opschriften op de treinen. Het een gaat uit van het museum en het ander wordt door de vrijwilligers van de werkgroepen gedaan.

Daarbij komt ook nog dat de 386 opgeknapt is door 'tROM. Een werklozen/opleidings project. 'tROM verzet erg veel werk, maar verstand van de juiste details hebben ze niet. Mag je ook niet verwachten van zo'n project en daarom is het ook helemaal niet erg, maar dat maakt wel dat we beter zelf voor de opschriften kunnen zorgen.  De werkgroep elektrische treinstellen is echter erg klein, dus het is er nog niet van gekomen.
De 273 vereist namelijk ook nog wat aandacht. Bovendien is er, zoals al eerder gezegd, de afgelopen tijd vooral aandacht geschonken aan het rijvaardig maken van de 386. De rest volgt vanzelf.  Kwestie van geduld.

Etienne

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #36 Gepost op: 24 February 2009, 10:42:08 »
D'r zijn helemaal geen gaten geboord om de tekstbordjes op te hangen. De schroeven op die bordjes zijn nep.

Gelukkig maar, da's een pak van m'n hart.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #37 Gepost op: 24 February 2009, 17:53:27 »
Als tROM het ding van opschriften had voorzien dan waren het waarschijnlijk witte plakletters in een verkeerd lettertype geweest, om maar eens wat te noemen. Was ook niet goed geweest... (1202, anyone??)
Maar als iemand zich geroepen voelt om een volledige opschriftenset voor een tweetje mat'54 digitaal aan te leveren, juiste lettertype (wellicht te leveren) en juiste formaten én inhoudelijk correct, dan ben je vast welkom bij een van de NSM-leden alhier.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re: NSM Treinstel 386
« Reactie #38 Gepost op: 24 February 2009, 19:51:23 »
Bespaar je de moeite  ;) Heb ze reeds lange tijd terug (vlak na afleveren tROM) afgeleverd. Hoe en waarom ze er nog niet op zitten (is zaak werkgroep, niet NSM!) weet ik verder ook niet. Ik weet alleen dat het compleet is, aangezien ik ze zelf heb getekend, net als de Pec, NS-41, 1202 (zijn er ook reeds, wordt over nagedacht hoe en wanneer!), mP3031 en de 273.

Helaas zijn er zo her en der wat foutjes ingeslopen, maar dat hou je toch altijd wel, alhoewel je hier veelal weinig over hoort...