Thowra en Bob,Als laatste wil ik nog wel kwijt dat ook ik heel blij ben met LS-models. Zij maken prachtige modellen. Ik vind het alleen jammer dat het tot 2 x toe tot een dubbelontwikkeling voor een model van een Nederlands rijtuig is gekomen. Wat mij dan verbaasd is de keuze van LS om dogmatisch (koste wat kost) door te gaan met de ontwikkeling van de aangekondigde modellen. Dit terwijl in beide gevallen op het startmoment van de eigen productie de resultaten van de concurrend al op het punt van uitlevering staan. Bij plan W was - voor zover mij bekend - bij LS op dat moment het tekenwerk hiervoor nog niet af en bij de groentewagen nog niet eens opgestart. De nederlandse markt is klein en het aantal nog nooit uitgebracht modellen is groot. Waarom brengt LS niet eerst de reeds lang aangekondigde ICR-stuurstand uit, of de IC+ variant van de ICR's of de Hispeed uitvoeringen, of komt (versneld) met de aangekondigde stalen D(IV). Als modeltreinliefhebber zit ik op deze manier van concurrentie meer te wachten dan op een prijzenslag in het kader van dubbelontwikkelingen.GroetenTed
Dat heeft of hier op het forum gestaan of in de nieuwst RM maar het is wel bekend gemaakt door Artitec.
Kennelijk ziet LSmodels genoeg geld in de verkoop van plan W en in de groentewagens, en minder in de door jou genoemde modellen.
Beste Piet,ik kan je niet helemaal of zelfs helemaal niet volgen. De door mij aangehaalde modellen zij door LS zelf aangekondigt. Verder is mijn inschatting van de omvang van de nederlandse markt kennenlijk wat beperkter dan de jouwe. Ik zou graag zien dat zowel LSmodels als Artitec een lang leven beschoren zijn en dat wij langdurig verblijd zullen worden met prachtige modellen van, als het even kan nog niet eerder uitgebrachte, nederlandse modellen. Elkaar doodvechten levert ons slechts kortstondig lage prijzen op.Ted