Volgens de neuheitenfolder van Brawa zal een model van de DB 216 118-0 met opschriften van het Bw Oldenburg verschijnen.Wat mij zorgen baart is de mededeling in de catalogus van Brawa dat het Bw Oldenburg onder BD Münster valt. Dat klopt niet: dat moet BD Hannover zijn. Hopelijk komt dat nog goed.
De levensloop van de V160 118 resp. 216 118-0:Oldenburg 8.2.1967 (aflevering Deutz)omgenummerd in 216 118-0 m.i.v. 1.1.1968 afgegeven naar Giessen op 16.1.1974De opschriften van Brawa (BD Münster, Bw Oldenburg) zijn dus correct.In deze vorm en met deze opschriften heeft de lok geen dienst gedaan in de NS huurperiode, maar.... in het begin van de huurperiode heeft Oldenburg enkele "leen" loks gehad van andere depots o.a. van depot Giessen. Het is dus niet uitgesloten dat de 216 118-0 daar één van was, alleen dan uiteraard met de opschrift "Bw Giessen"
Nou reden die 216's hier in het Noorden zeker niet alleen maar wat met Plan E heen en weer hoor.
Ik heb nog ergens een test van de Brawa 216 uit de tijd van Beneluxrail. Ik neem aan dat de techniek niet veel zal verschillen. Plaatsen?