Je zou dit ook allemaal via Ethernet ( LAN ) kunnen doen. Het grootste nadeel daarin zie ik in de prijs. PIC en AVR's met USB ( 2 = 480 Mbps ! ) zijn goed verkrijgbaar. En USB-2 heeft een tenminste evengrote snelheid en is vorstelijk goedkoper.
Echter ben ik het totaal-plaatje / (hoofd)reden van gebruik PC een beetje kwijt... Waarom wil je in dit geval dan een PC als 'regel-neef' gebruiken?
...maar waar het mij vooral om gaat is om geen centrale op basis van een PIC of AVR te bouwen, omdat die altijd beperkt zal zijn...
Karst, ik ben even in de war. Wat is precies het verschil tussen wat ik zeg en wat Jeroen zegt?
Overigens zie ik het niet zitten om de DCC refresh buffer op de PC te laten draaien. Dat is een 'domme' activiteit en de PIC gaat de 'domme' dingen doen. Waarom zou je rekentijd gaat verstoken en je USB-bus belasten voor zoiets banaals?
Maar Ethernet wil ik zeker niet uitsluiten voor de toekomst,
Jeroen stelt 2 devices voor: 1 die tussen PC en DCC zit en 1 die tussen PC en LocoNet zit.Jij wilde ( volgens mij ) 1 device, dat zowel DCC als LocoNet afhandelt.
Helemaal eens, maar dat schrijf ik ook niet Het 'refresh' device refreshed zelf natuurlijk. Alleen via USB zegt de PC wat ie moet refreshen ( aan de hand van de slot info van de centrale ). Dus de PC 'beheert' de refresh, het device vooert de refresh daadwerkelijk uit
Wellicht niet, maar waar 'staat' dan je 'Centrale-PC' ? zodat je Ethernet nodig zou hebben vanwege de afstand. Het lijkt mij juist wel handig die dicht bij de interface devices te hebben.