Dat kan. Maar dan moet die driver wèl meekomen met de IB Basic, lijkt me. Ben benieuwd of iemand die ervaring heeftGroet,Eric
Naarmate het verhaal (zeg topic) als maar meer pagina's gaat kosten, lijken de "problemen" alleen maar groter te worden. Het werkt gewoon als een normale USB aansluiting alleen nu wordt hij kenbaar gemaakt als een Com-poort. Het is alleen even kijken welke poort het wordt, wat is daar nu zo moeilijk aan.
Heb je een PC met RS232 aansluiting (oudere PC's) en je wilt deze gebruiken i.c.m. de nieuwe basic IB, dan komt de USB tot serial-kabel als mogelijke aansluiting. De CD-rom geleverd bij die kabel installeer je en de PC kan communiceren met de IB via een Com-poort. Als het nummer van die poort bekend is (bijvoorbeeld Com-4) dan open je Koploper en zoek die verbinding op bij de configuratie instellingen, klaar. Koploper kan werken met de IB.
In het geval van gebruik van een USB-kabel sluit je die enerzijds aan op de IB en anderzijds op de PC, de rest van het Com-verhaal blijft volgens mij dan gelijk.
(....) de rest van het Com-verhaal blijft volgens mij dan gelijk.
Ik heb me laten uitleggen dat dit afhangt van het USB apparaat dat je aansluit. Niet alle drivers van USB apparaten openen een virtuele com-poort.