Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:37:05
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:25:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:15:50
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:13:13
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:44:38
Yet Another Servo Decoder
door
Eric v C
Vandaag
om 12:40:33
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:34:48
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:25:58
S88n bus splitsen
door
Dave.......
Vandaag
om 11:47:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Jelmer
Vandaag
om 10:45:11
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 10:26:32
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch..
door
Martijn1974
Vandaag
om 09:58:31
Een NS 5500 knutselen
door
Bert Senden
Vandaag
om 08:59:27
Klein baantje 1200x1200mm
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:22:45
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 00:05:15
Lima IRM pimpen
door
W. Dagevos
09 July 2025, 23:52:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Scratchbuilt
09 July 2025, 22:49:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
09 July 2025, 22:46:39
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
09 July 2025, 21:45:37
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W)
door
AlbertG
09 July 2025, 21:15:36
Lagers vervangen DJH NS 3300
door
Tomasso
09 July 2025, 20:22:35
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
09 July 2025, 19:58:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
TonM
09 July 2025, 19:40:53
Roco 2025
door
Corné81
09 July 2025, 19:35:28
Sfeer op je modelbaan
door
Frits C
09 July 2025, 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
09 July 2025, 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Torikoos
09 July 2025, 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Torikoos
09 July 2025, 17:34:00
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Ralf Wittkamp
09 July 2025, 15:45:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
09 July 2025, 15:40:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Bp7:Reithsburg-H0-Ep II
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: Bp7:Reithsburg-H0-Ep II (gelezen 24077 keer)
Ivo vS
H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
More is less....ik doe graag van veel een beetje.
Re:Bp7:Reithsburg-H0-Ep II
«
Reactie #30 Gepost op:
14 April 2009, 18:12:28 »
Hallo lezers,
Dat snel verder gaan zal voorlopig niet gebeuren. Afstuderen en daarna een mogelijke verhuizing in vooruitzicht hebben ervoor gezorgt dat ik de modelbaan even op de lange baan schuif. Wat kleine projecten volgen mogelijk nog wel deze zomer.
En dan maar hopen dat er straks een kamertje over blijft voor de hobby...
groeten,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #31 Gepost op:
13 October 2009, 20:11:42 »
Hallo,
Een gevalletje bloed kruipt waar het niet gaan kan. De V2.0 van Reithsburg is een feit!
De verhuizing is toch nog even uitgesteld en met een module baan is deze dan weer snel opgebouwd.
De stadsmodule is wel afgebroken en vervangen door een nieuwe met een 180 graden bocht.
Hier vanaf de buitenkant gezien. Op dit moment zit er al een achterwand in zodat je niet meer zomaar door de module heen kijkt.
Het plan ziet er als volgt uit:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/stadsbocht.jpg
Dit stuk van de baan komt op twee modules te staan, eigenlijk drie. Rechts onderin staat een stuk de stationsmodule. De 180 graden bocht is de stadsmodule. De overgang naar de derde module is op de plaats bovenaan tussen de twee stukjes 03. Op de derde module bevind zich een 108cm lange brug men aan het eind het begin van de tunnel:
Beetje wazige foto helaas.
De tweede verandering is de module van het rangeer terrein. Eerst was het alleen een fidleyard, nu een volledige module met een helaas wat recht sporenplan. Het lef om sporen meer los te leggen ontbreekt nog. Vooral bij de overgangen van de ene module naar de andere module. De module ziet er als volgt uit:
Komende week komt hoop ik de laatste module af. De locloodsmodule. De loods wordt 9 delig, faller 176/177 met een HK draaischijf op een stukje van 85x95cm. Dat ziet eruit als volgt:
Updates volgen komende week wel weer. Dan heb ik even vakantie, dat wil zeggen, ik hoef alleen maar toetsen na te kijken en lessen voor te bereiden.
groet,
Ivo vS
«
Laatst bewerkt op: 13 October 2009, 20:17:51 door Ivo vS
»
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #32 Gepost op:
18 October 2009, 22:35:26 »
Vandaag tijdens het fotograferen er achter gekomen dat het eea toch wel zwaar onder het stof zit. Het tijdperk waarin ik rijd loopt tm 1939, een kleine uitzondering wil ik hier en daar maken.
Dus op de vooravond van de WOII, een "klein" troepentransport maakt daar ook deel vanuit.
Mijn BR 44 van Roco, een oude en veel gebruikte loc die ik als occasion gekocht heb op eurospoor. Ik mis enkele details maar deze tik ik nog weleens ergens op de kop of ik maak ze t.z.t. zelf.
Close up van een Panzer 3, nog eentje van Roco Minitanks.
Wel bewerkt, de extra kisten aan de achterzijde heb ik verwijderd. Deze werden pas later aangebracht. Ook luik in de toren aangepast. Deze bestond bij de vroege uitvoeringen uit twee delen.
Decals moet ik nog een bijwerken. Die heb ik zelf gemaakt, gewoon een wit vlakje schilderen. Wachten tot de verf droog is en dan voorzichtig met een prikpen de witte verf weg krabben.
Binnenkort eens zoeken naar extra wagons en kettingen om de tanks mee vast te zetten.
De trein in vogelvlucht, enkele halftracks en een panzer 1. Een resinmodel ook op de beurs gekocht. Daar heb ik er ondertussen drie van. Waarvan 1 in slechte staat.
Als laatste een close up van tankcommandant Heinrich. Gezien de hoeveelheid stof zit hij daar al even...
De bedoeling is om nog een laatste module te maken bij het rangeerterrein met daarop een kazerne met spooraansluiting. Dan hoeft Heinrich ook niet iedere keer in zijn tank te overnachten.
Dit lat nog even op zich wachten. Eerst is de stadsmodule aan de beurt om voorzien te worden van ruwbouw. Uit platen isolatiemateriaal maak ik het landschap. Zie ook de eerste foto in dit bericht. Morgen meer daarover...
Groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #33 Gepost op:
21 October 2009, 00:20:06 »
Hm morgen werd toch even een paar dagen later. Vandaag voor het eerst sinds maanden weer wat over de baan heen zien haperen.....was niet echt rijden in het begin. Maar na het verwijderen van enig bouwafval dat in een tunnelportaal gerold is kon de trein vertrekken.
Het perron bleek toch net iets teveel uit te steken in de bocht. Dus meteen maar een stukje geschuurd. Er kwam een trapje van de svt net tegen de zijkant aan. Gelukkig zonder motorbak dus geen schade.
In de tussentijd lekker even kunnen werken aan de opbouw van de stad. Ik had geen zin in elektronica rommel. Dat komt eind deze week wel weer. Dan zal het wissel in de stadsmodule via reedcontacten geschakeld worden. Daarna lekker ballasten en muurtjes bouwen zodat de blauwe platen niet meer te zien zijn.
Een deel van de bestrating is klaar. Ik heb de twee goten van het straatpapier dieper gelegd door in het schuim twee gleuven te drukken. De straat glimt nu nog te veel maar daar gaat nog aan gewerkt worden. Nog niet echt een idee hoe maar goed. Het eerst volgende project is het perron verder afbouwen en dat doe ik nu tijdens het uploaden van de foto's.
Ter afsluiting een foto met lekker statische snippers....die plakken echt overal.
Groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Mark Verheulen
Staatsspoor "Kikker"
«
Reactie #34 Gepost op:
21 October 2009, 10:23:57 »
dat ziet er allemaal gelikt uit ga vooral zo door
mark
Ivo vS
«
Reactie #35 Gepost op:
12 November 2009, 21:32:14 »
Update
@Mark ik doe mijn best. Helaas gaat de uitvoering minder snel dan de planning in mijn hoofd.
Jahoor....eindelijk kan ik beginnen met de HK draaischijf. Ik heb het bouwpakketje vandaag opgehaald bij Henk Kooiman. Beginnen aan het project wordt nog even plannen. Eerst de leerlingen van cijfers voorzien deze week en lekker aan de raportvergaderingen....Weinig bouwtijd dus
In de planning staat een draaischijf met een lengte van +/-29 cm. Dan kan ik in ieder geval mijn loc's van de serie 03 en 03.10 draaien.
Er omheen wil ik een locloodsbouwen met plek voor 9 loc's. Die pakketen zijn al even binnen, al een week of 4 en ik heb zowaar al enkele stukjes geplakt.
Foto's van de bouw volgen zo spoedig mogelijk.
groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Floris Dilz
Nervensäge.
«
Reactie #36 Gepost op:
12 November 2009, 22:03:09 »
hé, ik zie dit draadje nu pas, lekker bezig! panzers en papegaaitreinen, altijd leuk
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Ivo vS
«
Reactie #37 Gepost op:
27 November 2009, 22:52:12 »
Zo, na heel wat plakken is het dak dicht.
Er gaat toch wel wat werk zitten in een 9 delige loods.
Er volgt spoedig meer over de afwerking want daar is nog voor weken werk aan. Dakgoten, werkbanken, machines maar ook de verlichting volgt nog. Daarna komt ook de zelfbouw van de draaischijf aan de beurt. Dus als ik naast het nakijken nog tijd heb dit weekend gaat er nog wel wat gebeuren op de module.
groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Mark Verheulen
Staatsspoor "Kikker"
«
Reactie #38 Gepost op:
28 November 2009, 15:53:05 »
wat een enorme loods!
ik wou dat ik er ook een kwijt kon op mijn baan
Mark
Ivo vS
«
Reactie #39 Gepost op:
14 December 2009, 21:35:25 »
Tja Mark, ik heb er nu plek voor....heb nu wel de hele zolder in beslag genomen maar het past. De loods komt als losse module voor de balkondeur te staan. Het balkon wordt toch niet gebruikt dus dat maakt niet uit.
De loods is bijna af wat betreft het plakwerk alleen nog dakgoten en schoorstenen. Vandaag maar eens een begin gemaakt met de HK draaischijf.
Dat wordt veel knutselwerk in de kerstvakantie. Dus maar even alvast 2 foto's van de kuil in ruwbouw.
Helaas slechte kwaliteit foto's
, slechte verlichting.
De rest week weinig tijd, maar in de kerstvakantie lekker schuren en bouwen.
groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #40 Gepost op:
24 December 2009, 14:55:39 »
Update!!
Zo, eindelijk weer m'n auto uitgegraven. Dit weekend en afgelopen maandag en dinsdag verplicht bij m'n vriendin doorgebracht. Kreeg de auto niet meer vor of achteruit....geen winterbanden dan krijg je dat.
Maar nu de modelbaan:
Voor de vakantie had ik al in de doos met losse onderdelen gezocht naar materiaal om de brug van de draaischijf van te gaan bouwen. Daar kwam ik ook nog wat restanten van de stationsoverkapping tegen.
Dit weekend eens lekker kunnen nadenken wat ik daar nu nog mee kon doen. Ik ben al tijden niet tevreden over het gat in de wand waar de trein doorheen rijdt om de module te verlaten. Deze zit precies naast de overkapping en erg in het zicht.
Een eerder plan op daar een loopbrug te maken vond ik te riskant omdat ik dan opnieuw aan de bestaande kap moest gaan verbouwen. Het netjes halveren van een van de kap vond ik al moeilijk genoeg. Ik had namelijk 2 paketten gekocht en heb er uiteindelijk maar 1,5 gebruikt.
Van de laatste restjes ben ik nu een stukje kap aan het maken om naast de ander te plaatsen. Helaas past dit niet helemaal op de module dus ook deze moet iets uitgebouwd worden. Het perron moet ook 18mm breder. Dan past alles precies.
Zo staan de zaken er nu even voor. Ondertussen zit ik lekker schoorsteentjes te plakken voor de lokloods.
Groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #41 Gepost op:
24 December 2009, 22:42:53 »
Zo na het in elkaar zetten van de schoorsteentjes deze ook maar op het dak geplakt.
Helaas geen mobiele halogeenspotjes kunnen gebruiken in deze kamer. Geen stopcontacten vrij of vrij te maken. Dus dan maar met het licht wat er is de volgende foto:
Ook het laatste stuk van het dak geschilderd. Hierdoor ontbreken er nog enkele dakvensters. In het midden even om uit te proberen een extra ventilatierooster. De laatste dakgoten aangebracht boven de deuren.
Nu nog even een zwart-wit sfeerfoto:
De loods moet nog wat zwarter en viezer, de witte voegen steken wel erg af zo. De schoorstenen en dakgoten moeten ook nog geschilderd worden. Leuk voor morgen ochtend of ergens verdop deze week.
Morgen volgen de foto's met de loods op de module. De ruwbouw kuil is al af dus dat geeft dan weer een beter beeld.
Dat was weer voldoende voor vandaag, een zeer groot verschil in bouwsnelheid in vergelijking met de afgelopen maanden...dus ff een biertje verdiend.
groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #42 Gepost op:
04 January 2010, 21:29:59 »
De module met draaischijf en loods is geplaatst. Vandaag nog even wat aan het puzzelen met mogelijke railaansluitingen. Het bouwen van de bovenbouw van de draaischijf is helaas niets terecht gekomen. Wel heb ik een "nieuwe" tl balk boven de tafel gehangen. Ook komt er een in de stationsmodule.Dat maakt het maken van duidelijke foto's een stuk makkelijker. Dus maar even de foto's van hoe het er nu bij staat:
Achter het seinhuis en de kolenbunker staat de loods verstopt:
(foto's zijn klikbaar)
Zandtoren en zandopslag moeten nog geplaatst worden en de kolenbunker moet nog verder afgewerkt worden. Ofwel nog voldoende in de planning.
Groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #43 Gepost op:
11 January 2010, 01:41:21 »
Het sporenplan in het depot voldeed niet helemaal aan mijn eisen. Daar ben ik nog mee bezig, foto's volgen later vandaag.
Eerst de verbouwing van de stations overkapping. Zoals eerder beschreven van twee bouwpakketten van f*ll*r had ik er maar 1,5 gebruikt. Van de restanten heb ik een tweede deel gemaakt dat nu over spoor 3 en 4 staat. Daarmee heb ik een groot deel van het lelijke gat weg kunnen werken. Alleen een frontale foto laat de gaten duidelijk zien.
Helaas nog overbelicht omdat zonder flitslicht de foto erg donker werd. Morgen komt er extra tl verlichting in de module. Daarvoor moet ik eerst hout halen. Dus dan is ook dit probleem verholpen.
Verder een probleem aan de 75.1009 verholpen. Na de foto een testrit gemaakt waarbij bleek dat de frontverlichting niet meer werkte. Het lipje dat voor het contact moet zorgen tussen het lampje en het chasis was verbogen. Normaal wordt het lipje tegen het lampje gedrukt door de voorste loopas. Dit gebeurde niet meer.
Met wat soldeerwerk en het opnieuw buigen van het metalen lipje werkt het weer als nieuw (en dat zegt wat voor dit oude beestje). Meteen even geolied en vuil verwijderd, loopt weer als een zonnetje.
groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Ivo vS
«
Reactie #44 Gepost op:
11 January 2010, 22:25:27 »
update, (alweer)
Er komt toch nog een beetje vaart in het bouwen. Deze keer in de stadsmodule en in de stationsmodule een tl buis ingebouwd. Slecht belichte foto's van die twee modules zijn verleden tijd. Zie de eerste drie foto's hieronder.
De stationsmodule:
Stadsmodule:
De uitbreiding van de perronoverkapping in close-up:
Boven op de kap is duidelijk de nieuwe afdekking zichtbaar. De oude strook van karton beplakt met schuurpapier was niet mooi gelukt. Ik had nog enkele kappen van V*llm*r liggen. Die plaats ik boven op, toevallig precies de goede maat.
De gebogen zijkanten maak ik ook bij het nieuwe gedeelte weer van karton en schuurpapier.
Als laatste een plaatje van een in het schemerdonker:
Ik denk dat de straatverlichting nog wel even wat minder fel mag. Dat wordt nog wat prutsen met wat extra ledjes. (Geel/witte want daarmee kan ik dan meteen een huis verlichten)
Tot zover, wordt vervolgd.
groet,
Ivo vS
groet,
Ivo vS
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige