Het NSM bewaard de 840 denk ik helemaal niet, is een al oud gerucht. Dit stel is vere van origeneelen qua bak heel slecht. Tevens is het beleid van het NSM om niet alles te bewaren, geen DH-! of DH-2, geen DE-3 (deze gaat nog dit jaar weg bij het NSM) geen NS 1000, geen NS 1500.En dan nog, wees blij met het bestaan van de Stichting mat 64 !!Ze doen goed werk en trachten iets te bewaren......
Nee, het is precies zoals jij het nu zegt...Het NSM is gestopt met het bewaren van materieel.
De collectie op het moment is groot genoeg en past van tijd tot tijd met wat gewissel precies in het NSM, en dus heeft het NSM besloten deze niet meer uit te breiden met 'nieuwe oude' treinen...
..........want ik vraag me toch wel eens af hoeveel van deze bewaarstichtingen (inclusief hun materieel) er over 10 jaar nog zijn.........
Tevens is het beleid van het NSM om niet alles te bewaren, geen DH-! of DH-2, geen DE-3 (deze gaat nog dit jaar weg bij het NSM)
Oooh Het is ironisch! Je zegt natuurlijk het tegenovergestelde van wat je bedoelt: Nee, natuurlijk niet is het NSM niet gestopt met het bewaren van oude treinen en natuurlijk is het NSM niet gestopt met het uitbreiden van de collectie, net zoals de meeste andere musea. Immers het NSM heeft net besloten een replica te gaan bouwen van een koninklijk rijtuig, Sr1 als ik mij niet vergis.
Treinstel 528 heeft een bijzondere samenstelling, de Bk2 is namelijk afkomstig van Plan V 424. Technisch gezien is de Bk aangepast aan die van een Plan T, dit geldt ook voor de beschildering rond de frontruiten. Het interieur is echter ongewijzigd gebleven en dus gelijk aan dat van een Plan V.