Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 23:02:36
Trix wielen vanvangen van rijtuigen en wagons door grossraumwagen
Vandaag om 23:02:07
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 22:45:23
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door MathynK
Vandaag om 22:36:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door orientexpress
Vandaag om 22:04:27
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 21:54:40
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 21:50:24
MoBaBro.de door W. Thomas
Vandaag om 21:45:21
Modelwensen 2026 door treinb
Vandaag om 21:24:31
losse onderdelen door Carl
Vandaag om 21:21:22
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 20:02:14
Forster Stadtbahn Tramlok H0m door Java
Vandaag om 19:39:36
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Gerrit H
Vandaag om 19:24:53
Goede wensen voor 2026 door Jan Bennink
Vandaag om 18:55:50
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Hans1963
Vandaag om 18:23:33
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:36:30
bestaand station of eigen bouw? door Falcon10
Vandaag om 17:11:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:09:41
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:57:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Alewijn
Vandaag om 15:15:47
kerstbaan thuis door R1954
Vandaag om 14:51:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:59:20
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door bellejt
Vandaag om 12:15:29
herrmann door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:06:58
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Jelmer
Vandaag om 11:52:36
Roco 42616 door Ronald69
Vandaag om 11:17:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:02:57
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door Dave.......
Vandaag om 10:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:37:11
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door RobVille
Vandaag om 10:26:20
  

Auteur Topic: aanrijding groene Plan V 419  (gelezen 49022 keer)

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #90 Gepost op: 14 January 2009, 13:12:14 »
is een bakwissel met een ander stel nog een optie of verschillen die teveel?

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #91 Gepost op: 14 January 2009, 13:39:43 »
Hmmm, gezien de schade... hoe groter de kreukelzone, de beter de klap opgevangen is. De balken zijn er denk ik redelijk genadig vanaf gekomen.
Nu maar hopen op een nieuw neusje... Zonde als het hele treinstel verloren zou gaan.

Cheers Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #92 Gepost op: 14 January 2009, 16:18:43 »
is een bakwissel met een ander stel nog een optie of verschillen die teveel?

Kan natuurlijk altijd nog, maar de bak die de aanrijding heeft gehad (de ABDk) is de enige in zijn soort.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #93 Gepost op: 15 January 2009, 13:05:47 »
Opvallend:

De 419 staat te Leidschendam met de stroomafnemer tegen de bovenleiding !
Ook Engelse treinen zijn leuk

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #94 Gepost op: 15 January 2009, 13:51:42 »
Wat is daar opvallend aan?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #95 Gepost op: 15 January 2009, 14:16:37 »
Nou, er zou ook nog al wat schade aan de electrische apparatuur zijn, wat toch wel de nodige niet bedoelde electrische contacten opgeleverd zal hebben. Je kunt dan wachten op kortsluiting als de stra omhoog gaat.

Of zou de schade aan de apparatuur dan toch wel meevallen?

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #96 Gepost op: 15 January 2009, 15:08:27 »
Wat denk je zelf? Zou anders de stra tegen de bvl staan?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #97 Gepost op: 15 January 2009, 16:37:03 »
Je begrijpt me niet helemaal, geloof ik. Volgens de berichten is er ook schade aan de apparatuur in de kop (stuurtafel en zo). Geheid dat daar ook electrische beschadigingen in zijn, in die zin vinden Pewiam en ik het opvallend. Het betekent óf dat er geen electrische schade is óf dat de electrische apparatuur in de beschadigde kop geisoleerd is van de rest van het electrische systeem. Beide lijken niet erg aannemelijk. Of verwacht je dat de stra op staat om het stel rijvaardig te houden, zodat het à la 273 op eigen kracht naar een werkplaats kan vertrekken ? ;)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #98 Gepost op: 15 January 2009, 16:43:37 »
Korstluiting is op zich geen probleem, als het goed is, is alles goed afgezekerd en knalt er gewoon een zekering uit. Je kunt dan het treinstel wel, ik noem het maar even, "warm" houden. Het zal vast een weloverwogen keuze zijn. Overigens verwacht ik niet dat er hoogspanningsdelen in de kop zullen zitten, want dan heb je bij elke kleine aanrijding meteen een probleem.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #99 Gepost op: 15 January 2009, 21:34:01 »
Hopogspanning zit niet in de kop nee, maar daar zitten tochwel je doorgaande treindraden [lopen immers van AK naar AK].
Als daar sluiting inzit [en die zit er geheid in gezien de AK plat is] gaat je functionaliteit van je stel tochwel knap achteruit...

Naar mijn idee is het een beetje vreemd om van zo'n schade bak de stra op te zetten, ook boordspanning kan wel voor leuk vuurwerk zorgen...

Weet je zeker dat het de Stra van de 419 was, en niet van een stelletje erachter?

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #100 Gepost op: 17 January 2009, 15:58:58 »
Het kan ook zijn dat ze de boel aan het doormeten zijn ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #101 Gepost op: 17 January 2009, 20:47:51 »
Dat zou ik vooral gaan doen met een opstaande stra...  ::)
« Laatst bewerkt op: 03 February 2009, 12:33:15 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd »

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #102 Gepost op: 17 January 2009, 21:07:18 »
Het kan ook zijn dat ze de boel aan het doormeten zijn ::)

Aardfout metingen worden bij alle treinstel types onder hoogspanning uitgevoerd. Dan wordt ook alles ingeschakeld en kan je een sluiting ook sneller vinden in het stuurstroom gedeelte.

Koen Brouwer

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #103 Gepost op: 02 February 2009, 20:01:02 »
Mja, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze zomaar op goed geluk de panto op de bovenleiding zetten bij een verongelukte trein... Want als er kortsluiting in de apparatuur zit ben je nog verder van huis...

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: aanrijding groene Plan V 419
« Reactie #104 Gepost op: 03 February 2009, 12:03:43 »
spuit 11 reageert...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)