Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door Prutsert
Vandaag om 23:41:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:40:21
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 23:34:08
Mijn geweatherde modellen door Tedo
Vandaag om 23:28:22
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 23:23:58
De projecten van Ruben (NL H0) door hmmglaser
Vandaag om 23:19:22
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:08:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 23:05:43
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 22:18:48
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
  

Auteur Topic: Stationsmodules - (Baanplan H0)  (gelezen 8688 keer)

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #15 Gepost op: 12 January 2009, 16:32:33 »
Persoonlijk vind ik onderstaand ontwerp mooier en rustiger:


mvg,

Matthijs

Tom Coussens

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #16 Gepost op: 12 January 2009, 19:47:54 »
Een versie waarbij de goederenloods gedraaid is zodat het vervoer per vrachtwagen vanaf de achterkant kan gebeuren


JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #17 Gepost op: 12 January 2009, 20:00:51 »
Bij het laatste sporenplan zou ik het wissel rechtsboven anders doen : bocht 2232 boven vervangen door een wissel en ipv een links wissel een rechts wissel pakken voor de twee rechtse sporen; hiermee worden de sporen rechts wat langer.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tom Coussens

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #18 Gepost op: 12 January 2009, 20:10:08 »
Zeer goede suggestie, reeds uitgevoerd


Tom Coussens

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #19 Gepost op: 17 January 2009, 09:02:05 »
Bij de uiteindelijke keuze vraag ik jullie mening, welk van de twee onderstaande modules vinden jullie het meest natuurgerouw en waarom?





Ik ben van plan de weg die doorloopt naar rechts nog aan te passen

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 702
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #20 Gepost op: 17 January 2009, 11:07:26 »
Hoi Tom,

Even een reactie op je 2 ontwerpen.
Ik zou gaan voor de onderste omdat de sporen meer vloeiend liggen. Daarbij komt dat bij het bovenste ontwerp een lok op weg naar de lokloods altijd voor een gedeelte van je goederen loods komt te staan.

groet,

Ivo
groet,

Ivo vS

Tom Coussens

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #21 Gepost op: 18 January 2009, 13:40:32 »
Ik heb het omrijprobleempje als volgt opgelost

Nu kan de lok naar de lokloods zonder het bovenste spoor op te moeten

Xander

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #22 Gepost op: 18 January 2009, 14:29:27 »
Tom,

met deze oplossing prop je het naar mijn idee wel erg vol met spoor, dan vond ik je tweede optie net als Ivo ook het beste.

Mvg, Xander

Tom Coussens

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #23 Gepost op: 18 January 2009, 15:06:40 »
Even een herwerking op basis van een reactie op dit forum; ik vond er ook een overdaad aan sporen liggen.
Gezien het spoor van de locloods niet altijd bereikbaar was als de het eerste spoor voor de goederenloods bezet is heb ik een dubbelsporige aansluiting voorzien. Ik ben nog aan het zoeken hoe ik de twee sporen voor de goederenloods mooi parallel kan laten lopen. Lopen dergelijke sporen in het grootbedrijf meestal parallel of kan ik ze zo laten?


JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #24 Gepost op: 18 January 2009, 15:22:49 »
Tom, voor een klein beetje landelijk stationnetje als dit is de wisselstraat rechts wel erg overkill, met volgens mij meerdere engelsmannen?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Tom Coussens

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Stationsmodules - (Baanplan H0)
« Reactie #25 Gepost op: 19 January 2009, 20:00:18 »
Een tweetal modules ontwerpen om enkele technieken te kunnen oefenen, wat scenery te leren bouwen,... Amaai. Ondertussen al aan versie 24. Iedereen heeft zeer zinvolle opmerkingen, ik leer telkens bij.
Een nieuwe poging bevalt mij beter dan de paar laatste die ik heb gemaakt. De opmerkingen zijn wel terecht. Met een dubbelspoor is het te overladen. Toch wil ik de mogelijkheden zo maximaal mogelijk houden. Ook het gebruik van twee Engelse wissels is waarschijnlijk overkill voor een landelijk station.
Een nieuwe poging waarbij de lokloods een prominentere plaats inneemt door hem iop het dichtste spoor te plaatsen. De goederenloods blijft op dezelfde plaats maar nu betekenen wagons die op het spoor dichts bij de goederloods staan geen belemmering meer om naar de locloods of het extra stelspoortje te rijden.



Ik heb alles eens uitgelegd en het maakt een veel rustigere indruk.
De maximale lengte van de perrons is ongeveer 90 cm als ik niet voorbij de wissels wil gaan (dit lijkt mij het meest realistisch, of vergis ik mij daarin?)
Ik ben er ook nog niet uit hoe ik de wegen moet integreren.
Commentaar graag