Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 18:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: eifelbahn in N  (gelezen 6554 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re:eifelbahn in N
« Reactie #15 Gepost op: 11 May 2009, 17:41:05 »
Sander, hoe precies wil je het hebben met die trein? wil je alleen met treinen rijden zoals ze in de eifel rijden of gereden hebben?, of moet mag het ook wat verder weg gereden hebben?

Kijk in het zuiden van Duitsland zijn wel lijnen waar jou combinatie zo rond gereden heeft ook de toevoeging van een extra 2e klas rijtuig met hoge instap DBz750 of 751 is mogelijk. Als je wat dichter bij gaat kijken dan vind/vond je in het zuiden van Rheinland Pfalz wel treinen bestaande uit een ZWS 218 met dubbeldekkers met lage instap 2x DBpz752 en een stuurstandrijtuig DABpbzf762. Die stuurstand is bijna het zelfde als DBbzf761 die je nu het, het verschil zit hem vooral in het feit dat de DABpbzf762 1e klas heeft.

Dat soort setjes reden tot vorig jaar ook met een ZWS Br143 tussen Köln en Koblenz( rechts rheinisch) en tussen Koblenz en Mainz.

Het setje rijtuigen dat je nu hebt heeft met Br143 (en mogelijk ook Br111) ook wel met 3 rijtuigen gereden maar meestal kom je dat spul met 4 a 5 rijtuigen tegen in div. combi's van 1e en 2e klas.

Dus het is net in hoever purist wil zijn als het op materieel inzet aankomt, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

sander306

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
Re:eifelbahn in N
« Reactie #16 Gepost op: 14 May 2009, 14:32:25 »
hmmm, in 'mijn' regio heeft dit setje dus nooit rondgereden als ik het bovenstaande goed begrijp. Wil ik het wat realistischer maken dan moet er eventueel een 2e klas rijtuig bij en een br143 er voor (misschien de zug-cafe versie van fleischmann er bij?). Ik wil hem in gaan zetten op m'n niet geëlektificeerde neven lijn. Hij zal dus met de 218 blijven rijden. Zo precies hoeft het nu ook weer niet...

Ben de laatste dagen bezig geweest met de rots structuur en de brughoofden en de pijler voor de grote brug. Hieronder twee foto's van het resultaat:




En dit was het voorbeeld:




Bron: maps.google.nl

komt best aardig in de buurt toch?
There are only 10 kinds of people, those who understand binairy and those who don't.

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re:eifelbahn in N
« Reactie #17 Gepost op: 14 May 2009, 14:51:43 »
ziet er erg mooi uit hoor  ;)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re:eifelbahn in N
« Reactie #18 Gepost op: 14 May 2009, 16:29:57 »
Hoi Sander, het begint echt wat te worden zo, je rotsen zien er al wel mooi van kleur uit, maar vergelijk ik het met de foto dan zou je het misschien nog in kunnen wassen met heel sterk verdunde zwarte verf en nog wat drybrushen met grijs, dan kom je denk ik nog dichten bij de rotsen op de foto wat kleur betreft.

Wat je treinen betreft als jij het prima vind om set zo te laten rijden op de diesellijn dan moet je dat gewoon doen. Die ZugCafé zou ik je niet aanraden die is special voor één lijn in het Ruhrgebied bedoelt, de RE2, verder vind je ze nergens. Inmiddels zijn er nieuwe Zugcafé rijtuigen ingestroomt op die verbinding en zijn de oude die van Fleischmann te koop zijn terug verbouwd tot 2e klas rijtuig. Tot aan die verbouwen hebben ze wel al op andere RE verbindingen als 2e klas rijtuig dienst gedaan maar dan praat je over een vrij korte periode.

De keus of er een extra rijtuig( of 2) bij komt of niet moet je ook zelf maken, maar mijn advies zou zijn, koop je er 1 rijtuig bij, koop dan een DBz( 2e klas rijtuig dus) en koop je er later nog eentje bij neem dan een DABz( rijtuig met 1e en 2e klas). Maar als je zelf andere ideeën hebt dan moet je gewoon doen wat je zelf leuk vind ;).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

sander306

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
Re:eifelbahn in N
« Reactie #19 Gepost op: 18 September 2009, 13:11:34 »


Zo, na maanden heb ik de smaak weer te pakken (en heb ik de tijd om wat te doen ;)). Dus gelijk maar beginnen met een plaatje :P. Wat er is gebeurt sinds de vorige post: de brughoofden van de kleine brug zijn EINDELIJK afgemaakt, de rotswand langs het spoor is verder afgemaakt, er is een achtergrond gekliedert met action plakaat verf en er is een 2e klas dubbeldekrijtuig bijgekomen. Zie hier de plaatjes:







Bij de laatste foto: zoek de verschillen... Wist niet dat Fleischmann twee verschillende versies van dit rijtuig uitgebracht heeft, de een gaat naar Kassel Hbf en de ander naar Hagen Hbf. Verder is bij de een de witte balk aan de onderzijde dikker en is het rooster aan de linker kant anders... Da's best jammer eigenlijk...

Met alle tips en opmerkingen wordt weldegelijk wat gedaan, al reageer ik niet altijd naar de persoon persoonlijk. Dus het is altijd welkom! M´n bouwkunsten kunnen er alleen maar op vooruitgaan.

Groeten en tot later,
Sander
There are only 10 kinds of people, those who understand binairy and those who don't.

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re:eifelbahn in N
« Reactie #20 Gepost op: 18 September 2009, 16:20:38 »
Die rijtuigen kunnen als het goed is door elkaar ingezet worden (alleen het koersbord klopt dan niet). Verder moet ik zeggen dat het er goed uitziet (y) ga zo door

sander306

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
Re:eifelbahn in N
« Reactie #21 Gepost op: 19 September 2009, 22:11:07 »
Kijk, dat is mooi. Was al bang dat ik andere 'moest' gaan kopen. Op dat koersbord vinden we wel wat. Bij de NS staan die ook wel eens in storing, bij de oosterburen vast ook wel.

Of zijn er transfers op de markt om de koersborden te wijzigen?

gr,
Sander
There are only 10 kinds of people, those who understand binairy and those who don't.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:eifelbahn in N
« Reactie #22 Gepost op: 20 September 2009, 14:51:18 »
Je kunt ook twee wagens met een ander koersbord aan het eind van de trein hangen. Die zouden dan op een fictief punt kunnen worden afgekoppeld en met een andere loc naar een andere plaats worden gereden. Dat heb je in Nederland ook als je naar Groningen gaat. Een deel wordt ergens afgekoppeld en rijdt dan door naar Leeuwarden.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

sander306

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
Re:eifelbahn in N
« Reactie #23 Gepost op: 20 September 2009, 23:33:28 »
Weet iemand trouwens waar ik de losse bielzen van peco vandaan kan halen als ik geen credir-card heb (en ook niet van plan ben er een aan te schaffen)? Ik heb al eens aan iemand gevraagd ze van Houten mee te nemen maar die kon ze niet vinden... (en ik kon zelf helaas niet heen gaan, misschien de volgende)
There are only 10 kinds of people, those who understand binairy and those who don't.

Tinussie

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re:eifelbahn in N
« Reactie #24 Gepost op: 22 September 2009, 18:28:17 »
Of zijn er transfers op de markt om de koersborden te wijzigen?

Sander,
Jazeker. Bij de rijtuigen wordt als het goed is een velletje transfers meegeleverd met verschillende bestemmingen. Velletje zit tussen het plastic "houdertje" van het rijtuig en het kartonnetje. Mogelijk is dit ook wel los na te bestellen bij Fleischmann...
mvg Tinussie.