Hierbij de rechtstreekse link naar het artikel op het SPOORFORUM:http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=682
Ach en anders vragen ze Mispoes, Reel-Cees en Lokpaint toch! Die plamuren, schuren en spuiten hem wel weer opnieuw
Alles is te herstellen, vraag is meer wie de rekening gaat betalen... nou neem ik aan dat NSR verzekerd is (hopelijk WA+ of All-risk ) maar dan nog.
Zo een groot materieelpark is helemaal niet te verzekeren.Je betaald je blauw aan de premie.
§ 6. De verzekeringsplichtArtikel 551. De spoorwegonderneming die van de hoofdspoorweg gebruik maakt, is verplicht ter zake van dat gebruik een verzekering te sluiten en in stand te houden, waarmee haar uit wettelijke aansprakelijkheid voortvloeiende financiële risico's voldoende zijn gedekt.2. Bij algemene maatregel van bestuur worden bedragen vastgesteld waarboven de verzekeringsplicht zich niet uitstrekt. Afzonderlijke bedragen kunnen worden bepaald naar gelang van onder meer de aard van de gebeurtenis, de aard van de schade, de grond van de aansprakelijkheid en de aard van de onderneming.3. Artikel 6 van de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen is van overeenkomstige toepassing.
Ik denk dat en grote herstelling uit egen zak betalen veel goedkoper is voor de NS dan de premie voor zo een materieelpark op te hoesten.