Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door ronald1956
Vandaag om 21:41:54
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Olaf
Vandaag om 21:41:06
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 21:36:53
Lodewickshaven door cor_b
Vandaag om 21:34:39
S88N bezetmelder door Albert de Heer
Vandaag om 21:33:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:17
Oost Europa-draadje door ns.1200
Vandaag om 21:23:51
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 21:23:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 21:18:35
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 21:09:27
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 21:08:27
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Debvd
Vandaag om 21:04:11
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 21:04:00
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door dennie
Vandaag om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3961608 keer)

JAN SCHUT

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1170 Gepost op: 04 December 2009, 10:54:10 »
Verander nou die loopwielen niet, die horen misschien bij deze lok.
de br 64 met dit nummer heeft misschien met dichte loopwielen in het echt gereden.

groet

jan

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1171 Gepost op: 04 December 2009, 11:12:36 »
Misschien wel en misschien niet. Zelfs al is het 100% zeker dat deze lok met dichte wielen gereden heeft  dan nog vind ik de lok veel mooier overkomen met open spaak wielen.

Maar zoals eerder aangegeven moet een ieder dat voor zichzelf bepalen.

Groet,
Roelco

JAN SCHUT

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1172 Gepost op: 04 December 2009, 11:26:32 »
het is natuurlijk jouw lokomotief daarme kan je doen wat je wil
gewoon aanpassen als jij dat wil.
ik wou je alleen op wijzen dat roco hiermee geen fout heeft gemaakt.

ik heb hier een internet pagina waarin staat dat de lok met dit nummer heeft gereden met dichte wielen
http://www.bundesbahnzeit.de/Bauartunterschiede/Baureihe%20064/bild11.htm

groet

jan ;)


rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1173 Gepost op: 04 December 2009, 11:52:26 »
En als je wat meer van die beelden bekijkt heeft de lok zo te zien in alle mogelijke combinaties van open en dichte wielen rond gereden.
Je zult mij niet zo snel zien schrijven dat een fabrikant en fout heeft gemaakt. Ik heb de echte versie toch niet in de tuin staan ter vergelijk, dus ga vooral voor wat ik mooi vind.

Wel mooie plaatjes via die link.

Groet,
Roelco

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1174 Gepost op: 04 December 2009, 12:06:17 »
Interessante discussie, mannen. Ik denk nog eens na over die wielen. En verder inderdaad prachtige foto's in jouw link, Jan.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1175 Gepost op: 04 December 2009, 14:09:22 »
Ik zal eens een balletje opgooien. Heeft het jaar van productie er niet mee te maken? dat door de nieuwere technieken dichte wielen gemakkelijker te maken zijn, Dus goedkoper? Ik meen dit ooit eens te hebben gelezen.

Even aan het zoeken geweest:
HLE 23 bij aflevering spaakwielen (1955) later dichte wielen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1176 Gepost op: 04 December 2009, 14:43:04 »
Harry,

Dat zou best kunnen. Bij het onderhoud verving men blijkbaar ook wel eens alleen de spaakwielen aan de voorkant of alleen aan de achterkant, zoals blijkt uit onderstaande foto's van de site www.bundesbahnzeit.de. Copyright van de foto's: Ulrich Budde.

Dichte loopwielen alleen achter:


Dichte loopwielen alleen voor:


Dichte loopwielen voor én achter:


« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 20:55:55 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1459
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1177 Gepost op: 04 December 2009, 14:48:47 »
Heeft het niet met de tweede wereldoorlog te maken?
Veel Kriegsloks hadden ook dichte loopwielen, en de BR 64 is tot en met 1940 gebouwd.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 14:52:41 door Quinzeedied »

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1178 Gepost op: 04 December 2009, 14:52:40 »
Ik vermoed van niet. Alle foto's van de 64 van de genoemde site dateren namelijk uit de periode 1968-1972 en toen reden blijkbaar alle varianten rond: van alles spaakwiel tot alles dicht en wat er tussen zit.

Overigens zie je dat in 1968 en 1969 de nummering zowel 64 als 064 kan zijn. De omnummering heeft enige tijd in beslag genomen. Iets wat we wel al wisten, maar toch goed is om je nog eens te realiseren voor het inzetten van modellen op je baan.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 14:57:27 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1179 Gepost op: 04 December 2009, 14:56:32 »
Op de site van Nico Spilt vondt ik het volgende:
...deze uit 1 stuk gegoten wielen zijn een stuk lichter en sterker dan spaakwielen. ...

Dan is het volgens mij wel duidelijk: technologische vooruitgang!

mvg Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1180 Gepost op: 04 December 2009, 14:58:53 »
Helder! Kijk, zo komen we er wel  ;D

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

JAN SCHUT

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1181 Gepost op: 04 December 2009, 15:17:09 »
Volgens mij zijn deze wielen afkomstig van br_86 loks, ze zijn net zo groot als van de br_64 met spaken.
Bij een revisie van de loks werden de wielen vervangen door exemplaren die ze op voorraad hadden. Dus als er dichte op voorraad waren werden dichte wielen gebruikt. Dat deze wielen lichter en beter waren zou best kunnen, echter bij b.v. de br_65 heeft men ze niet toegepast terwijl dit een nieuwe ontwikkeling was dus dan zou je denken dichte wielen.  Dat de wielen uit de uit de oorlogstijd komen is aanemelijk want in die periode wilde men alles sneller goedkoper en simpeler en de br_86 is inderdaad als br_86 Uk nog lang in de oorlog gebouwd. De br_64 heeft vanaf fabriek alleen spaakwielen gehad.

groet

jan
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 15:18:44 door JAN SCHUT »

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1182 Gepost op: 05 December 2009, 10:21:43 »
Het wordt weer tijd voor wat plaatjes.

Een vrachtwagen is net vol geladen met kolen op Bergwerk Neuffen en vertrekt door de poort, op weg naar klanten:

« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 20:56:05 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1183 Gepost op: 05 December 2009, 10:49:43 »
Voordat de BR 64 141 met twee volgeladen kolenwagens vertrekt, controleert het personeel of alles in orde is:







« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 20:56:21 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1184 Gepost op: 05 December 2009, 11:57:30 »
Dat controleren moet natuurlijk ook (y)

Mooie plaatjes

Kwam U(of je :-\) ook nog naar de BNLs meeting 12 december? ???

Mvg Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff