Ja, zo is 't.Op de achtergrond van de laatste foto zie je trouwens een donkergroene drieasser. Die is van Flm en ik zocht hem al jaren. Was een eenmalige uitgave in 2004. Maar deze keer wel een heel zeldzame (artnr. 84 5380), want je zag hem uiterst zelden. Het was een van de weinige wagons die nog ontbrak in m'n Flm tp III-verzameling tussen pakweg 1986 en 2009. Maar ik heb hem onlangs op de Duitse eBay nieuw kunnen scoren:
Ja, met die 3-assers is het opletten geblazen. Maar als de rails goed ligt, gaat het meestal wel oke.Willem, op de groene drieassige goederenwagen staat o.a. 'Gerätewagen. Gleislager Wabern. Oberbauschweisstrup.' Dus: een gereedschappenwagen voor een groep arbeiders die aan de bovenbouw laswerk uitvoert. 'Erhaltungswerk AW Limburg' staat er op de rechter zijde van de wagen. De wagen wordt dus onderhouden in het Ausbesserungswerk Limburg.Of dit allemaal fantasie is, of in overeenstemming met de werkelijkheid, weet ik niet. Ik zal in de loop van de dag Carstens er eens op naslaan. Misschien word ik daar wat wijzer.ruud