Een poosje geleden schreef Bas in m'n treinverkeerdraadje:"Hallo Ruud,Is dit wagentje niet wat voor jou? http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Brawa/5-4-002002-6238-0-0-0-3-3-2-0-gatt-nl-p-0/ein_produkt.htmlVoorzien van een leuk Brekina VW busje. ik heb hem zelf ook en is erg mooi.Hij zou ook mooi bij de sleep passen.Mvg Bas"Ik antwoordde dat ik dit weliswaar een mooi model vond, maar ook onaangenaam duur. De spaakwielen passen ook maar net bij tijdperk III. Hoogstens IIIa en dan nog zeer vroeg. Een veel goedkoper nabootsing van dit op zich leuke wagentje zou ik gaan maken met een platte wagen van Liliput. Prijs net onder de 20 euro. Die fabrikant heeft er twee in het assortiment: eentje met en eentje zonder remmersbordes. Wielkeggen zou ik zelf wel maken. Gisteren deze wagentjes opgehaald. Tot mijn aangename verrassing zaten er in het bijgevoegde zakje onderdelen bij iedere wagon wielkeggen voor vier automodellen. Een oude Brekina VW T1-bus uit m'n verzameling gehaald (die ook nog eens sterk op het model bij Brawa lijkt) en even een scene gebouwd:Dankzij de tip van Bas dus een leuk model erbij. Groet,Ruud