Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:03:47
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:40:38
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
Treinbestuurder
Vandaag
om 15:39:07
booster vraag
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:13:36
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:02:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 14:16:04
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
Vandaag
om 13:00:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 12:57:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:25:04
Molenbaan (werktitel)
door
ruudns
Vandaag
om 12:13:25
Wat was jullie allereerste loc?
door
Vislijn
Vandaag
om 12:12:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:33:28
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:13:57
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 10:01:59
Terugverende koppeling
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:05:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 08:21:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
Vandaag
om 00:23:02
Liliput karwendel expres onderdelen
door
Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
643
644
645
646
647
648
649
650
651
652
653
654
655
656
657
658
659
660
661
662
663
664
665
666
667
668
669
670
671
672
673
674
675
676
677
678
679
680
681
682
683
684
685
686
687
688
689
690
691
692
693
694
695
696
697
698
699
700
701
702
703
704
705
706
707
708
709
710
711
712
713
714
715
716
717
718
719
720
721
722
723
724
725
726
727
728
729
730
731
732
733
734
735
736
737
738
739
740
741
742
743
744
745
746
747
748
749
750
751
752
753
754
755
756
757
758
759
760
761
762
763
764
765
766
767
768
769
770
771
772
773
774
775
776
777
778
779
780
781
782
783
784
785
786
787
788
789
790
791
792
793
794
795
796
797
798
799
800
801
802
803
804
805
806
807
808
809
810
811
812
813
814
815
816
817
818
819
820
821
822
823
824
825
826
827
828
829
830
831
832
833
834
835
836
837
838
839
840
841
842
843
844
845
846
847
848
849
850
851
852
853
854
855
856
857
858
859
860
861
862
863
864
865
866
867
868
869
870
871
872
873
874
875
876
877
878
879
880
881
882
883
884
885
886
887
888
889
890
891
892
893
894
895
896
897
898
899
900
901
902
903
904
905
906
907
908
909
910
911
912
913
914
915
916
917
918
919
920
921
922
923
924
925
926
927
928
929
930
931
932
933
934
935
936
937
938
939
940
941
942
943
944
945
946
947
948
949
950
951
952
953
954
955
956
957
958
959
960
961
962
963
964
965
966
967
968
969
970
971
972
973
974
975
976
977
978
979
980
981
982
983
984
985
986
987
988
989
990
991
992
993
994
995
996
997
998
999
1000
1001
1002
1003
1004
1005
1006
1007
1008
1009
1010
1011
1012
1013
1014
1015
1016
1017
1018
Vorige
-
Volgende
-
1
...
797
798
[
799
]
800
801
...
1018
Omlaag
Auteur
Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn (gelezen 3816225 keer)
tuurtje
Offline
Berichten: 4695
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11970 Gepost op:
15 February 2016, 21:56:31 »
Hoi Ruud,
Wat voor een wagen is dat met de tractor erop ?
Groetjes
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11971 Gepost op:
15 February 2016, 22:06:55 »
Arthur, dat is een Xf 19.
Ik heb trouwens nog eens verder naar het nieuwe veewagentje gekeken en dat vergeleken met foto's en beschrijving bij Carstens: de wagen uit de oude set mag dan niet correct zijn, aan de nieuwe mankeert ook van alles. Zo ontbreken de relingen aan de buitenzijde naar het remmershuisje en ontbreken de diagonale versterkingen in de hoeken van het wagentje. Jammer, maar dit wagentje is dus eigenlijk ook een gemiste kans als je een zo realistisch mogelijke wagen wilt hebben.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11972 Gepost op:
16 February 2016, 08:26:31 »
Hallo ruud
leuke foto's weer,zoals te doen gebruikelijk op jouw baan.
mij valt op dat de opschriften op nieuwste model beter kunnen
dat is nog steeds de stand jaren 60 zeg maar,dat kan beter
de verschillende remmershuisjes(daken) is wellicht verklaarbaar met
KPEV remmershuis of Bayrische Staatsbahn,de wagons werden welliswaar volgens
bepaalde tekeningen gebouwt,maar er waren toch verschillen.
op oude DB foto's van rangeerterreinen heb ik beide soorten remmershuis ontdekt
kan me vergissen maar volgens mij had KPEV puntdak en Bayern ronde daken
dus dat is in geen geval verkeerd
en de ontbrekende ijzeren balken/verstevigingen.............
is ook verklaarbaar
toen de wagons ouder werden werd al door DRG/DRB versteviging aangebracht
een mooi voorbeeld is de standaard Goedererentrein Pwg,de groene,die wij allemaal hebben
oorspronkelijk hout,later voorzien van ijzeren verstevigingen in hoeken en naast de deuren
dit zijn dus gewoon wagons met DB teken die niet verbouwt zijn
ik denk echter dat men gewoon een KPEV wagon genomen heeft uit tijdperk II met nieuwe opschriften
en dat is uiteraard dan niet een wagon tijdperk III of IV
de wagons werden iedere 10 jaar in een RAW doorgecheckt
de meeste veewagons waren ten tijde van de DRB dus al 30 jaar oud of ouder
we kunnen ervan uit gaan dat de meeste in 1946 al omgebouwt waren
maar blijft leuk deze hobby,je hebt drie levens nodig om alles te weten,zeker bij wagons
groetjes
willem
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11973 Gepost op:
16 February 2016, 09:02:09 »
Willem, het lijkt erop dat Fleischmann het veewagentje voor tp II dat ze al langer in het assortiment hebben, van andere opschriften hebben voorzien , de box aan de onderzijde verwijderd en de spaakwielen vervangen. Wel een goedkope manier om een 'nieuw' wagentje te maken. Dit is dat tp II-wagentje:
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11974 Gepost op:
16 February 2016, 09:37:29 »
ja dat vermoeden had ik ook al
en laat ons eerlijk zijn,tot voor kort had niemand daar erg in
maar door de diverse boeken en tijdschriften zijn we inmiddels wijzer geworden
een tijdperk II wagon is niet zomaar door andere opschriften een tijdperk III wagon
typisch dat er tussen de assen nog een box hing
dat ging waarschijnlijk nog toen men 55 km per uur reed,en niet moest heuvelen
en omdat in tijdperk II alle wagons of bijna alle wagons een remmershuis hadden,
was de versterking nog geen noodzaak.
toen alle wagons beremming hadden werd de opbouw te zwak,zeker als er geheuveld moest worden
dat heeft men toen weten op te heffen door de wagons te voorzien van hoekijzers en spanten
zeg maar faller profielen van ijzer
ik ga uitzoeken hoe dat zit met die remmershuisjes
ben er nieuwsgierig naar geworden
mvrgr
willem
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11975 Gepost op:
16 February 2016, 09:44:33 »
de wagon met de traktor is volgens mij een voormalige draai schemel wagon
kan echter ook een Gattung X (Erfurt) zijn zonder zijwanden
de lage zijwand wagons Linz zijn speciaal ontworpen voor troepentransporten,
de zijwanden konden of worden afgenomen of naar beneden geklapt
De Gattung Oppeln/Bremen was een snelloper,speciaal ontworpen voor de
snellere goederentreinen.Later in de DDR verder gebouwt als Nordhausen,
met slechts 2 vakken naast de deuren ipv 3,in eeste instantie kwamen deze
wagons ook naar de DB stations(foto gezien in Mainz-Zollhafen)
Later werden deze wagons omgebouwt met inklapbare bedden en een kachel
voor troepentransporten van de NVA(oostduitse leger) of de russen.
toen mochten ze de westgrens niet meer over
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11976 Gepost op:
16 February 2016, 10:53:10 »
een kleine studie heeft geleerd
de KPEV wagons hadden rond dak op remmershuis
de Bayern wagens en ook Baden hadden een punktdak
er waren ook remmershuisjes met schuin dak,vermoedelijk een DRG ontwerp
foto's gevonden uit 1903 in dortmund
daar was geen enkele G wagon voorzien van ijzeren spanten
dat is alles door DRG/DRB ingezet en later door DB/DR voortgezet
de DR ging nog stapje verder en voorzag de G10(G02-G03) van rond dak
dus werd het bijna kopie van de G20,de wagon die de G10 ooit moest vervangen
de G20 is echter in geringe aantallen gebouwt,enkele duizenden
de G10 en zijn zujes ver over de honderd duizend exemplaren
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Benrail
Offline
Berichten: 1303
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11977 Gepost op:
16 February 2016, 18:38:43 »
fictieve wereld...
echt mooi!
Gelogd
Groet van Ben
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11978 Gepost op:
17 February 2016, 22:00:51 »
Dank je!
Een paar jaar geleden is Brawa begonnen met een mooie serie tweeassige ketelwagentjes. Het zijn heel aantrekkelijke filigrane wagentjes geworden. Al een tijdje werd het volgende ketelwagenproject aangekondigd: vierassige wagens van het type Uerdingen. De eerste voor tijdperk 3, zeer vroeg - net na wo II -, is er nu. Wel mooi gedetailleerd vormgegeven en economisch gezien is zo'n grote ketel op wielen natuurlijk hoogst efficiënt, maar op de een of andere manier spreken deze wat log ogende wagens me niet zo sterk aan:
Meer interessante informatie over zgn Leichtbau-kesselwagens in werkelijkheid en model:
http://www.drahtkupplung.de/gtbhb245C.html
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 17 February 2016, 22:20:25 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11979 Gepost op:
19 February 2016, 22:51:06 »
Vandaag kwam het maartnummer van
Miba
binnen en daarin een artikel van de hand van Stefan Carstens over de vierassige ketelwagens van Brawa uit m'n berichtje hierboven. Carstens is zeer lovend over de detaillering en de totaalindruk, ook afgezet tegen de redelijke prijs. Puntje van terechte kritiek: de wagens zijn heel licht (60 gram) en bij lange treinen kunnen zwaardere wagens in de staart van de trein de lichte wagens uit de rails trekken.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Benrail
Offline
Berichten: 1303
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11980 Gepost op:
20 February 2016, 09:15:05 »
Leichtbau wat al te letterlijk toegepast
Gelogd
Groet van Ben
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11981 Gepost op:
20 February 2016, 14:27:25 »
Inderdaad
.
Ik zag dat bij Märklin net een E 60 in rood is verschenen (voor spoor 1); dit herinnerde me aan de aankondiging van dit model in die kleur bij Fleischmann. De echte (foto van de site van Flm):
Helaas voor tijdperk IV en pas in 2017. Toen het model er net in het groen was, heeft men volgens mij ook een rode versie voor tp III beloofd. Maar daar zullen we, zoals het er nu naar uit ziet, nog echt enkele jaren op moeten wachten. Dat is wel jammer.
Blijft bij deze loc toch vrij raar dat de korte neus de voorzijde is (daar staat immers nr 1); gevoelsmatig zou dat de lange neus moeten zijn.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 20 February 2016, 14:30:09 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Afgelopen
Offline
Berichten: 1387
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11982 Gepost op:
20 February 2016, 15:12:28 »
De korte kant voor heeft zijn voordelen, ook in Nederland werd de 2400 serie bij voorkeur door de machinisten met de korte kant voor gereden want dan heb je meer zicht op de baan.
Tijdens een open dag vertelde een oud NS machinist mij dat het hem deugt deed dat ook op mijn modelbaan de 2400 met de korte neus voor reed.
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11983 Gepost op:
21 February 2016, 11:59:28 »
Vooral als de neus hoog is, kan dat tot zichtproblemen leiden. Om die reden heeft men in Duitsland op de V 36 na verloop van tijd een verhoging gebouwd:
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
«
Reactie #11984 Gepost op:
21 February 2016, 19:43:29 »
De 2400 kwam vroeger bij mij door de straat gereden (Marum in Groningen). Aangezien in Drachten geen draaischijf was (waar wel nog) reed men in ieder geval één keer op het traject Groningen-Drachten (Philips-lijntje) met de lange neus vooruit. Wat waarschijnlijk knap lastig was omdat de rails veelal direct naast de weg lag. En in die tijd liepen wij als schooljongetjes ook graag over het spoor of hingen in de boom naast het spoor (lekker zwieren aan de takken als de loc die raakte). Zullen de machinisten waarschijnlijk niet echt op prijs hebben gesteld. Maar ja, daar dacht je nog niet aan.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
643
644
645
646
647
648
649
650
651
652
653
654
655
656
657
658
659
660
661
662
663
664
665
666
667
668
669
670
671
672
673
674
675
676
677
678
679
680
681
682
683
684
685
686
687
688
689
690
691
692
693
694
695
696
697
698
699
700
701
702
703
704
705
706
707
708
709
710
711
712
713
714
715
716
717
718
719
720
721
722
723
724
725
726
727
728
729
730
731
732
733
734
735
736
737
738
739
740
741
742
743
744
745
746
747
748
749
750
751
752
753
754
755
756
757
758
759
760
761
762
763
764
765
766
767
768
769
770
771
772
773
774
775
776
777
778
779
780
781
782
783
784
785
786
787
788
789
790
791
792
793
794
795
796
797
798
799
800
801
802
803
804
805
806
807
808
809
810
811
812
813
814
815
816
817
818
819
820
821
822
823
824
825
826
827
828
829
830
831
832
833
834
835
836
837
838
839
840
841
842
843
844
845
846
847
848
849
850
851
852
853
854
855
856
857
858
859
860
861
862
863
864
865
866
867
868
869
870
871
872
873
874
875
876
877
878
879
880
881
882
883
884
885
886
887
888
889
890
891
892
893
894
895
896
897
898
899
900
901
902
903
904
905
906
907
908
909
910
911
912
913
914
915
916
917
918
919
920
921
922
923
924
925
926
927
928
929
930
931
932
933
934
935
936
937
938
939
940
941
942
943
944
945
946
947
948
949
950
951
952
953
954
955
956
957
958
959
960
961
962
963
964
965
966
967
968
969
970
971
972
973
974
975
976
977
978
979
980
981
982
983
984
985
986
987
988
989
990
991
992
993
994
995
996
997
998
999
1000
1001
1002
1003
1004
1005
1006
1007
1008
1009
1010
1011
1012
1013
1014
1015
1016
1017
1018
Vorige
-
Volgende
-
1
...
797
798
[
799
]
800
801
...
1018
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Schwarzburg-Neuffen-Bahn