Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Met welke tang knip je verenstaal? door cor_b
Vandaag om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3817340 keer)

JAN SCHUT

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1170 Gepost op: 04 December 2009, 10:54:10 »
Verander nou die loopwielen niet, die horen misschien bij deze lok.
de br 64 met dit nummer heeft misschien met dichte loopwielen in het echt gereden.

groet

jan

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1171 Gepost op: 04 December 2009, 11:12:36 »
Misschien wel en misschien niet. Zelfs al is het 100% zeker dat deze lok met dichte wielen gereden heeft  dan nog vind ik de lok veel mooier overkomen met open spaak wielen.

Maar zoals eerder aangegeven moet een ieder dat voor zichzelf bepalen.

Groet,
Roelco

JAN SCHUT

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1172 Gepost op: 04 December 2009, 11:26:32 »
het is natuurlijk jouw lokomotief daarme kan je doen wat je wil
gewoon aanpassen als jij dat wil.
ik wou je alleen op wijzen dat roco hiermee geen fout heeft gemaakt.

ik heb hier een internet pagina waarin staat dat de lok met dit nummer heeft gereden met dichte wielen
http://www.bundesbahnzeit.de/Bauartunterschiede/Baureihe%20064/bild11.htm

groet

jan ;)


rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1173 Gepost op: 04 December 2009, 11:52:26 »
En als je wat meer van die beelden bekijkt heeft de lok zo te zien in alle mogelijke combinaties van open en dichte wielen rond gereden.
Je zult mij niet zo snel zien schrijven dat een fabrikant en fout heeft gemaakt. Ik heb de echte versie toch niet in de tuin staan ter vergelijk, dus ga vooral voor wat ik mooi vind.

Wel mooie plaatjes via die link.

Groet,
Roelco

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1174 Gepost op: 04 December 2009, 12:06:17 »
Interessante discussie, mannen. Ik denk nog eens na over die wielen. En verder inderdaad prachtige foto's in jouw link, Jan.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1175 Gepost op: 04 December 2009, 14:09:22 »
Ik zal eens een balletje opgooien. Heeft het jaar van productie er niet mee te maken? dat door de nieuwere technieken dichte wielen gemakkelijker te maken zijn, Dus goedkoper? Ik meen dit ooit eens te hebben gelezen.

Even aan het zoeken geweest:
HLE 23 bij aflevering spaakwielen (1955) later dichte wielen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1176 Gepost op: 04 December 2009, 14:43:04 »
Harry,

Dat zou best kunnen. Bij het onderhoud verving men blijkbaar ook wel eens alleen de spaakwielen aan de voorkant of alleen aan de achterkant, zoals blijkt uit onderstaande foto's van de site www.bundesbahnzeit.de. Copyright van de foto's: Ulrich Budde.

Dichte loopwielen alleen achter:


Dichte loopwielen alleen voor:


Dichte loopwielen voor én achter:


« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 20:55:55 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1385
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1177 Gepost op: 04 December 2009, 14:48:47 »
Heeft het niet met de tweede wereldoorlog te maken?
Veel Kriegsloks hadden ook dichte loopwielen, en de BR 64 is tot en met 1940 gebouwd.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 14:52:41 door Quinzeedied »

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1178 Gepost op: 04 December 2009, 14:52:40 »
Ik vermoed van niet. Alle foto's van de 64 van de genoemde site dateren namelijk uit de periode 1968-1972 en toen reden blijkbaar alle varianten rond: van alles spaakwiel tot alles dicht en wat er tussen zit.

Overigens zie je dat in 1968 en 1969 de nummering zowel 64 als 064 kan zijn. De omnummering heeft enige tijd in beslag genomen. Iets wat we wel al wisten, maar toch goed is om je nog eens te realiseren voor het inzetten van modellen op je baan.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 14:57:27 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1179 Gepost op: 04 December 2009, 14:56:32 »
Op de site van Nico Spilt vondt ik het volgende:
...deze uit 1 stuk gegoten wielen zijn een stuk lichter en sterker dan spaakwielen. ...

Dan is het volgens mij wel duidelijk: technologische vooruitgang!

mvg Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1180 Gepost op: 04 December 2009, 14:58:53 »
Helder! Kijk, zo komen we er wel  ;D

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

JAN SCHUT

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1181 Gepost op: 04 December 2009, 15:17:09 »
Volgens mij zijn deze wielen afkomstig van br_86 loks, ze zijn net zo groot als van de br_64 met spaken.
Bij een revisie van de loks werden de wielen vervangen door exemplaren die ze op voorraad hadden. Dus als er dichte op voorraad waren werden dichte wielen gebruikt. Dat deze wielen lichter en beter waren zou best kunnen, echter bij b.v. de br_65 heeft men ze niet toegepast terwijl dit een nieuwe ontwikkeling was dus dan zou je denken dichte wielen.  Dat de wielen uit de uit de oorlogstijd komen is aanemelijk want in die periode wilde men alles sneller goedkoper en simpeler en de br_86 is inderdaad als br_86 Uk nog lang in de oorlog gebouwd. De br_64 heeft vanaf fabriek alleen spaakwielen gehad.

groet

jan
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 15:18:44 door JAN SCHUT »

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1182 Gepost op: 05 December 2009, 10:21:43 »
Het wordt weer tijd voor wat plaatjes.

Een vrachtwagen is net vol geladen met kolen op Bergwerk Neuffen en vertrekt door de poort, op weg naar klanten:

« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 20:56:05 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1183 Gepost op: 05 December 2009, 10:49:43 »
Voordat de BR 64 141 met twee volgeladen kolenwagens vertrekt, controleert het personeel of alles in orde is:







« Laatst bewerkt op: 03 November 2014, 20:56:21 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #1184 Gepost op: 05 December 2009, 11:57:30 »
Dat controleren moet natuurlijk ook (y)

Mooie plaatjes

Kwam U(of je :-\) ook nog naar de BNLs meeting 12 december? ???

Mvg Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff