Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Piko 2025 door Loki
Vandaag om 11:24:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 10:47:13
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 10:36:46
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 10:33:28
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 09:46:18
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:29:21
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 October 2025, 21:43:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
21 October 2025, 15:38:42
  

Auteur Topic: Verschillen tussen ICR rijtuigen  (gelezen 6145 keer)

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #15 Gepost op: 09 June 2010, 09:54:28 »
ik vroeg niet om een volledig uitleg, maar welke ICR in de jaren '80 en '90 van Maastricht naar Zandvoort reed, de buurland of binnenland, in  LS models artikelnummer  : 44071 of de 44077.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #16 Gepost op: 09 June 2010, 11:30:46 »
ik vroeg niet om een volledig uitleg, maar welke ICR in de jaren '80 en '90 van Maastricht naar Zandvoort reed, de buurland of binnenland, in  LS models artikelnummer  : 44071 of de 44077.
alles reed door elkaar, muv de trein doorgaande richting Luxemburg.


mvg,

Robin

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #17 Gepost op: 09 June 2010, 12:43:31 »
En de trein van Eindhoven naar Keulen.
Die reed ook met 4 buurlandrijtuigen, te weten Lok-B-BKD-B-A.
Overigens hebben mijn buurland LSM rijtuigen de landencodes B, D en L
Beneluxrijtuigen van LSM hebben alleen een B, opvallend dat de Benelux rijtuigen dus niet in de gehele Benelux komen konden.

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 09 June 2010, 14:20:07 door Petertrein81 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re:Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #18 Gepost op: 09 June 2010, 13:34:05 »
ik vroeg niet om een volledig uitleg, maar welke ICR in de jaren '80 en '90 van Maastricht naar Zandvoort reed, de buurland of binnenland, in  LS models artikelnummer  : 44071 of de 44077.
En daar gaf ik je dus al antwoord op. ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #19 Gepost op: 12 May 2022, 18:21:04 »
Reden de buurland rijtuigen  in de jaren 80 ook gecombineerd met binnenlandse rijtuigen? Bijvoorbeeld tussen Mt/Hrl en Hlm/Zvt?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #20 Gepost op: 12 May 2022, 18:27:14 »
Ja, dat staat zelfs nog op deze pagina ook.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #21 Gepost op: 12 May 2022, 19:16:08 »
Oeps :angel:

Dank

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Verschillen tussen ICR rijtuigen
« Reactie #22 Gepost op: 13 May 2022, 08:15:26 »
Over de pre-ICRm periode, dus ongereviseerd:
Tussen Den Haag en Keulen (dus de grens over naar Duitsland) reed alleen ICR1 (buurland), mogelijk ook ICR4
Tussen Amsterdam en Brussel reed alleen ICR3, eventueel versterkt met ICR4
Overal binnen Nederland reed alles wat maar voorhanden was, met name ICR1, ICR2 en ICR4, ook door elkaar.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein