Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De modeltreinen van Spoorijzer door NS264
Vandaag om 00:14:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 00:10:44
Pendel module door Ronald Halma
Vandaag om 00:02:12
Haperende locs door joespoor
Vandaag om 00:00:43
Raadplaatje door Ronald69
22 September 2025, 23:57:45
Op Zuid (NL H0) door MOVisser
22 September 2025, 23:54:05
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Ruben90
22 September 2025, 23:27:50
Minibaan Visserskaai H0 door Ruben90
22 September 2025, 23:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door NS264
22 September 2025, 23:06:40
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door bask185
22 September 2025, 22:53:54
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
22 September 2025, 22:52:08
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door FritsT
22 September 2025, 22:42:15
Messing op z'n Zweeds (h0) door Rob Ellerman
22 September 2025, 22:22:41
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
22 September 2025, 22:18:12
Werps 18 luiker Groentewagen door orientexpress
22 September 2025, 22:10:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
22 September 2025, 21:41:54
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
22 September 2025, 21:11:27
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Martin Domburg
22 September 2025, 21:03:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
22 September 2025, 20:20:04
Au bord de la Cèze door Ronald69
22 September 2025, 19:42:36
Een nieuw begin door dreezy
22 September 2025, 19:41:39
Aachenau West door puntenglijder
22 September 2025, 19:39:43
lima spoor N lok schoonmaken door Tjalling
22 September 2025, 19:09:34
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
22 September 2025, 19:07:13
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
22 September 2025, 18:49:54
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
22 September 2025, 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO door Reinout van Rees
22 September 2025, 17:56:36
Da's Daz 2 door Huup
22 September 2025, 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
22 September 2025, 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
22 September 2025, 16:33:28
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 161643 keer)

Rinse

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #405 Gepost op: 09 September 2010, 19:58:09 »
Het is inderdaad moeilijk op de foto te krijgen, het kleurverschil. Maar met het blote oog is het duidelijk te zien.

Citaat
Persoonlijk vind ik dat door de ramen het model niet perfect overkomt.

Bedoel je de raamlijsten of de ramen zelf?

Het glas in de ramen zijn inderdaad soms vanaf de zijkant gezien soms een beetje rood-blauw, net alsof er olie op het raam zit.

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #406 Gepost op: 09 September 2010, 20:27:42 »
De raamlijsten, de middenlijst is naar het voorbeeld veel te laag.

Deze moet ongeveer op 1/3 van de bovenkant zijn , maar is nu ongeveer net boven de helft.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22548
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #407 Gepost op: 11 September 2010, 15:36:49 »
De 44114 inmiddels ook gesignaleerd en meegenomen. Dat is de derde tijdperk 3 met baknummer 4101.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #408 Gepost op: 25 September 2010, 00:16:57 »
Misschien is het me voorbij gegaan, maar ik constateer dat de koppelingsschachten van de plan W, NIET mooi horizontaal staan maar iets naar beneden gericht?

Gevolg is dat de koppeling niet goed werkt bij aankoppelen en loslaat tijdens het rijden.

Weet dat Artitec het probleem had, maar LS ook of is er iets niet goed geplaatst/gemonteerd, het betreft alle rijtuigen.

Vreemd dat dit nu steeds aan de orde is, voor nieuwe modellen anno 2010.

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #409 Gepost op: 25 September 2010, 01:24:38 »
Is bij mij nog niet gebeurd dat de rijtuigen loslieten tijdens het rijden.

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #410 Gepost op: 25 September 2010, 10:13:28 »
Dat zal ook afhankelijk zijn van het type koppeling (Marklin stroomv. koppeling)

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #411 Gepost op: 25 September 2010, 13:13:53 »
Om e.e.a. te verduidelijken:


spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #412 Gepost op: 02 October 2010, 12:10:02 »
44119 (Benelux W1 met tweevoudige ramen) vandaag gescoord.

Spoorfan

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #413 Gepost op: 02 October 2010, 19:01:02 »
Om e.e.a. te verduidelijken:



Bij de rechter koppelink ontbreekt de beugel!!
Misschien is dat de verklaring voor het loslaten.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #414 Gepost op: 02 October 2010, 19:06:27 »
 ;D

Sowieso zijn de Märklin koppelingen minder geschikt voor niet Märklinmaterieel.
Vaak raken deze koppelingen de buffers omdat die lager zitten dan bij Märklinproducten ::)
(dat is tenminste mijn ervaring)
Vr. groeten,
Bob

piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #415 Gepost op: 04 October 2010, 17:18:56 »
Heeft al iemand de nieuwe plan w's van binnenverlichting voorzien, en hoe is het resultaat?
Piet

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #416 Gepost op: 08 October 2010, 19:32:01 »
Vandaag ook mijn eerste 2 plan W's gescoord (44123 en 44127). Het zijn mooie rijtuigen met wat mij betreft 2 nadelen.

- De kleur van het dak vind ik persoonlijk iets aan de lichte kant. Dit kan ik zelf nog wel redelijk eenvoudig oplossen met de Tamiya spuitbus.
- De koppelafstand tussen 2 rijtuigen is echt belachelijk groot! [edit]Althans, dat dacht ik. Bij nadere bestudering bleek het dat je de koppelingen stevig moet doordrukken in de houder, dan kunnen ze ongeveer 2mm verder. De ruimte is dan meteen een stuk kleiner, maar zeker niet zo klein als tussen twee ICR's. Daarom heb ik maar besloten om een ICR tussen mijn plan W's te hangen, dan koppelt alles wel netjes!  (y) [/edit]
« Laatst bewerkt op: 08 October 2010, 22:30:23 door NS 1100 »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #417 Gepost op: 08 October 2010, 19:45:36 »
Die grote afstand tussen de rijtuigen is inderdaad erg groot, maar dat heeft de plan W van Artitec ook.
Was er niet iemand die het kortkoppelingsmechaniek zelf niet aangepast had?
Buiten de afstand tussen de rijtuigen vind ik de LS Plan w's zeer geslaagd.
Het is dat er heel veel kennis over het grote voorbeeld hier aanwezig is op het forum, anders zouden de kleine tekortkomingen volgens mij bij bijna niemand opvallen.
Vr. groeten,
Bob

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #418 Gepost op: 30 December 2010, 15:09:26 »
NU LEVERBAAR:

44116 - NS Rijtuig W2 Berlijns blauw met reclamebanen. Volkskrant reclame.
   
44117 - NS Rijtuig W2 Berlijns blauw met reclamebanen. Spar reclame.

Bron: Kuijper's Hobbyhuis


Ik ben benieuwd naar foto's! :)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #419 Gepost op: 30 December 2010, 15:11:55 »
Dat is apart, die rijtuignummers zijn nog helemaal niet uitgeleverd door LSM, laat staan met reclame er op ?


Zie net bij LSM dat ze leverbaar zijn ja, maar zit die reclame er standaard op :( Dat zou ik erg jammer vinden.....

Ik heb liever 'maagdelijk' schone W's eigenlijk...

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2010, 15:17:44 door Remco. »