Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 00:03:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 September 2025, 22:43:39
NS 3502 van zwart naar groen door Met een sik
20 September 2025, 22:31:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 September 2025, 22:31:00
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
20 September 2025, 22:28:41
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
20 September 2025, 22:24:17
Da's Daz 2 door NS264
20 September 2025, 22:06:28
Pendel module door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:56:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:37:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 September 2025, 21:20:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
20 September 2025, 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
20 September 2025, 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
20 September 2025, 20:28:44
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
20 September 2025, 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
20 September 2025, 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
20 September 2025, 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
20 September 2025, 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
20 September 2025, 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
20 September 2025, 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
20 September 2025, 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
20 September 2025, 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
20 September 2025, 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
20 September 2025, 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
20 September 2025, 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
20 September 2025, 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
20 September 2025, 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
20 September 2025, 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
20 September 2025, 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 161462 keer)

Rinse

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #405 Gepost op: 09 September 2010, 19:58:09 »
Het is inderdaad moeilijk op de foto te krijgen, het kleurverschil. Maar met het blote oog is het duidelijk te zien.

Citaat
Persoonlijk vind ik dat door de ramen het model niet perfect overkomt.

Bedoel je de raamlijsten of de ramen zelf?

Het glas in de ramen zijn inderdaad soms vanaf de zijkant gezien soms een beetje rood-blauw, net alsof er olie op het raam zit.

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #406 Gepost op: 09 September 2010, 20:27:42 »
De raamlijsten, de middenlijst is naar het voorbeeld veel te laag.

Deze moet ongeveer op 1/3 van de bovenkant zijn , maar is nu ongeveer net boven de helft.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22545
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #407 Gepost op: 11 September 2010, 15:36:49 »
De 44114 inmiddels ook gesignaleerd en meegenomen. Dat is de derde tijdperk 3 met baknummer 4101.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #408 Gepost op: 25 September 2010, 00:16:57 »
Misschien is het me voorbij gegaan, maar ik constateer dat de koppelingsschachten van de plan W, NIET mooi horizontaal staan maar iets naar beneden gericht?

Gevolg is dat de koppeling niet goed werkt bij aankoppelen en loslaat tijdens het rijden.

Weet dat Artitec het probleem had, maar LS ook of is er iets niet goed geplaatst/gemonteerd, het betreft alle rijtuigen.

Vreemd dat dit nu steeds aan de orde is, voor nieuwe modellen anno 2010.

Brabantspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #409 Gepost op: 25 September 2010, 01:24:38 »
Is bij mij nog niet gebeurd dat de rijtuigen loslieten tijdens het rijden.

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #410 Gepost op: 25 September 2010, 10:13:28 »
Dat zal ook afhankelijk zijn van het type koppeling (Marklin stroomv. koppeling)

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #411 Gepost op: 25 September 2010, 13:13:53 »
Om e.e.a. te verduidelijken:


spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #412 Gepost op: 02 October 2010, 12:10:02 »
44119 (Benelux W1 met tweevoudige ramen) vandaag gescoord.

Spoorfan

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #413 Gepost op: 02 October 2010, 19:01:02 »
Om e.e.a. te verduidelijken:



Bij de rechter koppelink ontbreekt de beugel!!
Misschien is dat de verklaring voor het loslaten.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #414 Gepost op: 02 October 2010, 19:06:27 »
 ;D

Sowieso zijn de Märklin koppelingen minder geschikt voor niet Märklinmaterieel.
Vaak raken deze koppelingen de buffers omdat die lager zitten dan bij Märklinproducten ::)
(dat is tenminste mijn ervaring)
Vr. groeten,
Bob

piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #415 Gepost op: 04 October 2010, 17:18:56 »
Heeft al iemand de nieuwe plan w's van binnenverlichting voorzien, en hoe is het resultaat?
Piet

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #416 Gepost op: 08 October 2010, 19:32:01 »
Vandaag ook mijn eerste 2 plan W's gescoord (44123 en 44127). Het zijn mooie rijtuigen met wat mij betreft 2 nadelen.

- De kleur van het dak vind ik persoonlijk iets aan de lichte kant. Dit kan ik zelf nog wel redelijk eenvoudig oplossen met de Tamiya spuitbus.
- De koppelafstand tussen 2 rijtuigen is echt belachelijk groot! [edit]Althans, dat dacht ik. Bij nadere bestudering bleek het dat je de koppelingen stevig moet doordrukken in de houder, dan kunnen ze ongeveer 2mm verder. De ruimte is dan meteen een stuk kleiner, maar zeker niet zo klein als tussen twee ICR's. Daarom heb ik maar besloten om een ICR tussen mijn plan W's te hangen, dan koppelt alles wel netjes!  (y) [/edit]
« Laatst bewerkt op: 08 October 2010, 22:30:23 door NS 1100 »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #417 Gepost op: 08 October 2010, 19:45:36 »
Die grote afstand tussen de rijtuigen is inderdaad erg groot, maar dat heeft de plan W van Artitec ook.
Was er niet iemand die het kortkoppelingsmechaniek zelf niet aangepast had?
Buiten de afstand tussen de rijtuigen vind ik de LS Plan w's zeer geslaagd.
Het is dat er heel veel kennis over het grote voorbeeld hier aanwezig is op het forum, anders zouden de kleine tekortkomingen volgens mij bij bijna niemand opvallen.
Vr. groeten,
Bob

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #418 Gepost op: 30 December 2010, 15:09:26 »
NU LEVERBAAR:

44116 - NS Rijtuig W2 Berlijns blauw met reclamebanen. Volkskrant reclame.
   
44117 - NS Rijtuig W2 Berlijns blauw met reclamebanen. Spar reclame.

Bron: Kuijper's Hobbyhuis


Ik ben benieuwd naar foto's! :)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #419 Gepost op: 30 December 2010, 15:11:55 »
Dat is apart, die rijtuignummers zijn nog helemaal niet uitgeleverd door LSM, laat staan met reclame er op ?


Zie net bij LSM dat ze leverbaar zijn ja, maar zit die reclame er standaard op :( Dat zou ik erg jammer vinden.....

Ik heb liever 'maagdelijk' schone W's eigenlijk...

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2010, 15:17:44 door Remco. »