Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:29:39
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 00:00:29
Lodewickshaven
door
Sikko
04 November 2025, 23:49:47
US diorama in H0
door
Frank 123
04 November 2025, 23:07:48
Acme nieuwe ICNG
door
Chris Westerduin
04 November 2025, 22:35:15
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Casmir
04 November 2025, 22:27:23
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N
door
RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
Aachenau West
door
puntenglijder
04 November 2025, 21:09:08
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
defender
04 November 2025, 20:44:40
LS Models 2025
door
Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
ruudns
04 November 2025, 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
04 November 2025, 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Ronald69
04 November 2025, 20:06:38
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
04 November 2025, 20:00:47
Project X......
door
Ivo tB
04 November 2025, 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten
door
NS1100
04 November 2025, 19:24:53
Raadplaatje
door
Ronald69
04 November 2025, 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
MaraNCS
04 November 2025, 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Eric v C
04 November 2025, 18:24:04
Rondom Charlois
door
Alewijn
04 November 2025, 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Falkenberg
04 November 2025, 17:59:44
Mobadaten.info uit de lucht
door
marco
04 November 2025, 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
04 November 2025, 16:47:51
Oud model gangbaar maken
door
Bahn-AG
04 November 2025, 16:13:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar (gelezen 5318 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #15 Gepost op:
30 December 2008, 10:34:46 »
Over oude rijtuigen gesproken.
Maar nu ga ik even of topic.
Mn ouders zijn afgelopen zomer met de bedevaarttrein naar Lourdes geweest.
De toestand van de rijtuigen van Chartertrains is niet echt rozengeur en maneschijn.
Ze kampten eigenlijk van Maastricht tot Lourdes met diverse defecten.
De verwarming in sommige rijtuigen werte helemaal niet, en bij sommige ramen tochte het enorm (De ramen waren overigens dicht)
Maar goed even genoeg off topic.
Als het aan mij ligt magen de controles van dergelijke rijtuigen die zo een lange afstand rijden best scherpere eisen worden gesteld dan aan binnenlands of kort grensoverschrijden materieel.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
NS 1100
Offline
Berichten: 1486
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #16 Gepost op:
30 December 2008, 10:49:38 »
De rijtuigen zijn veilig, ik ben zelf een paar jaar geleden eens als assistent treintechnicus meegeweest met een EETC Alpenexpress met eindbestemming Lausanne. De rijtuigen vallen echt niet uit elkaar ofzo hoor!
Alleen hebben ze inderdaad te vaak last van kleine storingen, zoals Jos al aangaf. Daarom rijdt op al die internationale treinen minimaal 1 technicus mee. Het probleem is echter dat alleen de echte grote storingen worden aangepakt bij de terugkomst in Nederland. Aan die kleine dingen wordt vaak niets gedaan en mag de technicus onderweg proberen op te lossen... In principe zou een grote beurt geen slecht idee zijn voor de meeste van die rijtuigen. Alleen de slaaprijtuigen AB30 en MU zijn vrijwel geheel storingsvrij. Vooral de AB30 schijnt erg betrouwbaar te zijn.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #17 Gepost op:
30 December 2008, 11:02:26 »
Het staat ook op de site van EETC. Dat ze de afgelopen jaren vooral hun rijtuigen veiliger hebben gemaakt en nu gaan ze de komende jaren ze van binnen en buiten opknappen.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
verst107
Offline
Berichten: 346
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
«
Reactie #18 Gepost op:
31 January 2009, 13:52:51 »
Volgens de site van de Bergland Expres -
www.ttconline.nl
- hebben ze bij een Europese Staatsspoorwegmaatschappij couchetterijtuigen gehuurd ter vervanging van de SVG-rijtuigen. Volgend weekend gaan ze weer rijden.
Heeft iemand een idee welke rijtuigen ze hebben gehuurd?
Cornelis
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar