Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Eric B
Vandaag om 19:43:23
Ucci en IB1 met Itrain door borotof
Vandaag om 19:32:14
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
Vandaag om 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
Vandaag om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 18:00:32
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 17:36:28
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door Keska
Vandaag om 17:26:39
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald Halma
Vandaag om 17:01:07
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Had de NS4903 rangeerlicht? door gerhards
Vandaag om 16:37:45
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren door Montanbahn
Vandaag om 14:10:33
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:55
  

Auteur Topic: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar  (gelezen 5311 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Online Online
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #15 Gepost op: 30 December 2008, 10:34:46 »
Over oude rijtuigen gesproken.

Maar nu ga ik even of topic.

Mn ouders zijn afgelopen zomer met de bedevaarttrein naar Lourdes geweest.
De toestand van de rijtuigen van Chartertrains is niet echt rozengeur en maneschijn.

Ze kampten eigenlijk van Maastricht tot Lourdes met diverse defecten.
De verwarming in sommige rijtuigen werte helemaal niet, en bij sommige ramen tochte het enorm (De ramen waren overigens dicht)

Maar goed even genoeg off topic.


Als het aan mij ligt magen de controles van dergelijke rijtuigen die zo een lange afstand rijden best scherpere eisen worden gesteld dan aan binnenlands of kort grensoverschrijden materieel.




Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #16 Gepost op: 30 December 2008, 10:49:38 »
De rijtuigen zijn veilig, ik ben zelf een paar jaar geleden eens als assistent treintechnicus meegeweest met een EETC Alpenexpress met eindbestemming Lausanne. De rijtuigen vallen echt niet uit elkaar ofzo hoor! ;)

Alleen hebben ze inderdaad te vaak last van kleine storingen, zoals Jos al aangaf. Daarom rijdt op al die internationale treinen minimaal 1 technicus mee. Het probleem is echter dat alleen de echte grote storingen worden aangepakt bij de terugkomst in Nederland. Aan die kleine dingen wordt vaak niets gedaan en mag de technicus onderweg proberen op te lossen... In principe zou een grote beurt geen slecht idee zijn voor de meeste van die rijtuigen. Alleen de slaaprijtuigen AB30 en MU zijn vrijwel geheel storingsvrij. Vooral de AB30 schijnt erg betrouwbaar te zijn.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #17 Gepost op: 30 December 2008, 11:02:26 »
Het staat ook op de site van EETC. Dat ze de afgelopen jaren vooral hun rijtuigen veiliger hebben gemaakt en nu gaan ze de komende jaren ze van binnen en buiten opknappen.
Voor grootspoorfoto's zie site

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 346
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #18 Gepost op: 31 January 2009, 13:52:51 »
Volgens de site van de Bergland Expres - www.ttconline.nl - hebben ze bij een Europese Staatsspoorwegmaatschappij couchetterijtuigen gehuurd ter vervanging van de SVG-rijtuigen. Volgend weekend gaan ze weer rijden.

Heeft iemand een idee welke rijtuigen ze hebben gehuurd?

Cornelis