Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Scratchbuilt
Vandaag om 20:57:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:40:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar  (gelezen 5117 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #15 Gepost op: 30 December 2008, 10:34:46 »
Over oude rijtuigen gesproken.

Maar nu ga ik even of topic.

Mn ouders zijn afgelopen zomer met de bedevaarttrein naar Lourdes geweest.
De toestand van de rijtuigen van Chartertrains is niet echt rozengeur en maneschijn.

Ze kampten eigenlijk van Maastricht tot Lourdes met diverse defecten.
De verwarming in sommige rijtuigen werte helemaal niet, en bij sommige ramen tochte het enorm (De ramen waren overigens dicht)

Maar goed even genoeg off topic.


Als het aan mij ligt magen de controles van dergelijke rijtuigen die zo een lange afstand rijden best scherpere eisen worden gesteld dan aan binnenlands of kort grensoverschrijden materieel.




Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #16 Gepost op: 30 December 2008, 10:49:38 »
De rijtuigen zijn veilig, ik ben zelf een paar jaar geleden eens als assistent treintechnicus meegeweest met een EETC Alpenexpress met eindbestemming Lausanne. De rijtuigen vallen echt niet uit elkaar ofzo hoor! ;)

Alleen hebben ze inderdaad te vaak last van kleine storingen, zoals Jos al aangaf. Daarom rijdt op al die internationale treinen minimaal 1 technicus mee. Het probleem is echter dat alleen de echte grote storingen worden aangepakt bij de terugkomst in Nederland. Aan die kleine dingen wordt vaak niets gedaan en mag de technicus onderweg proberen op te lossen... In principe zou een grote beurt geen slecht idee zijn voor de meeste van die rijtuigen. Alleen de slaaprijtuigen AB30 en MU zijn vrijwel geheel storingsvrij. Vooral de AB30 schijnt erg betrouwbaar te zijn.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #17 Gepost op: 30 December 2008, 11:02:26 »
Het staat ook op de site van EETC. Dat ze de afgelopen jaren vooral hun rijtuigen veiliger hebben gemaakt en nu gaan ze de komende jaren ze van binnen en buiten opknappen.
Voor grootspoorfoto's zie site

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re: Nederlandse trein aan de ketting wegens brandgevaar
« Reactie #18 Gepost op: 31 January 2009, 13:52:51 »
Volgens de site van de Bergland Expres - www.ttconline.nl - hebben ze bij een Europese Staatsspoorwegmaatschappij couchetterijtuigen gehuurd ter vervanging van de SVG-rijtuigen. Volgend weekend gaan ze weer rijden.

Heeft iemand een idee welke rijtuigen ze hebben gehuurd?

Cornelis