..( cd winkels krimpen wel door illegaal downloaden)...
Wil je als fabrikant up and running blijven dan zul je je moeten richten op die drie marktsegmenten en daar een verschillende prijspolitiek voor moeten ontwikkelen. Domweg 1 deel uitsluiten leidt tot klantenverlies.
Han, ik zou niet weten waarom dat leidt tot klantenverlies. Jij weet net zo goed als ik dat de pure internethandelaar de markt alleen maar kapotmaakt voor de reguliere handel. Of hebben jou klanten nog geen sik van de consument die op internet een product hebben gescoord voor weinig en de service van de vakhandel eisen als het niet werkt. En wanneer deze vakhandel terecht zegt, de groet'n maat, aan z'n "Pietje"' wordt opgehangen op elk forum die zo'n bericht ook maar toelaat?
...Knap, dat is DIK onder de inkoopprijs van de winkelier....
Nu dacht ik te hebben gelezen dat Electrotren opgaat in Rivarossi of dat alleen de nieuwe restauratie 1300 bij Rivarossi worden uitgebracht. Is mijn gedachten verkeerd dat Hornby op veilig speelt na het gebeuren rond Electrotren? Om de investering/productie veilig te stellen op deze manier handeld. Of is dit fout bedacht.
@Maarten, jou taak is het vooral om ervoor te zorgen dat prijs, kwaliteit en geproduceerde aantallen in verhouding zijn. Dat is je werk en veel succes ermee. Maar maak je een fout en liggen er over twee jaar nog steeds stapels met die graanwagens in de winkel, dan hou je kortingen niet tegen.
Dat bericht ken ik niet, daarom de volgende reactie. Electrotren is een zelfstandige fabriek, met een eigen directie en een eigen beleid. Onder de (grote) paraplu van Hornby. Of de 1300 bij Electrotren of bij Rivarossi uitkomt is dus een Hornby zaak.Wat dat met "op veilig spelen" te maken heeft snap ik niet, want wat moet er veilig gesteld worden?? Beide firma's (Rivarossi en Electrotren) hebben een model van de 1300, en beiden hebben de gemoderniseerde 1300 aangekondigd (Rivarossi lang geleden, Electrotren recent) en beiden moeten daarvoor een nieuwe mal maken van de kap.Behalve om een kwaliteitsverschil of andere bijzonderheden (detaillering) maakt het niet uit onder welk merk hij uitkomt, ik zie daar ook geen verschil in veiligheden, temeer niet omdat het onder 1 importeurs paraplu valt.Als Electrotren zijn eigen verdiensten veilig zou willen stellen, dan zouden ze de potentiële opdracht 1000 loc's te produceren van de loc's met 3e frontsein (mallen gereed) kunnen honoreren. Maar die opdracht zou buiten de importeur omgaan omdat die niet wil. Dus dan gebeurt er voorlopig niks, totdat er genoeg geld is bij de importeur om de gerenoveerde 1300 te bestellen (lees: na de IRM en Mat 46).En dan maar hopen op een strak prijsbeleid, want de prijs van die 1300 was binnen 1 uur na bekendmaking bij de winkeliers al volledig onderuitgehaald.Misschien is het in deze tijd wel allemaal goed zo. Alles eventjes wat rustig aan. Maar dan snap ik niet waarom er zo op gehamerd wordt dat het geld moet blijven rollen, anders stokt de economie.De 1300 economie stokt dus nog wel een tijdje door.Maarten (ter onderscheid van de andere Maarten) van der Burgt.
Dus: een juiste verhouding tussen prijs, kwaliteit en productie-aantallen. Maar waar die ligt? Afhankelijk van je geloof: Allah/God/Jahweh/Boedda/Berlusconi zal het weten. Ik niet, hooguit een beetje voor mezelf.Maarten.
@(graanwagenmaarten:)...Kijken we bv even naar wat NMJ doet met zijn Noorse rijtijgen, complete serie, voorbeeld van rijdende stam, compleet met nrs etc etc. en echt niet te duur tov F*mann /M*klin. ook Atheran, Walthers doen dit soort nummerreeksen zowel met passengers als met goederen treinen.