Maar als ik soms kijk bij Nieuwe aanwinsten vind ik sommige echt te ver gaan wat ze aan de lopende band kopen zo een lokje uit van 250 euro hap kopen 2 weken later een 4 delige treinstel 400 euro KOPEN! en dan weer een rijtuig 85 euro HEBBUH!! alsof hun geld nooit op raakt ShockedMaar het verschil zal wel in het sociale leven zitten als je elke dag met treinen bezig bent en continu obsessies erop hebt dan krijg je dat effect en gaat je sociale leven kapot mensen gaan je raar vinden of je bent een gek dat geen vrienden kan maken wat je vaak hoort.
Maar als ik soms kijk bij Nieuwe aanwinsten vind ik sommige echt te ver gaan wat ze aan de lopende band kopen zo een lokje uit van 250 euro hap kopen 2 weken later een 4 delige treinstel 400 euro KOPEN! en dan weer een rijtuig 85 euro HEBBUH!! alsof hun geld nooit op raakt
zorgen over de hobby moet je pas maken als modelbouwers in hippe kleding gaan lopen, dan is het einde zoek!
.....meer financiële armslag. En dat geld kun je dan in Houten neer leggen
Het is niet normaal dat een rijtuig €50 euro kost en binnen enkele weken de prijzen zakken naar €40 en nog lager. Lijkt mij erop dat er toch nog genoeg aan word verdient. En wie ontkent verteld niet de hele waarheid lijkt mij. Ik trap er niet meer in.Ben.
Van een prijs van € 50 gaat so wie so al € 8 naar de belasting (BTW). Blijft over € 42. Stel dat de marge 100% op de inkoop is dan is de bruto marge van een winkelier € 21.
Ik heb nooit gezegd dat ik wilde ruilen! En ik heb ook geen medelijden met de industrie. Ik moet ook ontzettend hard werken om aan de eind van de maand de rekeningen te kunnen betalen. Het zal niet voor iedereen gelden dat is altijd, maar als ik dan zie dat een winkelier zijn 10 jarig bestaan op grootste wijze viert inclusief ingehuurde stoom trein. Ik zie dat een Rotterdamse winkelier in de nieuwste Mercedes rijd en 6 man personeel heeft ga je toch afvragen of het voor iedereen heel slecht gaat. Ik bekijk het zo als een winkelier de prijd laat zakken is er marge misschien niet groot maar wel binnen een bepaalde grens, zodat hij er nog aan verdient. Anders doe je toch iets verkeerd. Aan het eind hebben zij ook geen medelijden met ons als wij de volle prijs betalen toch.......Ben.