Ik heb geen verwijzing, maar ingewikkeld is het niet.In 1952 en 1953 werden de locs in dienst gesteld met twee frontseinen laag op de neus en twee sluitseinen hoog op de neus.In 1963 werd het L-sein ingevoerd: het linkertopsein kon behalve rood nu ook geel licht tonen.Binnen een paar maanden werd dat het omgekeerde L-sein: het rechtertopsein kon rood en geel licht tonen.Begin jaren 80 werden de locs gemoderniseerd en kregen het A-sein en de sluitlichten die de ACTS locs nog altijd hebben.
Verder is het hoeksein niet geel maar wit in tegenstelling tot de lage frontseinen. Dit omdat de kleurenwisselaar een rood, oranje of juist geen kleurenschijf voordraaid. Het zou het rode seinbeeld niet ten goede komen als daar een geel lampje achter zou branden.
Late reactie,Maar er stond mij iets bij van oranje of geel en dacht dat het oranje was...t'Zal op jou aangaan geel geweest zijn...
@Thom:stond jou iets bij? volgens mij ken jij de kleur wel die er in hoort, namelijk oranje :-)Echter: Bij NS wordt oranje aangeduid als geel, net als bij de seinen langs de baan.mvg,Robin