Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:32:57
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 07:05:34
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 00:00:04
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:10:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
14 August 2025, 22:46:37
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Reeks77
14 August 2025, 22:39:46
Raadplaatje
door
Lars Smelter
14 August 2025, 21:50:23
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
14 August 2025, 20:52:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
14 August 2025, 20:22:24
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
14 August 2025, 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
14 August 2025, 20:15:03
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
14 August 2025, 19:29:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2
door
Huup
14 August 2025, 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc?
door
tijgernootje
14 August 2025, 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
741230
14 August 2025, 15:21:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorijzer
14 August 2025, 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
14 August 2025, 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Met een sik
14 August 2025, 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Bas, Dordrecht
14 August 2025, 13:18:06
Yamorc booster
door
Ben
14 August 2025, 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
tijgernootje
14 August 2025, 12:26:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Veetikhet - (Baanplan H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Veetikhet - (Baanplan H0) (gelezen 11081 keer)
veetikhet
Re: Veetikhet - (Baanplan H0)
«
Reactie #15 Gepost op:
08 December 2008, 13:49:42 »
bedankt voor de reactie, als eerste wil ik even aanmerken dat die twee goederensporen rechts naar een fabriekje ofzo gaan, maar dat vind ik idd ook wel.
die twee rechtse rode sporen, dat zijn perron sporen voor treinstellen. en treinstellen had ik toch op de binnenste ring laten rijden, dus kunnen ze wel daar komen.
wat bedoel je met ''vanaf daar kan je niet rechts rijdend vertrekken''.
en nog even dit:
het binnenste spoor rechts bovenin is idd bedoelt om rijtuigen neer te zetten , te laten wachten tot ze binnen kunnen rijden, enz. zodat de loc kan omlopen.
mvg, jordi
PS: ja oke het is waar, maar iedereen beeld zich wel eens iet sin en wil dat waar maken op een te kleine ruimte.
veetikhet
«
Reactie #16 Gepost op:
08 December 2008, 17:25:23 »
heeft nog iemand andere aanmerkingen, want ik ben wel tevreden, trouwens nog even ter informatie de keerlus ligt niet lager dan de gewone hoofdbaan, het ligt onder een berg
hoefhaan
Gast
«
Reactie #17 Gepost op:
08 December 2008, 17:41:13 »
Ik heb maar één goede tip: LUISTER NAAR JE EIGEN IDEE EN GEVOEL
Natuurlijk is het goed om je baanplan eens voor te leggen voor commentaar, maar soms is het commentaar wat overweldigend. Neem tips mee, maar maak er vooral je eigen baan van en niet die van de forumleden.
Succes
veetikhet
«
Reactie #18 Gepost op:
08 December 2008, 17:45:24 »
nee doe ik ook niet, maar ja ik respecteer toch de mening van andere. En ik heb graag reacties op mijn posts. en daarmee dus ook tips.
mvg jordi
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Modelrailroading is fun!
«
Reactie #19 Gepost op:
08 December 2008, 17:46:05 »
Uiteraard, Hoefhaan, maar hij vraagt om reactie's, en daar kan hij mee doen wat hij wil. Natuurlijk moet het zijn baan worden, maar de ervaren mensen hier op dit forum hebben dit stadium in de hobby al gehad en weten best wel wat ze fout gedaan hebben. Daar hebben ze van geleerd zodat ze nu hun ervaring door kunnen geven.
Of de jonge garde het aan wil nemen en er van wil leren is aan hen zelf.
Jordi, neem de adviezen ter harte, kijk of het toepasbaar is en ga lekker bouwen. Mochten er dan toch nog fouten in het plan zitten komen ze er wel uit tijdens het testen.
Grtz,
Ronald
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn blog!
Mijn USA reizen
veetikhet
«
Reactie #20 Gepost op:
08 December 2008, 17:50:05 »
bedankt ronald voor de reactie, ik neem alle tips van in achting, en dan kijk ik wel waar ik wat mee doe en waar niet mee.
mvg, jordi
veetikhet
«
Reactie #21 Gepost op:
08 December 2008, 18:26:38 »
hierbij post ik mijn aangepaste baanplan nog een keer:
de rode sporen zijn perronsporen voor treinstellen, de blauwe sporen voor getrokken materieel, het gele spoor is voor rijtuigen te plaatsen zodat de loc kan omlopen. de donker grijze sporen zijn wisselstraten.
de vakken:
het grijze/zwarte vak is een fabrieksterrein en het licht blauwe vak is het station gedeelte.
mvg, jordi
PS: ik wacht op de reacties en tips!!!
«
Laatst bewerkt op: 08 December 2008, 20:46:11 door Hans van de Burgt. Reden: Plaatje aangepast, het is nu een link naar de grote(re) afbeelding
»
Basilicum
Prae-adviseur
«
Reactie #22 Gepost op:
08 December 2008, 19:21:18 »
Hey Jordi,
Ik zie een klein probleem bij de blauwe sporen. "De blauwe sporen voor getrokken materieel," schrijf je. Het is alleen lastig om vanuit deze sporen handig naar het gele omloopspoor te rijden. Zou het niet handiger zijn om de blauwe sporen voor de treinstellen te gebruiken en de rode voor het getrokken materieel?
Altijd als ik een ontwerp heb gemaakt of een ontwerp van een ander zie, laat ik in gedachte de treinen over het ontwerp rijden en probeer knooppunten te vinden. Misschien ook een tip voor jou.
Succes!
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Spoortniet
«
Reactie #23 Gepost op:
08 December 2008, 19:32:08 »
Hoi Jordi,
Jouw afbeelding in de 1e post kan ik groter zien,
kan bij de laatste ook ?
Ik zit te kijken of de keerlus ook met een opstelspoor
kan worden uitgebreid.
Ziet er overigens al gaaf uit
Grtz
Ruud
Thurbo
«
Reactie #24 Gepost op:
08 December 2008, 19:52:41 »
Op het station heb je niet alle sporen volledig benut, Je kunt aan komen rijden op het meest linkse spoor maar dan niet meer vertrekken (of je gaat een stukkie tegen het verkeer in tot aan je keerlus)
En hetzelfde geld voor je meest rechtse stations spoor. Daar kun je niet op komen aanrijden of je moet een stukkie tegen het verkeer in rijden vanaf je keerlus en vertrekken kun je wel.
Ik ga hierbij wel ervan uit dat je dubbelsporig het station wilt binnen komen rijden en vertrekken.
Je zou eventueel de wissels die je bovenaan hebt liggen tussen grijs en geel een spoor hoger kunnen leggen, dus tussen grijs en grijs en dan een extra set overloop wissels precies in spiegelbeeld ernaast.
Je gele spoor kun je dan volledig benutten om een reeks wagons af te koppelen en dan om te rijden via grijs.
edit:
ik vind het idee van je baanplan best mooi vandaar dat ik zelf iets in elkaar geknutselt heb met een kleine variant. Ik heb hetzelfde aantal wissels (L+R) en kruiswissels gerbuikt als in jouw plan aangezien ik ervanuit ga dat je die ook daadwerkelijk hebt. Aangezien dat ik de wisselstraat gewijzigd heb op het station zijn enkele sporen ietsje langer geworden, Je hebt nu met hetzelfde aantal wissels en ongeveer hetzelfde aantal overige railsjes meer mogelijkheden om te rangeren en van sporen te wisselen.
Als extra optie heb ik in mijn plan nog 2 wissels extra getekend linksonder bij de blauwe sporen om een loc te kunnen laten omlopen omdat je zegt dat je daar getrokken materieel kwijt wilt.. In mijn geval zijn het 2 linker wissels extra maar dat kunnen ook 2 rechtse zijn.
In de keerlus rechts heb ik een extra spoor getekend waar je een treinstel kunt parkeren zodat je meer speel mogelijkheden hebt. Ook denk ik dat het net mogelijk is om 2 treinen achter elkaar te 'parkeren' in de keerlus.
In jouw plan heb je de keerlus in een tunnel/berg getekend dat is bij mijn tekening niet gedaan.
Ik heb trouwens Anyrail gebruikt om het een beetje duidelijk te tekenen en M$paint. Het aantal bochtstukken en rechte railsjes weet ik niet exact maar dat heb ik globaal overgenomen van jouw tekening.
«
Laatst bewerkt op: 08 December 2008, 21:31:02 door Thurbo
»
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #25 Gepost op:
08 December 2008, 22:59:29 »
Citaat van: veetikhet op 08 December 2008, 13:49:42
wat bedoel je met ''vanaf daar kan je niet rechts rijdend vertrekken''.
Jordi, als je in de buurt van een Nederlands dubbelsporig baanvak woont en daar zo nu en dan gaat kijken zul je zien dat de treinen normaal gesproken rechts rijden in Nederland. In de rijrichting gezien gebruiken ze het rechter spoor. Bij jou banenplan zouden als je een normale dubbelsporige lijn uit Nederland na bootst de treinen vanaf de keerlus naar je station altijd via het buitenste van de 2 sporen rijden. In de andere richting rijden ze dan op het binnenste van de 2 sporen, ze rijden dan dus rechts.
Op het rechts rijden zijn ook de wisselstraten zoveel mogelijk aangepast. Er zijn trouwens maar weinig landen die rechts rijden, naast Nederland rijd Duitsland rechts en verder rijden vele landen allemaal links. Het is belangrijk om waar mogelijk een vaste rijrichting te gebruiken zo kan je meer treinen over het zelfde sporen sturen als dat je steeds wisselend rechts en links zou rijden. In Nijmegen is bijvoorbeeld een aantal jaren terug een extra wissel verbinding aangelegd om vanaf spoor 35 op het rechter spoor richting Mook te komen. Eerder was dat niet mogelijk en moest er links gereden worden waardoor het baanvak slecht benut kon worden.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
veetikhet
«
Reactie #26 Gepost op:
09 December 2008, 12:01:26 »
@Ruud: weet niet, krijg hem niet groter
@Thurbo: je baanplan ziet er goed uit, dat kan ik wel gebruiken, ik weet aleen niet of die keerlus helemaal gaat passen op die drie meter die ik heb. voor de rest, ik pak er eens wat dingetjes uit, ga daar over na denken, en dan maak ik weer een nieuw plan dat ik hier ook weer post
@Michiel: oke, nu snap ik het, vond het een beetje raar
mvg, jordi
veetikhet
«
Reactie #27 Gepost op:
09 December 2008, 12:33:12 »
hier mijn nieuwe baanplan dat ik heb gemaakt van de tips die ik kreeg, graag weer jullie mening:
het plan
mvg, jordi
PS: let ook op de opstelsporen in de tunnel.
veetikhet
«
Reactie #28 Gepost op:
09 December 2008, 17:43:08 »
PS: het spoor helemaal links aan het station is een opstelspoor voor treinen en treinstellen.
mvg, jordi
was ik vergeten, sorry
veetikhet
«
Reactie #29 Gepost op:
14 December 2008, 17:16:10 »
heeft niemand meer reacties???.....
mvg, jordi
weet iemand hoe ik aan een versie van wintrack kan komen, want die van mij doet het niet meer, en heb met mijn computer technische oom liggen sleutelen, maar krijgen hem niet meer aan de praat. Ik zou het heel fijn vinden om een PB-tje te krijgen
«
Laatst bewerkt op: 14 December 2008, 18:09:40 door veetikhet
»
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende