Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:30:14
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd  (gelezen 160811 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #105 Gepost op: 08 December 2008, 10:27:42 »
Dat kunnen wij niet helpen.   ;)

Het gaat vooral om de kopvorm, in het bijzonder de overgang tussen voorkant en dak. Bij de Spaanse versie verloopt dat veel afgeronder dan bij de NL-versie. Ik vind dat je dat zelfs op deze foto goed kan zien. Als je er bijvoorbeeld voor gaat staan, dan oogt de bovenrand van de Spaanse kop boogvormig, terwijl de bovenrand van de NL-versie recht oogt. Verder natuurlijk de lampen, hoewel je daar op basis van deze foto niet zoveel van kan zeggen, omdat geen van beide locs de Electrotren lampen hebben.

Hoe bezwaarlijk je dat vindt, moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. Het heeft mij er niet van weerhouden een blauwe en een Turkooise loc te kopen en die hebben nog breedspoorbuffers ook.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Lukas de Vries

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
  • althans, nog niet
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #106 Gepost op: 09 December 2008, 17:57:04 »
Ik vind dat wel meevallen. Wanneer je de foto's op http://www.electrotren.com/ficha.asp?id=649  en http://www.electrotren.com/ficha.asp?id=651 bekijkt, welke vanaf dezelfde hoogte zijn genomen als van die Spaanse loc, dan zie je duidelijk de rondingen in het dak. Volgens mij is het gewoon optisch bedrog, wat nog eens versterkt wordt door de grote lamp bovenop.
Groeten, Lukas

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #107 Gepost op: 09 December 2008, 18:17:38 »
Volgens mij is het gewoon optisch bedrog, wat nog eens versterkt wordt door de grote lamp bovenop.

Houdt het op: volgens mij. Want volgens de bouwtekeningen niet.

Maarten.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #108 Gepost op: 09 December 2008, 18:22:16 »
@chris waar is de poll want we zijn al een paar dagen verder en je zou hem 3 december maken.
Voor grootspoorfoto's zie site

alex1212

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
  • NS & DB ,mijn "Ok"
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #109 Gepost op: 09 December 2008, 19:33:01 »
Hallo Maarten,

Van mij mogen er twee uitvoeringen van de verbouwde verschijnen.

Eerst 1  met twee benige pantograaf  ( ook in wisselstroom )
daarna ( 1 jaartje ) een eenbeen uitvoering.

Als je toch een potje wil breken bij de Fabrikant lijkt me dit me een goed
comercieël uitgangspunt.

Breng dan wel een beperkte uitgave uit, (500stuks gelijkstroom, 250 stuks Wisselstroom , groter is de nederlandse markt Niet)
Nu heb ik veel geld betaald voor de lok ( ja, ik heb nu er al 3) en naar een jaartje werden ze gedumt voor 45% minder.

Dat geeft het merk geen goede waarde.


RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #110 Gepost op: 09 December 2008, 19:44:02 »
Ten aanzien van de oplage ben je iets te optimistisch Jan ;). De aantallen van de uit te brengen varianten liggen op een lager niveau.

Er worden vorderingen geboekt ten aanzien van het op termijn realiseren van de gele NS 1300 met groot vignet. Het fotodossier is klaar. De maten van de opschriften en de aanpassingen aan het front zijn opgemeten. Het dossier gaat volgende week naar Spanje. Daar zal worden bekeken wat en zo ja op welke termijn een NS 1300 met groot vignet haalbaar is.

Het blijft al met al spannend!

Grtz,

Willem

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #111 Gepost op: 09 December 2008, 19:49:42 »
Ik hoop echt dat het lukt RodeDuivel! Doe je best he, heel treinenminnend nederland wacht op je resultaten ;D

Gr. Remco.

alex1212

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
  • NS & DB ,mijn "Ok"
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #112 Gepost op: 09 December 2008, 20:06:12 »
Bedankt Rode Duivel,

Ook namens mij succes,

Dan maar wat minder aantallen, ik bestel haar toch wel.

Groet jan.

 

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #113 Gepost op: 09 December 2008, 20:16:23 »
Eerst 1  met twee benige pantograaf
Nu ik dit voor tenminste de tweede keer zie, "moet" ik toch even reageren.
Die pantografen zijn VIERbenig (zowel onder de "knik" als erboven.
De eerste foto op http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomafnemeris tegelijk een goede opname om te zien hoeveel benen een pantograaf heeft en een mooi voorbeeld dat Wikipedia geen waarheid hoeft te zijn.
Die "eenbeens" stroomafnemers hebben één dikke stang onder de "knik" en twee stangen met meestal een raamwerk boven de "knik" - en dan negeren we nog even de stabilisatiestang die de tweede t/m vierde foto op die Wikipedia pagina goed laten zien.
De enige tweebeens stroomafnemers die ik ken, zijn bij trambedrijven (o.a. RET, GVBA) geweest.
Zie http://www.railfaneurope.net/pix/nl/trams/Rotterdam/1600/ret1601.jpg

Formeel is dat onderscheid pantograaf / stroomafnemer ook relevant.
Andere stroomafnemers dan die vierbenige dubbele Parallellepipedae (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Parallellepipedum) zijn formeel géén "pantografen" maar daar doen we niet moeilijk over  ;)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #114 Gepost op: 09 December 2008, 20:23:35 »
Volgens mij geld de aanduiding been alleen voor de dikke buis onder de knik.

Dan spreken we wel over eenbeens en tweebeens.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #115 Gepost op: 09 December 2008, 20:25:40 »
Hallo Maarten,

Hallo Jan, zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, hierboven dus, is Rode Duivel gelieerd aan de nieuwe importeur, ik niet.

Maarten.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #116 Gepost op: 09 December 2008, 20:37:12 »
Volgens mij geld de aanduiding been alleen voor de dikke buis onder de knik.
Dan spreken we wel over eenbeens en tweebeens.
Blijkbaar geldT er wat men zelf wil, maar dan klopt het nog steeds niet. Er zijn VIER buizen onder de knik bij een 1300 (en een 1100, 1200, ...). Heb je wel naar de foto in de gegeven link gekeken?

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #117 Gepost op: 10 December 2008, 19:35:37 »
De maten van de opschriften en de aanpassingen aan het front zijn opgemeten. Het dossier gaat volgende week naar Spanje.

Hoi Rode Duivel,

Houdt dat ook in dat de kopvorm misschien iets aangepast kan worden?


Bart

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #118 Gepost op: 18 December 2008, 15:49:35 »
Ik ga niet voor RodeDuivel spreken, dus onderstaande is alleen mijn visie.

Om van een geel/grijze een gerenoveerde gele te maken lijkt mij een bijna onmogelijk werk (maar wie weet). In mijn ogen dient een geheel nieuwe vorm gemaakt te worden. Of dit ook in de oude mal gerealiseerd kan worden is zeer twijfelachtig, maar ik ken de mogelijkheden niet.

Dus dient er in mijn ogen een geheel nieuwe vorm gemaakt te worden, waarin dus alle tot nu toe geconstateerde verbeteringen gerealiseerd zouden kunnen worden. Maar of dit weer financieel haalbaar is ???

Hierboven maakt RodeDuivel al een opmerking over aantallen, dus daardoor groeit mijn twijfel over de haalbaarheid.
Maar het zou natuurlijk wel prachtig zijn als het lukte. En dan wel (eerst) exclusief voor Nederland.
RodeDuivel/Overbeeck: succes.

Maarten.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #119 Gepost op: 18 December 2008, 23:14:31 »
Zo extreem moeilijk moet het toch niet zijn om een gemoderniseerde 1300 te produceren voor een fabrikant.
Lima heeft het toch ook gedaan, en wat dacht je van al de varianten die LSmodels en soortgenoten maken op 1 basis.
De grootste inverstering is de aandrijving, en met de huidige computer techniek is veel meer mogelijk...
Vr. groeten,
Bob