Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 14:29:03
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 14:25:12
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:15:03
Sfeer op je modelbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:11:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Besselspoor
Vandaag
om 14:06:02
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
RodeDuivel
Vandaag
om 13:52:33
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
Vandaag
om 13:47:34
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)
door
NS264
Vandaag
om 13:41:37
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
Vandaag
om 13:36:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:31:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:16:48
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:03:02
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
maartenvdb
Vandaag
om 12:36:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
henk
Vandaag
om 12:36:37
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:26:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tedo
Vandaag
om 12:08:10
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil?
door
orientexpress
Vandaag
om 12:05:44
Roco 2025
door
IJmc
Vandaag
om 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:50:19
Goederenloods Zandvoort
door
MOVisser
Vandaag
om 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Ronald69
Vandaag
om 11:44:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Ben
Vandaag
om 11:35:18
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:49:46
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:44:05
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 10:28:54
vervolg op "veel AC wielen"
door
henk
Vandaag
om 07:55:23
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
Dave.......
12 July 2025, 22:40:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Modellbahnwagen
12 July 2025, 22:29:43
Nahmertaler Kleinbahn
door
NS264
12 July 2025, 20:44:34
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder?
door
Prutsert
12 July 2025, 20:15:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Minder vrachtvervoer per spoor door crisis (gelezen 1535 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12440
Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
«
Gepost op:
27 November 2008, 15:35:04 »
De economische crisis raakt ook de vrachtvervoerders op het Nederlandse spoor. Ze merken een duidelijke teruggang van de volumes en overwegen daarom minder ritten te maken.
Ook zal het personeel rond de feestdagen mogelijk langer met verlof worden gestuurd.
Dat blijkt uit een rondvraag langs de grootste railgoederenvervoerders van Nederland.
'Wij merken beslist dat de economie aan het afkoelen is'', zegt woordvoerder Jelle Rebbers van
DB Schenker, voorheen Railion
. De marktleider op het Nederlandse railgoederenvervoer heeft vooral last van de productiebeperkingen in de Duitse auto- en staalindustrie omdat bestellingen worden afgezegd.
Om in te spelen op het verslechterende klimaat overweegt het bedrijf
minder treinen
te laten rijden en zijn werknemers met kerst en Oud & Nieuw langer met verlof te sturen, aldus Rebbers. Ontslagen zijn niet aan de orde.
DB Schenker is een dochterbedrijf van Deutsche Bahn,
het grootste spoorbedrijf van Europa. DB-topman Hartmut Mehdorn liet dinsdagavond weten rekening te houden met een
afname
van het goederenvervoer met
40 procent
. Hij sloot ontslagen niet uit.
Bij containervervoerder
ERS Railways uit Rotterdam
ondervinden ze ook hinder van de economische malaise. 'We houden rekening met een
afname
van
20 procent
de komende maanden', aldus manager Erik Tenfeld van ERS, een dochterbedrijf van het
Deense Moller-Maersk
.
ERS
merkt vooral dat het vervoer in aanloop naar de kerst dit jaar stukken lager uitvalt dan in voorgaande jaren.
Het bedrijf wil de afzwakkende vraag opvangen door
ook minder ritten
te rijden en de
goederentreinen beter in te richten
. Dat leidt er wel toe dat
minder machinisten
zullen worden
ingehuurd,
zegt Tenfeld.
Veolia Cargo
blijft evenmin
buiten schot.
'In de logistiek merk je de gevolgen van de afzwakkende economie altijd als eerste', aldus zegsman Raymond Broere van
Veolia
. 'Minder bezetting op de treinen en lagere vrachtvolumes.'
Ontslagen sluit hij uit
, maar er wordt wel gekeken naar manieren om de teruglopende vraag op te vangen.
In het Nederlandse railgoederenvervoer zijn ongeveer tienduizend mensen werkzaam.
Deutsche Bahn
voorziet voor de komende maanden een zeer
sterke terugval
van het goederenvervoer per spoor. In december zouden wel eens
40 procent
minder goederentreinen kunnen rijden, zei topman Hartmut Mehdorn op een persbijeenkomst in Berlijn. De slapte zal ook in januari aanhouden. In de internationale expeditie en in de logistiek verwacht Mehdorn geen 'dramatische' gevolgen van de economische teruggang. Mehdorn overweegt
tijdelijke arbeidskrachten naar huis te sturen.
Het concern is op zoek naar bezuinigingen. Niet dringende investeringen worden uitgesteld en de
arbeidsplaatsen
van zo'n
vierduizend tijdelijke werknemers staan op het spel.
Mehdorn ziet al enkele maanden een
daling van opdrachten voor spoorvervoer
. In oktober lag het spoorvervoer al
4 procent
onder de verwachting. Ook in de logistiek is sprake van slapte. Daar staat wel tegenover dat sommige verladers hun logistiek juist uitbesteden, waarvan
Deutsche Bahn
dan weer
profiteert.
In de eerste negen maanden ging het
redelijk met Deutsche Bahn
. De omzet steeg 9 procent tot ruim
25 miljard euro
. De winst voor rente en belastingen steeg echter
slechts 3,7 procent
tot ruim
2 miljard euro
. Goederenvervoer per spoor is goed voor ongeveer een zesde deel van de totale omzet. In de logistiek wordt 45 procent van de omzet geboekt en in het reizigersvervoer 40 procent-SK
bron transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Kl
Offline
Berichten: 653
Periode III - heden
Re: Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
«
Reactie #1 Gepost op:
27 November 2008, 15:39:18 »
Beetje tegenstrijdig met het bericht dat er binnenkort meer treinen over de Betuweroute gaan.
Zou 200 km file schelen elke dag.
Dit was vanochtend op het nieuws.
«
Laatst bewerkt op: 27 November 2008, 15:53:17 door Hans Kl
»
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12440
Re: Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
«
Reactie #2 Gepost op:
27 November 2008, 15:47:34 »
Dit ook :-|
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Felix
Offline
Berichten: 735
Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
«
Reactie #3 Gepost op:
27 November 2008, 15:50:48 »
Op
Z24
staat ook een ANP bericht.
Gelogd
Albert.H0
Offline
Berichten: 1891
Roco Fccpps vriend
Re: Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
«
Reactie #4 Gepost op:
27 November 2008, 19:10:11 »
ls het vrachtvervoer over de weg ook zoveel terugloopt scheelt dat misschien ook aardig in de files.
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Luc
Offline
Berichten: 129
Re: Minder vrachtvervoer per spoor door crisis
«
Reactie #5 Gepost op:
27 November 2008, 20:41:26 »
Citaat van: Hans Kl op 27 November 2008, 15:39:18
Beetje tegenstrijdig met het bericht dat er binnenkort meer treinen over de Betuweroute gaan.
Oh ja? Er verhuizen wel degelijk de nodige van het conventionele net naar de BR met ingang van de nieuwe dienstregeling. "Een redenering als "Minder goederenvervoer dús meer treinen op de BR is tegenstrijdig" is natuurlijk kort-door-de-bocht... en flauwekul.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Minder vrachtvervoer per spoor door crisis