Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 00:09:18
4 ledjes op één voorweerstand?
door
spock
16 September 2025, 23:31:53
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
phdirk
16 September 2025, 22:48:57
Problemen met digitale koppeling Roco
door
phdirk
16 September 2025, 22:35:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0
door
Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
16 September 2025, 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen
door
Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende…
door
Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Roco 290 digtaliseren
door
Syb030
16 September 2025, 21:02:11
Da's Daz 2
door
Huup
16 September 2025, 20:41:19
Raadplaatje
door
grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
16 September 2025, 20:39:06
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe?
door
Ronald Halma
16 September 2025, 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
16 September 2025, 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57)
door
Ferdinand Bogman
16 September 2025, 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Keska
16 September 2025, 19:05:36
De Projecten van RetroJack
door
MOVisser
16 September 2025, 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
16 September 2025, 18:52:53
The Summer of 69
door
MOVisser
16 September 2025, 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
16 September 2025, 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
16 September 2025, 18:21:54
Aachenau West
door
wob
16 September 2025, 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
16 September 2025, 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje
door
Robert vh Prutsert
16 September 2025, 17:37:44
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
16 September 2025, 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
16 September 2025, 16:26:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
16 September 2025, 16:02:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal (gelezen 3091 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12481
Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Gepost op:
18 November 2008, 15:39:57 »
Er komt een trimodale terminal in de haven van La Louvière, westelijk van Charleroi, in Wallonië. De terminal gaat 25 miljoen euro kosten. Het staalconcern Duferco brengt 11,3 miljoen euro in, Port Autonome du Centre et de l'Ouest, exploitant van de haven, legt 9,3 miljoen op tafel. Infrabel, beheerder van het Belgische spoorwegnet, draagt 5 miljoen euro bij. De bestaande kade van 200 meter wordt met 65 meter verlengd. Daardoor kunnen twee schepen tegelijk afmeren.
Verder komt er een magazijn van 6.400 vierkante meter in het verlengde van de kade. De terminal krijgt een capaciteit van 600.000 ton staalproducten en 15.000 teu aan containers per jaar en moet eind 2010 klaar zijn.
bron transport
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8238
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #1 Gepost op:
18 November 2008, 16:56:21 »
Welke inverstering staat daar in Vlaanderen tegenover?
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12481
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #2 Gepost op:
18 November 2008, 16:59:03 »
ze mogen blijven
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
HuubvG
Offline
Berichten: 4298
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #3 Gepost op:
18 November 2008, 17:08:33 »
Wat betekent "trimodale"?
Gelogd
Ik heb al een trein
Arreman
Offline
Berichten: 98
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #4 Gepost op:
18 November 2008, 17:11:14 »
Trimodaal betekend drie vervoersstromen. In dit geval dus weg, rail en binnenvaart.
Gelogd
H0, DCC, Intellibox, Koploper
HuubvG
Offline
Berichten: 4298
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #5 Gepost op:
18 November 2008, 17:15:21 »
Dank je wel Bart.
Gelogd
Ik heb al een trein
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #6 Gepost op:
18 November 2008, 17:20:15 »
Ik wist niet dat op die plaats in Belgie nog zulke relatief grote schepen konder komen.
Sander
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12481
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #7 Gepost op:
18 November 2008, 17:40:28 »
Als er maar voldoende water in de Maas staat is dat geen enkel probleem. Voorwaarde is wel dat het veel, ja heel veel regent.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #8 Gepost op:
18 November 2008, 18:12:54 »
Sobat, heb je toevallig ook enig idee hoe lang een zo'n (geladen) schip onderweg is van 'het Rotterdamse' via de Maas naar La Louvière ?
Sander
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12481
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #9 Gepost op:
18 November 2008, 18:16:25 »
Ga ik even uitzoeken.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #10 Gepost op:
18 November 2008, 18:26:34 »
Aardig dat je het probeert uit te zoeken.
Ik heb via Google Earth gekeken - via de Maas is best wel een fikse route. Daarom verbaasd het me dat dit economischer is dan vanuit de Antwerpese haven via de weg naar La Louvière. Dat moet haast betekenen dat de binnenvaart flinke ladingen kan meenemen en toch wel een groot deel van het jaar de route bevaarbaar is. Anders pomp je geen 25 miljoen in een nieuwe terminal.
Sander
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12481
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #11 Gepost op:
18 November 2008, 19:17:12 »
Ik heb het even nagekeken, De kortste weg van Antwerpen naar La Louviere is over Brussel. Als je over de Maas en Sambre gaat kom je toch bij Sjaarloos in een lagere klasse vaarweg terecht. Zowel vanuit Brussel als over Sjaarloos is de maximale tonnemaat 1350 ton bij 8o meter lengte en een breedte van 9.50 meter. De diepgang is 2.50 mtr en de vrije doorvaarthoogte is gesteld op 4.40 meter. Het zijn vaarwegen met vele obstakels zoals sluizen en scheepsliften. Je hoeft het dus niet voor de snelheid te doen
SK
Kreeg nog een berichtje van iemand die regematig op Walonie vaart:
Van Rotterdam naar Charleroi.
Met een 1000 tons schip (moria)
citaat
Je heb ongeveer 35 uur nodig om van A naar B te komen.
Van Rotterdam naar Brussel kan je Ongeveer 16 km per uur varen en als je 1maal op het kanaal zit ga je een kilometertje of 7 a 8 lopen per uur (dus voordelig in de brandstof)
Je kan ook via de Maas naar Charleroi en dan doe je er ook zo'n 35 uur over alleen via de Maas loop je in Kilometers harder dan via Brussel
Op de Maas kom je alleen 2 sluizen tegen waar het altijd stervens druk is en dat is Klein Ternaaien.
Maar als je Via Brussel ga ben je met Brandstof goedkoper uit
einde citaat
SK
«
Laatst bewerkt op: 18 November 2008, 19:25:02 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #12 Gepost op:
18 November 2008, 20:18:22 »
35 uur ! Dat valt mee, ik had verwacht dat je langer onderweg zou zijn. En dat beide routes evenlang duren had ik niet verwacht.
Dank je voor het uitzoeken.
Sander
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12481
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #13 Gepost op:
18 November 2008, 20:23:49 »
Graag gedaan
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Regio Charleroi krijgt trimodale terminal
«
Reactie #14 Gepost op:
18 November 2008, 20:39:58 »
Ik weet even niet precies hoe t daar in elkaar zit hoor, maar betekent dit dat ze die scheepslift van strépy-thieu nu eindelijk echt fatsoenlijk gaan gebruiken?
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Regio Charleroi krijgt trimodale terminal