Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 16:09:53
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 15:21:47
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
skiptram
Vandaag
om 15:20:57
BR-18.6 Schaal-0.
door
moonlicht
Vandaag
om 15:14:39
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 15:10:47
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Rick
Vandaag
om 15:07:10
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)
door
BartvD
Vandaag
om 15:04:42
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:00:08
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
MOVisser
Vandaag
om 14:54:16
Heroplage Artitec Plan W?
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:52:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 14:49:54
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 14:29:03
Sfeer op je modelbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:11:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Besselspoor
Vandaag
om 14:06:02
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
Vandaag
om 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:16:48
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:03:02
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
maartenvdb
Vandaag
om 12:36:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tedo
Vandaag
om 12:08:10
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil?
door
orientexpress
Vandaag
om 12:05:44
Roco 2025
door
IJmc
Vandaag
om 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:50:19
Goederenloods Zandvoort
door
MOVisser
Vandaag
om 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Ronald69
Vandaag
om 11:44:52
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:49:46
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:44:05
vervolg op "veel AC wielen"
door
henk
Vandaag
om 07:55:23
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
Dave.......
12 July 2025, 22:40:43
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Modellbahnwagen
12 July 2025, 22:29:43
Nahmertaler Kleinbahn
door
NS264
12 July 2025, 20:44:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
2530
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 2530 (gelezen 2696 keer)
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
2530
«
Gepost op:
16 November 2008, 16:51:55 »
Hallo medeforummers
Ik heb een vraagje over de 2530.
Kort geleden heeft KleiNSpoor er een kit voor uitgebracht, maar mijn vraag gaat over de echte.
Is de loc zo met die speciale cabine uit de fabriek gekomen of is dit later gedaan?
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8984
Hengelooo 1:160
Re: 2530
«
Reactie #1 Gepost op:
16 November 2008, 17:01:46 »
Af fabriek Harm.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: 2530
«
Reactie #2 Gepost op:
16 November 2008, 17:33:04 »
Ah, duidelijk Mispoes
Waarom is er eigenlijk maar 1 gemaakt?
Ik had begrepen dat de cabine zo is gemaakt omdat je zo een beter zicht had.
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Felix
Offline
Berichten: 735
Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: 2530
«
Reactie #3 Gepost op:
16 November 2008, 17:34:20 »
De 2530 heeft allemaal broertjes en zusjes rondrijden in Uruguay
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7883.msg120727
«
Laatst bewerkt op: 16 November 2008, 17:36:12 door Felix
»
Gelogd
fridzie
Offline
Berichten: 445
Re: 2530
«
Reactie #4 Gepost op:
16 November 2008, 17:38:31 »
de 2530 was een kadootje van de fabrikant, de 2400/2500 serie is de uitgeklede versie van de 2530.
omdat na de oorlog zo goedkoop mogelijk een zo groot mogelijk locomotiefen park op te bouwen.
MVG fridzie
Gelogd
nscargo
Offline
Berichten: 2765
Wederopbouw Opsolder
Re: 2530
«
Reactie #5 Gepost op:
16 November 2008, 17:44:43 »
kijk, zo leer je nog eens wat
ik dacht dat de 2530 een speciale bestelling van de NS was, maar het blijkt dus eigenlijk anderom.
Alle 2400/2500 loc's zijn dus speciale modellen
Dwz een uitgeklede 2530
Harm
Gelogd
Pas op. Hier waakt de waakvlam !
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3354
Re: 2530
«
Reactie #6 Gepost op:
16 November 2008, 17:55:31 »
En Fridzie, wat is jouw bron dan? Ik lees in "Diesellocomotieven in Nederland" en op Wikipedia dat de 2530 een proef was m.b.t. uitzichtverbetering. Omdat de huiven lager zijn dan bij de andere locs, moesten er diverse componenten anders worden opgesteld dan bij de rest van de serie. Dit duidt er toch op dat de 2530 een variant is op de rest, en niet andersom.
Gelogd
Reinier
Thom
Offline
Berichten: 4052
Re: 2530
«
Reactie #7 Gepost op:
16 November 2008, 18:33:34 »
Zowieso lijkt het me onhandig om lokken te bouwen op basis van een machine die je daarna nog bouwt....
Is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat dat dus niet klopt met een beetje gezond verstand?
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: 2530
«
Reactie #8 Gepost op:
19 November 2008, 12:22:15 »
Fridzie, het lijkt mij niet dan de 2530 een cadeautje was van Alsthom aan NS, maar dat NS gewoon betaald heeft voor de loc. Waar staat dat dan?
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3597
Re: 2530
«
Reactie #9 Gepost op:
19 November 2008, 13:35:17 »
Citaat van: fridzie op 16 November 2008, 17:38:31
de 2530 was een kadootje van de fabrikant, de 2400/2500 serie is de uitgeklede versie van de 2530.
Dat is beide beslist onwaar
groeten Sicco
Gelogd
RobbertJan
Offline
Berichten: 3526
Mcn NSR Groningen.
Re: 2530
«
Reactie #10 Gepost op:
19 November 2008, 13:48:21 »
De 2530 is inderdaad geen cadeautje van Alstom, dit is zoals aangegeven een verbeterde
versie kwa zicht voor de machinist, dit is een door alstom doorgevoerde wijziging en niet door de NS, dus vandaar dat het de spreekwoordelijke "vreemde eend in de bijt" is.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Albert.H0
Offline
Berichten: 1891
Roco Fccpps vriend
Re: 2530
«
Reactie #11 Gepost op:
19 November 2008, 23:40:33 »
De NS heeft gewoon betaald voor de serie, incl. de 2530. Maar niets extra voor de afwijkende 2530. De extra kosten voor de wijzigingen heeft de bouwer voor z'n rekening genomen. Vandaar de opmerking "kadootje".
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Gerard
Gast
Re: 2530
«
Reactie #12 Gepost op:
19 November 2008, 23:56:26 »
Als ik het goed begrepen heb was de 2530 een "vingeroefening" van de ingenieurs en/of ontwerpers van Ahlstom. Zij wilden iets doen aan het slechte uitzicht dat eem mcn had vanuit de 2400/2500.
De 2530 was een soort van prototype, die naderhand zonder extra kosten gewoon aan NS geleverd is.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
2530