Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15

Poll

Is er intresse om een stichting in het leven te roepen om te proberen de 1607 in de oude staat terug te brengen?

Ja, Ik ben geintresseerd.
Nee, er zijn genoeg van deze loc's op het spoor.
Ik zou ook willen meewerken.
  

Auteur Topic: Stichting NS 1607  (gelezen 38120 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #75 Gepost op: 04 November 2008, 23:08:06 »
Dit valt dus nu echt onder onnozele opmerkingen.

O help... dit kansloze topic trekt ook nog eens andere kansloze projecten aan!

@ bewaren Plan T: Succes. Die kan dan mooi tot in de eeuwigheid bij de 419 blijven staan wegroesten. Niet vergeten om een Mastica-setje te kopen om de bagagedeuren terug te bouwen, én even en passant een compleet interieur voor een viertje te regelen. Een voordeel, de bagagerekken zijn nog origineel...

@ bewaren ICM-interieur: huur samen met bovengenoemde Stichting een heeeeele grote loods, kun je alles zo inschuiven! Uiteraard vind je meer dan genoeg donateurs om tot in lengte van jaren de loodshuur van de "Stichting Interieur ICM" te kunnen betalen. Zet het op een rijtje en je kunt nog treintje spelen ook!

En dan de 1607. Die staat inmiddels een paar jaar weg te roesten in Maastricht, en het is zelfs nog onduidelijk wat ACTS er mee wil. Verder is het volstrekt onnozel om een loc te bewaren alleen maar omdat 'ie ooit een lange trein heeft gereden. Da's ongeveer net zo onnozel als een Plan V bewaren omdat er als ludieke actie een paar potten Flexa overheen zijn gegooid...


Kan het nog onnozeler???

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #76 Gepost op: 04 November 2008, 23:09:32 »
Jawel! Blader maar even wat terug...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #77 Gepost op: 04 November 2008, 23:10:21 »
Welke?
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #78 Gepost op: 04 November 2008, 23:13:35 »


En voor de tweede keer vandaag zet ik de joker in!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #79 Gepost op: 04 November 2008, 23:14:46 »
Ik heb m al gevonde
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #80 Gepost op: 04 November 2008, 23:15:52 »
hahaha ;D

Maar over het interieur van ICM.

Dit is zeker wel te realiseren lijkt mij.
Ja je moet opslagruimte huren, maar het kost aanzienlijk minder dan het bewaren en onderhouden van een loc.

Ook denk ik dat dit wél iets is dat door een relatief kleine groep mensen uitgevoerd kan worden, en met relatief simpele middelen.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #81 Gepost op: 04 November 2008, 23:24:52 »
Ik denk ook wel dat manuel datwel gaat lukken als er nog een paar mensen meedoen. Ikzelf waarschijnlijk niet vind het een beetje zinloos om al die spullen nog 20 jaar te bewaren om dan een ICM terug te kunnen bouwen.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2008, 23:28:50 door rail4marcel »
Voor grootspoorfoto's zie site

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #82 Gepost op: 04 November 2008, 23:37:20 »
Ik wil je over 20 jaar nog wel is spreken :P
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Reeks77

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #83 Gepost op: 04 November 2008, 23:51:25 »
 ;D Daarom heeft men hier in Nederland ´zoveel´ stoomloks van NS bewaard. ;D

Alexander

Tijs Ruiter

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • Ermelo
    • treinspotten.nl
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #84 Gepost op: 04 November 2008, 23:56:03 »
Hallo

leuk idee,ben er zelf ook erg voor om verschillende matreeltypes in stand te houden
bij mijn idee gaat dit te veel kosten,en daarbij,1600's rijden nog gewoon hun rondjes bij Railion,dus snap niet waarom je hier per se een museum loc van zou willen maken

iig succes ermee

Tijs

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #85 Gepost op: 04 November 2008, 23:58:05 »
Citaat
O help... dit kansloze topic trekt ook nog eens andere kansloze projecten aan!

ook goeie dag...

Citaat
@ bewaren Plan T: Succes. Die kan dan mooi tot in de eeuwigheid bij de 419 blijven staan wegroesten. Niet vergeten om een Mastica-setje te kopen om de bagagedeuren terug te bouwen, én even en passant een compleet interieur voor een viertje te regelen. Een voordeel, de bagagerekken zijn nog origineel...

liever dat dan over 10 jaar gaan zijken "hadden we toch maar een 4 wagenstel bewaard", er is al genoeg uniek (nederlands) spoorwegmaterieel verloren gegaan omdat er niemand moeite in stak het te bewaren, kijk maar naar de DE5en, Mat40 etc
en voor mij hoeft het materieel niet per se in de afleverings kleuren/toestand, het gaat er mij om dat zo'n stel bewaard blijft, al zetten ze het interieur van een stadsbus erin. ook kan er voor het interieur van Plan T gebruik gemaakt worden van delen van het Plan V interieur, dat is immers op de gebruikte stof en bagagerekken (goh laat plan T die nou wel nog hebben  ::) ) na nog grotendeels origineel.

Citaat
@ bewaren ICM-interieur: huur samen met bovengenoemde Stichting een heeeeele grote loods, kun je alles zo inschuiven! Uiteraard vind je meer dan genoeg donateurs om tot in lengte van jaren de loodshuur van de "Stichting Interieur ICM" te kunnen betalen. Zet het op een rijtje en je kunt nog treintje spelen ook!

ho effe, is niet eens zo'n slecht idee, over 10/20 jaar zullen er anders vast wel weer mensen spijt hebben dat ze hier niets van bewaard hebben.

Citaat
En dan de 1607. Die staat inmiddels een paar jaar weg te roesten in Maastricht, en het is zelfs nog onduidelijk wat ACTS er mee wil. Verder is het volstrekt onnozel om een loc te bewaren alleen maar omdat 'ie ooit een lange trein heeft gereden.


ben het met je eens dat de redenen om de 1607 te kiezen louter vanwege het reccord een beetje absurd is, maar aan de andere kant, hebben de Fransen de CC7107 en BB9004 ook niet om die redenen bewaard?

Citaat
Da's ongeveer net zo onnozel als een Plan V bewaren omdat er als ludieke actie een paar potten Flexa overheen zijn gegooid...

en wat had je dan gewild, dat ze dat stel maar meteen een enkeltje sloper hadden gegeven?
nu is er tenminste nog een Plan V uit de deelserie V1/3 bewaard gebleven (op de BK 424 na natuurlijk, die nog aan Plan T 528 vast zit)

Sander
   
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

genincr

  • Gast
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #86 Gepost op: 05 November 2008, 00:20:49 »
Ik denk dat het leuker is een stichting op te richten voor het behoud van het interieur en boegdeuren van een ICM. Daar zit ik al een tijdje over na te denken namelijk. Want straks is alles weg en hebben we niets meer. En kunnen we nooit meer een oude ICM terug bouwen.

Dan moet je eigenlijk wel 2 stellen bewaren..... Als er geen stel is waar je mee kunt koppelen zijn die open boegdeuren ook niet erg intesessant.

Alleen om het treinstel ff lekker door te luchten......  ;)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #87 Gepost op: 05 November 2008, 00:41:32 »
Het gaat meer om het idee dat het treinstel weer terug gebracht worden naar de staat waardoor het zijn bekendheid heeft gekregen, of er dan wel of niet gekoppeld kan worden maakt niet zoveel uit lijkt mij.

De Koploper moet gewoon weer Koploper zijn in het museum! jarenlang hét gezicht van NS geweest, zetten ze gekke platen op de neus, dat kan niet zo blijven ;D.


Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #88 Gepost op: 05 November 2008, 02:16:05 »
Termen als kansloos en onnozel en nutteloos horen in deze draad niet thuis.
Kan je jezelf er niet in vinden, prima, maar laat de mensen die hier iets proberen wel in hun waarde.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #89 Gepost op: 05 November 2008, 02:37:54 »
Chris, dit draadje staat in "Algemene vraagbaak". Het onderwerp betreft het peilen van belangstelling voor
Citaat
"intresse om een stichting in het leven te roepen om te proberen de 1607 in de oude staat terug te brengen. Hiervoor is veel geld nodig."

En de openingspost vervolgd met de heldendaden van de grootspoor 1607.

Hoort dit dan niet meer thuis op een grootspoor-forum ? Ik zie de relatie niet met het doel van dit forum.

Sander