Nog even dit over de ENCI wagen.Bedenk dat de wagens met het huidige standaard railprofiel ratelen.Ik heb de wielen vervangen (de orginele heb ik nog) door wielen van Weinert eronder te zetten.De lagering van Röwa was ook anders dan de huidige puntlagers.
Ik heb in de zestiger en zeventiger jaren heel wat bollenwagens mogen aanschouwen en mogen vervoeren. Een met een ENCI logo heb ik echter nooit gezien, tenzij mijn lange termijn geheugen hiaten begint te vertonen.mvg, Dolf.
Heeft iemand een idee wat het verschil tussen deze 2 verschillende uitvoeringen is ? Wellicht gekoppeld aan de m3's ?
Je kunt ook aan de bollenwagen zien of je met een 14, 15 of een 17 kuub te maken hebt namelijk aan de leidingen op de bollen. Een 14 kuub heeft ze tussen de twee bollen lopen, de 15 kuub heef ronde leidingen aan de buitenkant en de 17 kuub heeft hoekige leidingen aan de buitenkant lopen. Philotrain brengt in schaal 0 een prachtig model uit van een 14 kuub.