Dan moet je zeker het wereldberoemde stationsweb bezoeken.
Euhm, er staan wel degelijk jaartallen bij die foto's!
Jojo, dank voor de aanvullingen. Vergeet ook de ouwe stationsrestauratie niet: op menig station toen nog een heus restaurant met zo'n ruitvormig bord. Meestal werden er hamburgers met friet en blikgroente geserveerd, maar er was ook een maandmenu en sommige koks leefden zich echt uit. Zo bewaar ik nog warme herinneringen aan de restauratie van Maastricht tot 1995. En de snackbar op Den Haag HS, wat nog een echte groezelige snackbar was met de beste pindasaus van alle NS-stations. Niet van die diarree uit zo'n sauzenautomaat bij de Smullers (waar zit die braak-avatar?).Gr. Geoffrey
Voor stations die in die periode zijn gebouwd is het boekje NS laat bouwen interessant.Wat mij vooral bijstaat is dat de loketten toen nog heel belangrijk waren. Ieder station van enig formaat had een batterij loketten op een zeer zichtbare plaats. Tegenwoordig moet je er naar zoeken als ze er al zijn.
Ik vermoed dat dat ruitvormig bord slaat op de eenvormige formule waaronder de stationsrestaurants op een goede dag gingen werken: Het Station. Of ben ik nou in de war met Radio 3 ?Inderdaad veel loketten inclusief Internationaal, en daar tegenover een AKO en als je veel geluk had zelfs een weegschaal, al is me nooit helemaal duidelijk geworden of dat nou voor de bagage was of om de reizger aan te moedigen vooral niet naar de snackbar te gaan. En vergeet vooral niet die bordjes onder de perronrand, speciaal voor Oost-Duitse passagiers: Verboden Over Te Lopen.