Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Wat was jullie allereerste loc? door R1954
Vandaag om 17:01:29
Yamorc:loconet goes loco door Karst Drenth
Vandaag om 16:53:10
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
  

Auteur Topic: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177  (gelezen 5494 keer)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Gepost op: 10 June 2006, 14:33:59 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Akku-Triebwagen ETA 177 aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperkIII-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8524
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #1 Gepost op: 12 June 2006, 23:28:24 »
Analoog rijdt ie niet lekker soepel. Digitaal schijnt dat wel zo te zijn, echter ervaring daarmee heb ik niet.

Gr/H

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #2 Gepost op: 19 June 2006, 21:37:47 »
Nou, we gaan het spoedig meemaken.
Op eBay heb ik een ETA gekocht.
Binnen een week hoop ik het treinstel op de 'pijnbank', zeg maar rollerbank, te hebben staan.
Ik ben benieuwd.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #3 Gepost op: 20 June 2006, 11:34:29 »
Ik weet niet of er een buhler-motor in zit, die dingen hebben ietwat "bonkige" rijeigenschappen, dus met een schok wegrijden en onregelmatig langzaam rijden. Is de zaak eenmaal een beetje op snelheid dan doen ze het juist erg goed en zijn ze erg sterk, althans, dat is de ervaring die ik hier met die dingen heb. Bij een oude BR 18.4 (S3/6) die ik zo'n beetje op wil gaan knappen sloop ik die buhler er denk ik toch uit en komt er wat soepelers in.
grtz
Floris

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #4 Gepost op: 20 June 2006, 12:29:28 »
Bedankt voor je info.
Zodra het treinstel arriveert zal ik eens kijken wat voor aandrijving er in zit.
De ETA wordt overigens wel gedigitaliseerd.
Wellicht dat dat ook het bokkerige gedrag voorkomt.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #5 Gepost op: 01 July 2006, 22:57:31 »
De ETA is gearriveerd en de eerste (analoge) rondjes zijn achter de rug. Het treinstel rijdt bij aanvang niet echt rustig en pas bij hoog vermogen wordt het beter.
Na een tijdje te hebben gereden, kan ook langzamer aan worden gedaan. Helemaal soepel gaat het (nog) niet. Wellicht helpt een decoder.

Het treinstel zelf is in een woord gewoon 'Schitterend'.
Ook rijdt de ETA nooit zoals het zal moeten, eventueel motorloos, maar het blijft een sieraad voor mijn/de modelbaan.

Betaalde prijs: Euro 56,00 (in Nederland gemiddeld zo'n 145,00).
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!