Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 15:52:14
gangelt uithulp verkoop stand door dennie
Vandaag om 15:44:26
Piko blauwe 1000 door Pauldg
Vandaag om 15:37:34
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jelmer
Vandaag om 15:35:39
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
Vandaag om 15:31:54
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 15:26:50
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
Vandaag om 15:25:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
25 November 2025, 22:53:11
  

Auteur Topic: Waarom Brawa kiezen?  (gelezen 9636 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4812
    • Filmpjes op YouTube
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #15 Gepost op: 21 October 2008, 14:21:48 »
Nee, dat snap ik, was eigenlijk bedoeld om aan te geven dat ik met mijn Brawa 216 goed tevreden ben.

216 voldoet bij mij prima, trekkracht is voor mij voldoende (4 rijtuigen of een stuk of 8 goederenwagens op vlakke baan) en er is nog niets afgepleurd.

Ach, en smaak telt ook nog altijd mee..... ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #16 Gepost op: 21 October 2008, 16:13:15 »
Hoi,

Even inhaken, want zat eigenlijk nog met zelfde vraag... "Waarom Brawa kiezen"

Hoe zijn de Brawa's motorisch en dan met name de "stilheid". Ben nu nieuwe Roco's gewend en deze zijn heel stil (vergeleken bij m'n Trix). Waar staat Brawa??

Groet,
Joost

Lokpaint

  • Gast
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #17 Gepost op: 21 October 2008, 16:24:15 »
Net zo stil als een roco.

Bart

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2964
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #18 Gepost op: 21 October 2008, 16:29:08 »
Mee eens,

en ze hebben een super rijgedrag ;)

grtz,

Tis
********

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #19 Gepost op: 21 October 2008, 16:31:52 »
Hoi,

Is er nog een verschil tussen "huidige" modellen en "oudere" motoren? Bijvoorbeeld 5 jaar geleden?

Groet,
Joost

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #20 Gepost op: 22 October 2008, 02:59:22 »
Hmmmm....

Vreemd dat er veel verschillende ervaringen zijn met Brawa.

Heb afgelopen zaterdag 'my first Brawa' gekocht... een echte V160 voor 127 Euri...

In een uitvoering die je moet aanspreken Bart ;) Vol metaal kap ( dus prima trekkracht ), heel netjes afgewerkt, zeer netjes gespoten, 2 decoder interfaces ( 21 en 8 polig ) en voor nog geen 28 euri erbij had ik bij mijn 'plaatselijke' er een heel nette DCC decoder bij...

Mijn eerste evaringen dus heel goed, en zeer aangenaam geprijsd  ;D


Grtzz,

Karst

Lokpaint

  • Gast
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #21 Gepost op: 22 October 2008, 12:30:46 »

In een uitvoering die je moet aanspreken Bart ;) Vol metaal kap


En dat doet hij dan ook ;D

Ik heb een oceaanblauw/beige, voor op de baan en een verkeersrode voor een toekomstig project.

Bij de rode moet de vijl er nog eens flink in :-[

Deze moet het gaan worden.





Bart

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #22 Gepost op: 22 October 2008, 12:30:58 »
Ik hoop zaterdag op Eurospoor mijn eerste Brawa te kopen een V 160 of een BR 132.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6056
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #23 Gepost op: 22 October 2008, 12:50:22 »
Heb zelf twee Talenten van Brawa, zien er zeer netjes uit en hebben goed rijeigenschappen.

Eerst wou ik een piko treinstel kopen, maar die was duurder en zag er stukken minder uit. Piko was heel mat van kleur en brawa wat glanzender.
De keuze was dus snel gemaakt.

Dion
groetjes Dion

Timo de Porto

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #24 Gepost op: 26 October 2008, 14:37:21 »
en de wagons, uit de 1e 2 tijdperken zijn ongeevenaard mooi, al moet je aardig wat losse onderdelen vastplakken. laatst een rijtje goederenwagons gekocht van brawa, en die zijn ook ongeevenaard mooi, ik ken dezelfde detaillering alleen van messing modellen, en die kosten nog eens een keer zo duur. vaak verende buffers, losse koppelingshaakjes en slangetjes, van die plaatjes over de koppeling zodat je preisertjes van de ene naar de andere wagon kunnen, en allemaal voorbereid op verlichting, wat een eitje is om in te bouwen.

alleen, met mijn voorgangers ben ik het 100% eens, een krime om onderhoudt te plegen!

ik vindt ze eigenlijk te mooi om mee op de baan te rijden, dus ze staan hier prominent in de kamer in de glazenkast van moeders!

Timo

Blom

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #25 Gepost op: 27 October 2008, 07:24:00 »
Joost

Hoi,

Is er nog een verschil tussen "huidige" modellen en "oudere" motoren? Bijvoorbeeld 5 jaar geleden?


Ik heb een groot aantal brawa lok's en heb van geen van allen ooit spijt gehad. ook de oudere onder deze lok's (bijvoorbeeld de eerste 06 en de eerste E95) lopen als een zonnetje. Technisch zit het allemaal goed in elkaar en ook qua detailering zijn het allemaal plaatsjes om te zien. Dit geldt overigens ook voor de rijtuigen en de wagonnetjes van Brawa. Het is echter geen speelgoed meer. Door de hoge detailerinsgraad breek er makkelijk iets af dus je moet het spul met enig beleid aanpakken. Anderzijds is in veel gevallen de prijs er ook naar, kijk bijvoorbeeld maar eens naar een BR56.

Jan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9060
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #26 Gepost op: 27 October 2008, 09:04:49 »
Mja, Brawa... bij mijn 216 valt de brandstoftank er onder af, en bij de Ferkeltax blijkt de stroomdoorvoer zo te zijn geregeld dat er spontaan sluiting ontstaat wanneer de bijwagen wordt aangekoppeld. M'n 106 (DDR) loopt geweldig ende zonder problemen. Kunststof, maar met een prima trekkracht. Al dat metaal hoeft van mij niet zo voor de trekkracht. Nergens voor nodig.
Verder niks dan lof dus. En da's niet eens cynisch.

Gr/H
« Laatst bewerkt op: 27 October 2008, 09:06:59 door DE_II »

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #27 Gepost op: 31 October 2008, 18:38:45 »
Omdat ik tijdperk 2 rijd,kom ik snel bij Brawa.
Het enige nadeel wat ik heb is dat ik niks anders meer wil ;D
Ik vind t prachtig!

Kees
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

HenkN

  • Het hoeft niet zo groot te zijn! Eindstation Daarhuizen
  • Offline Offline
  • Berichten: 289
Re:Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #28 Gepost op: 09 March 2013, 15:17:55 »
Een oude draad opgepikt omdat ik onlangs 2 Brawa stoomlocs (uitloopmodellen) heb gekocht. Beide met geluid en rookmodule. Wat rijdt dit spul mooi, rustg en zonder haperingen. Fantastische detaillering..........ik ben om.
Groet,
HenkN
Eindstation Daarhuizen. Kleine pendelbaan. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6056
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #29 Gepost op: 10 March 2013, 13:06:21 »
Mooi dat je om bent. (y)  Brawa is de moeite waard.

Laatst ook 3 rijtugen van ze gekocht, super.  (y)
groetjes Dion