Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Sven
Vandaag om 00:26:56
Wat was jullie allereerste loc? door Pommie
Vandaag om 00:20:26
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Seinhuis
Vandaag om 00:20:23
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door hmmglaser
Vandaag om 00:01:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
07 August 2025, 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
07 August 2025, 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
07 August 2025, 17:23:54
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Aachenau West door wob
07 August 2025, 16:54:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
07 August 2025, 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
07 August 2025, 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
07 August 2025, 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
07 August 2025, 14:22:40

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 110196 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re: Eurospoor
« Reactie #450 Gepost op: 31 October 2008, 08:05:31 »
Hmm, Maastricht, dat zou voor mij (er van uitgaande dat ik bij mijn ouders zou logeren) iets dichterbij zijn dan Utrecht - en mijn ouders wonen in Limburg. Maastricht is een prachtige stad, lekker eten, maar ver weg en het station ligt een beetje in "the middle of nowhere". Dus ik sta er een beetje van te kijken dat Eurospoor er desondanks een keer georganiseerd is.

Het voordeel van Utrecht is dat het dicht bij het bevolkingszwaartepunt van Nederland ligt. Je moet niet puur geografisch kijken, maar ook waar de meeste mensen wonen. Als je het in Zwolle zou organiseren en als dat zou betekenen dat er 20% meer noorderlingen, maar 30% minder westerlingen en zuiderlingen zouden komen, dan wordt je daar ook niet beter van.

Daarnaast zijn er de uitstekende openbaar vervoersfaciliteiten. Leo, heb je al eens aan een trein/toegangsbiljet gedacht? (Ongetwijfeld wel, maar ik zie het nergens op de site staan.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #451 Gepost op: 31 October 2008, 08:11:47 »
Maasticht ligt ook niet zo ver van een bevolkingszwaartepunt. Het is alleen een kwestie van verder kijken dan de landsgrenzen. En in Limburg is het al bijna een beetje Duitsland en Belgie  ;D
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #452 Gepost op: 31 October 2008, 08:22:09 »
Daarnaast zijn er de uitstekende openbaar vervoersfaciliteiten. Leo, heb je al eens aan een trein/toegangsbiljet gedacht? (Ongetwijfeld wel, maar ik zie het nergens op de site staan.)

Dat was er vroeger, in de vorm van een Rail Idee. Veel van dat soort speciale dingetjes zijn geschrapt met de opkomst van de kaart-automaat.
Wel stond er altijd een een kortingsbon voor Eurospoor in de ANWB-kampioen, die staat er volgens mij al een aantal jaren niet meer in. (krijg zelf het ADAC-blad, dus weet het niet zeker).
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #453 Gepost op: 31 October 2008, 08:41:37 »
Klopt, René, als Limburger ben ik mij daar zeker van bewust. Maar de openbaar vervoersfaciliteiten van Maastricht halen het simpelweg niet bij Utrecht. En als je met de auto gaat, liggen Den Bosch en Eindhoven in de weg (knooppunt Leenderheide, om maar wat te noemen).

Maar goed, aangezien ik in oktober nooit in Nederland ben, maakt het voor mij toch niet uit. :)

- Peter

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #454 Gepost op: 31 October 2008, 10:51:51 »
Leo, heb je al eens aan een trein/toegangsbiljet gedacht? (Ongetwijfeld wel, maar ik zie het nergens op de site staan.)
- Peter

Hoi Peter,
Hoe lang kom je al op Eurospoor? Want we hadden in de negentiger jaren jarenlang het Trein/Toegangsbiljet en later het RailIdee in een samenwerking met de NS. Dit was grandioos. 1/3 van de bezoekers kwam met de trein en maakte gebruik van het RailIdee. We hadden zelfs een aparte bezoekersdoorgang voor treinreizigers. Helaas is dat allemaal door de NS opgedoekt toen ze in eigen bedrijf het een en ander aan problemen op te lossen hadden (treinen die niet op tijd rijden etc) en zich tot de kern gingen beperken en activiteiten voor derden schrapten.
Maar het was mooi! Je kon op elk station in Nederland een kaartje voor Eurospoor kopen!

Er werd ons later aangeboden om zelf treinkaartjes en toegangskaartjes te verkopen (per post). Maar dan moesten wij op voorhand een hele bulk aan (sterk gereduceerde) dagkaarten op voorhand bij de NS inkopen.
Dat zou betekenen dat wij naast de risico's met het evenement ook nog eens de risico's van niet verkochte treinkaartjes moesten dragen en dat werd een beetje te veel van het goede. We zouden trouwens met veel kaartjes hebben blijven zitten want daarna begon het Kruidvat met de aktie van een dagkaart voor een tientje!

In de toekomst zal het wel digitale verkoop worden per internet, maar dan is het zoeken naar een 'Ticketservice" die niet een idioot bedrag bovenop de prijs van ons toegangskaartje zet en betrouwbaar is. Zolang we daar niet uit zijn houden we maar zoveel mogelijk kassa's open om een vlotte doorstroming te garanderen. Maar de bezoeker moet nog steeds zijn treinkaartje apart kopen, die mooie trein/toegangcombinatie zie ik voorlopig niet terugkomen en dat is jammer.........

Groeten,
leo

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #455 Gepost op: 31 October 2008, 12:31:54 »
Vind het wel jammer een beetje dat er door gepraat wordt over dingen die geen probleem zijn en waren, en die nu gewoon goed geregeld zijn.
Er staan genoeg kassa's en zelfs bij grote drukte of het leegstromen van een trein is nooit echt een probleem geweest.
Ach ja, je moest misscien 10 minuten wachten, maar het wachten hoort ok bij de belevenis, denk aan de vroegere Rails, waar je een uur buiten in de kou stond, en je alleen maar meer verheugde op binnenkomst omdat er weer een blik engelse waren opengetrokken, wat toen een sensatie was.
Wachtrijen en treinkaartjes kopen heeft ook niets met de lokatie te maken, en zijn bij Eurospoor gewoon goed geregeld.
Ach misschien maak ik me wel teveel druk om niets en hoort Eurospoor gewoon bij de Jaarbeurs.
En de discussie open gooien had niets te maken wat voor mij makkelijk is ( wat andere in deze discussie helaas wel doen, teveel naar hun eigen situatie kijken, en de 22999 andere  bezoekers voor het gemak even vergeten :-|), want ik woon letterlijk 40 meter van de sneltramhalte, dus ik ben in een wip van deur tot deur in de Jaarbeurs.
maar er lijkt me niks op tegen om elk jaar als organisator de vraag te stellen "wat was goed, en wat kan beter?" waar ik ook niet aan twijfel dat dat gebeurt  :).........
Mvg Marty,

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #456 Gepost op: 31 October 2008, 12:43:27 »
Hoe lang kom je al op Eurospoor?

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of ik ooit geweest ben. In het najaar van 2000 ben ik naar een beurs geweest, maar of dat nou Eurospoor was of Rails kan ik me niet meer herinneren. Eind 2000 ben ik geëmigreerd en sindsdien ben ik nooit in Nederland wanneer er een beurs is.

Dit was in een modeltrein-luwe periode van mijn leven, dus ik las de bladen ook niet en zag toevallig een poster op een station (denk ik), maar ik bedacht me wel dat ik de kans voorlopig niet meer zou krijgen om een dergelijke beurs te bezoeken - en dat is juist gebleken. Houten heb ik twee keer kunnen bezoeken sinds 2001; volgend jaar gaat het hopelijk weer lukken.

Geen zin om een beurs op Malta te organiseren? Eind oktober en het is 24 graden. ;D

- Peter

Gert1

• Gast
« Reactie #457 Gepost op: 31 October 2008, 13:03:39 »
Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of ik ooit geweest ben. In het najaar van 2000 ben ik naar een beurs geweest, maar of dat nou Eurospoor was of Rails kan ik me niet meer herinneren.

Heel makkelijk: Was je in Utrecht in de Jaarbeurs, dan was je op Eurospoor. Was je ergens anders, dan was het geen Eurospoor, maar zeer waarschijnlijk Rails.

mvg,
Gert

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #458 Gepost op: 31 October 2008, 13:26:22 »
Er zijn in dezelfde periode meerder beurzen in de Jaarbeurs. De Kamasutrabeurs was ook eens gelijktijdig met Eurospoor. Misschien was je daar wel  ;D
« Laatst bewerkt op: 31 October 2008, 13:36:15 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #459 Gepost op: 31 October 2008, 13:38:07 »
Volgens mij was het in Den Bosch en dus Rails, maar ik ken het me echt niet meer herinneren, het is te lang geleden.

René: de beurs waar ik was had allerlei kleine treintjes en niet andere soorten speelgoed. :)

- Peter

Gert1

• Gast
« Reactie #460 Gepost op: 31 October 2008, 13:50:23 »
De Kamasutrabeurs was ook eens gelijktijdig met Eurospoor.

Als je bedenkt dat het oude Roco vlak voor haar faillissement ook bezig was met motortjes voor electrische tandenborstels, dan ik het inderdaad nog maar een klein stapje verder naar ander gemotoriseerd 'speelgoed' met felle kleurtjes.   :P

Toch hoop ik dat Leo het bij treintjes houdt, da's uiteindelijk veel leuker!

mvg,
Gert

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #461 Gepost op: 31 October 2008, 13:56:26 »
Zeg heren forummodjes, waar staat Ditjes en Datjes ??  ;D ;D
Mvg Marty,

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #462 Gepost op: 31 October 2008, 15:03:26 »
Yep, laten we deze draad schoon houden.
Die uw voordeel ermee, de organisator lees en reageert immers actief mee !

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #463 Gepost op: 31 October 2008, 15:42:00 »
Klopt, René, als Limburger ben ik mij daar zeker van bewust. Maar de openbaar vervoersfaciliteiten van Maastricht halen het simpelweg niet bij Utrecht. En als je met de auto gaat.

Nou qua openbaar vervoer ligt het mecc in Maastricht helemaal niet ongunstig.

Je komt met de Intercity binnen op maastricht.
daar heb je 2 keuzes:

-Je neemt de bus naar Maastricht randwijck en je loopt 2 minuten tot de entree van het Mecc.
-Of je neemt de Stoptrein naar Maastricht randwijck en je loopt 7 minuten naar het Mecc (Zelfde afstand als de Jaarbeurs en Utrecht CS.)
Er rijd om de 5 minuten een bus naar het Mecc, Dat zijn de zelfde bussen wat ook aan het AZM komen.
De trein rijdt elk kwartier tussen Maastricht en Maastricht Randwijck. (wel opletten dat je niet in de belgische trein stapt, want die stopt niet op Maastricht Randwijck)

Met de auto kan ook, maar dan moet je ook best wel ver lopen als de parkeerplaatsen van het Mecc vol zijn.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 31 October 2008, 15:45:00 door Gert van den Heuvel. Reden: Quote aangepast. Nu is wél duidelijk wie wat zegt... »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #464 Gepost op: 31 October 2008, 17:00:30 »
Maar waarom zou je Maastricht kiezen met al dat gedoe met extra stoptrein of bus, als de Jaarbeurs gewoon bij het Centraal Station is ? Terwijl de Jaarbeurs ook nog eens voldoende parkeerplaatsen heeft .....

Sander