Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Her-(her-)beginnen door henk
Vandaag om 07:29:12
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Jheronimus
Vandaag om 07:09:01
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Sven
Vandaag om 00:26:56
Wat was jullie allereerste loc? door Pommie
Vandaag om 00:20:26
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door hmmglaser
Vandaag om 00:01:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
07 August 2025, 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
07 August 2025, 17:23:54
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Aachenau West door wob
07 August 2025, 16:54:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
07 August 2025, 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
07 August 2025, 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
07 August 2025, 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
07 August 2025, 14:22:40

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 110251 keer)

Maikel van Velzen

• Offline Offline
Re: Eurospoor
« Reactie #330 Gepost op: 26 October 2008, 19:46:23 »
Citaat
werd daar gereden met streepjescodes onder de treinen?
dat vond ik ook een leuke baan!

Beste Johan,

Dat durf ik je niet te zeggen. Het was een behoorlijk grote baan, dat eindigde in een groot station.
Volgens mij heb ik de baan ook wel eens in Ben Bosch gezien in het verleden.

Mvg Maikel

Peter Jongejans

• Offline Offline
« Reactie #331 Gepost op: 26 October 2008, 19:58:38 »
Hallo

Zaterdag met mijn twee kinderen langs geweest.
Bijna de hele dag doorgebracht in de hal met banen, hier staan toevallig … ook de voor mij interessantste stands.
Mijn materialen koop ik liever bij de modelzaak om de hoek deze is vaak goedkoper, niet altijd maar voor service en garantie vind ik het toch makkelijker.
En misschien ben ik dan wel eens te duur uit.

De kinderen ( 12 en 16) alleen gezien om te eten of drinken hebben zich goed vermaakt.
Leuke gesprekken gevoerd, mooie dingen gezien.
Niet iedereen kan even goed zijn maar je kunsten vertonen aan een groot publiek verdient al waardering.
En ook al is niet alles even geslaagd je kan wel zeggen dat het zelf gemaakt is, en als de betere ….. onder ons de kritiek weten om te zetten in een goed advies zullen ook deze banen er de volgende keer weer beter uit zien.
Als je de banen om de paar jaar, of soms elk jaar  weer eens ziet kan je de vorderingen volgen wat het bezoek ook weer de moeite waard maakt.

Deze hal was lekker ruim van opzet de bannen kan je zo goed bekijken
en er was voldoende ruimte , niet al te luxe , om de vermoeide benen wat te laten rusten.

Volgend jaar weer, eerst naar Rijswijk en dan naar houten ( Rail)….. en zo kom je het model jaar wel weer door.

Groeten peter

Dyslexie, maar spoor wel. Märklin ho met koploper

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #332 Gepost op: 26 October 2008, 20:04:55 »
@Peter,

Rijswijk is eind volgende maand al weer  ;D 8)

mvg,

Matthijs

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #333 Gepost op: 26 October 2008, 20:42:33 »
Ik doe ook mijn duit even in het zakje. Ik was vandaag samen met mijn vriendin en we vonden het allebei eigenlijk best wel geslaagd. Ik vond de ruime opzet in de hal met banen eigenlijk zeer prettig. Er stond daar een mooie mix van mooi gedetaileerd spul (met name de Amerikaanse baan, volgens mij Bear Creek Junction). Fantastisch om te zien, zoveel details! Uiteraard waren ook de Ferkeltaxi baan, de RTM en nog veel meer ander mooier klein spul weer mooi om te zien. Ook de wat grotere rijbanen bv modelbouwteam Osnabruck waren leuk om te zien. Alleen de Nederlandse verenigingsbanen waren van het type 'rondjes om de kerk', maargoed, die banen horen er ook bij.

De handel heb ik alleen bezocht. Mijn vriendin is 1 x mee geweest naar Houten en dat was een dermate schokkende ervaring voor haar dat ze liever niet meer naar dat soort gelegenheden gaat  ;D

Bij Artitec heb ik nog wat Frans spul gekocht (goederenloods, huisjes) zodat ik de komende weken ook weer wat te doen heb.

Fazit: wat mij betreft zeer geslaagd, mooie mix en een relaxt sfeertje. Veel kinderen, lijkt me goed voor de hobby! En parkeren bij de Veilinghaven is op zondag gewoon gratis, dus dat kostte me ook niets.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Romar

• Offline Offline
    • Driehuizen in 1:87
« Reactie #334 Gepost op: 26 October 2008, 20:46:38 »
Citaat van: Remco77
De handel heb ik alleen bezocht. Mijn vriendin is 1 x mee geweest naar Houten en dat was een dermate schokkende ervaring voor haar dat ze liever niet meer naar dat soort gelegenheden gaat  ;D

Had je misschien iets minder moeten uitgeven ;D ;D
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #335 Gepost op: 26 October 2008, 20:59:27 »
Hehe, zij had vandaag in ieder geval de portomonaie bij zich  ;D Nah, de hoeveelheid onwelriekende en zich asociaal gedragende mannen (nogal kneuzige figuren) en de hoeveelheid oude zooi daar in Houten waren voor haar teveel  ;D
« Laatst bewerkt op: 27 October 2008, 12:16:52 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

H0eH0

• Offline Offline
  • Diesmooi!
« Reactie #336 Gepost op: 26 October 2008, 21:04:42 »
Ik ben vandaag met mijn zoontje van 8 geweest en wij vonden het een leuke beurs. Nieuwe banen gezien, ook een aantal oud-bekenden (voornse club). het mooist vonden wij de kleinere banen met al die bewegende dingetjes: Drunen met de jager, de inparkerende vrachtwagen, man bijt hond etc en dat duitse baantje met die mollen. geweldig! ook die amerikaanse baan met die enorme ertstrein met 5 loks ervoor en 1 ertussen.

Beetje H0e spul gekocht en 2 decoders na advies van meneer Drent van beneluxspoor.net. Leuk om die in het echt te zien.

kortom, geslaagde beurs. Jammer dat Rijswijk volgende maand al is. Volgend jaar januari zou me beter uitkomen.
Martin

Kabouter

• Offline Offline
« Reactie #337 Gepost op: 26 October 2008, 21:14:29 »
beste beneluxers,

Was een heerlijke zondag in de jaarbeurshallen.
Veel gezien, alleen weinig gekocht.
Was opzoek naar ERS mehano container wagons, maar helaas nergen ook maar 1 setje kunnen vinden. :(

Wel Reel Cees ontmoet en even de proefmodellen vastgehouden van BNLS 5 aktie, wat een beauty's zeg! :) :)
Ben blij dat ik 2 exemplaren besteld heb!  ;D

Even bij mijn vaste dealer mevr groot uit Haarlem ( spoorcuriosa) een setje bus hokkies gescoord. ;)

Mijn maat een class 66 gekocht, maar die bleek gebruikt en de losse onderdelen zaten niet in een zakje maar lagen los in de doos
 ???
Beschrijving er niet bij enzzz
Dus dat wordt weer bellen deze week met een behoorlijk bekende treinenverkoper.... :(

Enfin

Al met al was het met de mooie banen erg leuk, en vooral gezellig!

Groet Paul

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #338 Gepost op: 26 October 2008, 21:18:50 »
Was opzoek naar ERS mehano container wagons, maar helaas nergen ook maar 1 setje kunnen vinden. :(

Behalve wat Class 66, veel G2000's en een enkele G1206 ERS helaas niet veel Mehano gezien. Geen containerwagens, Thalys uitbreidingssets, NMBS reeks 77 en SNCF 437000. Jammer.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #339 Gepost op: 26 October 2008, 21:28:16 »
Uitslag en prijsuitreiking van de dioramawedstrijd:

3e prijs Bart:

2e prijs Erwin:

1e prijs Eric:

Net terug van 3 vermoeiende maar zeer leuke dagen op Eurospoor. Ondanks de kritiek die ik hier soms lees heb ik het prima naar mijn zin gehad en genoten van de modelbouwers, hun werk en hun inzet om onze hobby te promoten!!!!

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Rocodil

• Offline Offline
  • Ik ga voor het poldermodel
    • My Railroad
« Reactie #340 Gepost op: 26 October 2008, 21:28:47 »
Ik ben vrijdag geweest en vond de beurs ook geslaagd. De dag vloog om en ben tot het laatste uur gebleven. Ik vind het altijd leuk om bij de banen met de kunstenmakers een praatje te maken en zo was de dag snel voorbij. Ik zou wel wat meer Engelse banen willen zien. Kan ik mijn Engels verder verbeteren  ;D.

Groeten
Hans

Met vriendelijk groet, Hans  (HO-3-rail NL rond 1950)

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #341 Gepost op: 26 October 2008, 21:34:55 »
nou jaap, bedankt hoor ik sta er weer gekleurd op ;D ;D

eric

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #342 Gepost op: 26 October 2008, 21:38:42 »
Zojuist ook terug van 3 erg gezellige en leuke dagen, ik heb het zeker naar mijn zin gehad. ;D

Toppie!

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #343 Gepost op: 26 October 2008, 21:43:19 »
Citaat
Ondanks de kritiek die ik hier soms lees heb ik het prima naar mijn zin gehad en genoten van de modelbouwers, hun werk en hun inzet om onze hobby te promoten!!!!

Prima Jaap, zeker weten. Was best een redelijk goed opgezette Eurospoor dit jaar. Hoogtepunten toch een aantal US banen (sorry, kan er niets aan doen...); New Ponca Yard direkt bij de ingang. Super, mooi, goed gedetailleerd en het liep grandioos. Somewhere West (N baan midden in de hal, die met de "rode rotsen"); ik ken de bouwer en had de baan al een aantal keren eerder gezien, maar nog steeds ben ik onder de indruk. Hier zie je waartoe spoor N in staat is op dit moment. Verder de Merchant Row System, de 0-baan die vlak naast de voornoemde stond. Schitterend in opbouw als wel in detail. Jammer dat de mannen erg ongeinteresseerd voor de baan zaten te gapen.... Na een opmerking van mijn kant kwam er toch wat schot in de zaak... ::) ;)
Uiteraard ook de baan van Kees-Jan gezien (Reel Cees), mooi gebouwd, ziet er goed uit. Klein puntje van kritiek betrof de verlichting, maar dat vond hij zelf ook al. Gelukkig... pffff.... ;D

Handel; ik geef er weinig om. Even gesnuffeld bij wat US spul en een 3-tal kitjes op de kop getikt.

Totaalindruk: best goed. De kwaliteit wordt zichtbaar beter aan de banen te zien. Wel is het irritant te zien (zonder iemand voor zijn kop te stoten) dat de club uit Alkmaar voor de "umpteenth time", ofwel voor de -tigste keer met dezelfde modulebaan staat. Dat hebben we nu wel gezien, zeker als je de kwaliteit bekijkt... Niet meer doen, Leo ;)

Bedankt aan: Reel-Cees, Lennert en de rest van zijn crew, Beneluxers aanwezig, Jaap, Frank, Chris, Karsten (bedankt voor de duidelijke uitleg!) en alle andere bekenden die ik gezien en gesproken heb (en mischien vergeten ben).

Het was gezellig. En de dag is toch wat je er zelf van maakt.... ::) ;)

Grtz,  8) Ronald 8)
« Laatst bewerkt op: 26 October 2008, 21:45:24 door Ronald Halma. Reden: toevoeging + spatie »

ReesCees

• Gast
« Reactie #344 Gepost op: 26 October 2008, 21:46:18 »
zet dat filmpje effe on-line hier Ronald!

( dat ik me in mijn hand boor en "rijtuig eten")

Kees-jan

Eu sp was leuk en de volgende keren ga ik zeker weer ( als bezoeker).