Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Sfeer op je modelbaan door Dioramaview
Vandaag om 14:14:45
DDAR op basis van een Artitec DDM door WeKra
Vandaag om 14:13:44
Tams app door rvredebregt
Vandaag om 14:11:04
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door henk
Vandaag om 13:11:47
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:19:36
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Fleischmann Anna ombouw. door Besselspoor
Vandaag om 11:43:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 110364 keer)

roco

• Offline Offline
Re: Eurospoor
« Reactie #300 Gepost op: 26 October 2008, 10:58:55 »
Hallo

Ik was gisteren op Eurospoor . Heb weer genoten voor die €14,00 .(duur ? Wat kost een entree in een pretpark !)
Gelukkig waren er enkele vertegenwoordigers aanwezig. ( Op zo'n evenment zouden het er eigenlijk meer moeten zijn . )
Als anoloogrijder mij uitvoerig laten inlichten bij modeleisenbahen Gmbh over het digitale rijden met locomotion .
In de elotrackstand folders gehaald en informatie ingewonnen . Aan de hand daarvan een email verstuurd om info over russische smalspoormodellen ( Herisfolder). Ben benieuwd naar het antwoord .
In de Makette folder (elotrackstand) staan leuke modellen . Oa industriedampflokomotive "Hannibal" , een kit uit resin , witmetaal en messing etsdelen op basis van een br 80 of 89 frame . En een "Knapsack" op dezelfde basis . Ben benieuwd .
Op de tweedehandsmarkt enkele leuke en voordelige aankopen gedaan .
OBB Gbs uit startset
ondervloeraandrijvingen voor Rocoline wissels ( heb er nog steeds niet genoeg van )
Geslaagde dag . Op naar Eurospoor 2009 .

Jos

amber

• Offline Offline
« Reactie #301 Gepost op: 26 October 2008, 11:27:21 »
Wat vonden jullie van de dday tentoonstelling?

Ondanks de commentaren die ik af en toe hoorde omdat  er geen trein te zien was, vond ik dit echt een indrukwekkende tentoonstelling. Zag er echt goed uit! Ik voelde me bijna n duitser die dit zag op 6 juni1944...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Daan Knoben

• Offline Offline
« Reactie #302 Gepost op: 26 October 2008, 11:57:33 »
Ik ben misschien een van de weinige, maar ik vond het erg tegenvallen. Ik vond de kwaliteit van de Nederlandse banen erg tegenvallen. Er waren wel mooie banen, zoals 2 spoor 1 banen, en die amerikaanse lange baan. De topper vond ik toch wel Modelbahn Team Osnabruck, wat een superbaan.

Maar toch voor die 14 euro, en 12 euro parkeren had ik meer kwaliteit verwacht. Maarja das mijn mening.

Yozu

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #303 Gepost op: 26 October 2008, 16:15:15 »
Hallo Modelspoorders, vandaag na jaren weer eens ingelogd op Beneluxnet omdat ik wat info van insiders wilde zien over deze beurs. Helaas moest ik mij eerst door pagina's vol gewauwel lezen over "of men gaat" en "met wie men gaat" en "wat P of K gekocht hebben". Bere inter ressant. Dat "gaan" afhangt van zieke hond of schoonmoeder is van geen enkel belang op forum over een beurs!! Doe dat lekker via je eigen mailbox!!!!! Pas nadat Leo erin kwam werd er ZINNIG gepraat. Ik zoek info zoals op een consumentenforum. Welke verkoper heeft mooie nieuwtjes of welke baan moet ik absoluut gaan zien. Geen gezeur over CLUBPERIKELEN. Hou die intern. Als Leo op eigen risico zijn nek niet uitsteekt is er GEEN Eurospoor. Probeer zelf eens iets te organiseren en U ziet wat alles kost, tot en met verplichte verzekeringen en huren afvalcontainers. Doordat de handelaren er staan komt er zowel standhuur binnen alswel meer bezoekersgeld. Denk maar aan de stampede in de eerste jaren dwars door de banenhal naar de kraampjes. Is die "Houtenhandel" er niet dan kost dat de organisatie veel inkomsten en zal de toegangsprijs veel hoger zijn. Dat U tussen de Houtenhandel weer veel hetzelfde ziet is teken dat de verkoop slecht is. Deze hobby handelaren ,( overwerken bij je baas of een zaterdag klussen levert veel meer op), kunnen moeilijk alles weggooien en thuis blijven want dan voorzie ik zowel Eurospoor als Houten een zeer onzekere toekomst. De "handelaren" met die lage prijzen en dat mooie spul zijn vaak eendagsvliegen die de verzameling van overleden opa of vader voor de erfgenamen slijten. Of hobby-uitstappers die elke euro die het spul nog opbrengt al mooi vinden. Banen inkopen voor een faire prijs en dan met winst verkopen is momenteel een risicovol avontuur. Als U dit soort evenementen NIET leuk vindt blijf dan thuis of zoek een andere hobby. Na thuiskomst van een beurs als handelaar of vertegenwoordiger ben je vaakmoe van het ongelooflijke gezeur van de bezoekers. IK vraag mij vaak af waarom ze komen. Problemen thuis of op het werk? Wat iemand al eerder schreef ,voor een pretpark met 20 attracties betaalt U meer en vaak gaat U zelf niet in deze achtbanen zitten.U zult mij niet meer tegenkomen op dit forum dat mijns inziens meer een praatclubje is geworden tussen een groepje kennissen dat elkaar vaak persoonlijk kent. Ik heb Eurospoor zaterdag bezocht als "toerist". Heb leuke banen gezien en ook nog wat zaken gekocht in de markthal. Ook was er deze keer plek zat om even te zitten. Ik hop dat dit niet de laatste Eurospoor was. Leo ga door.

Harry

• Offline Offline
« Reactie #304 Gepost op: 26 October 2008, 16:47:28 »
Zo net lekker terug uit Utrecht. Dit keer maar met de trein gegaan, ik vermoed dat dit goedkoper is dan met de auto. Maar de dag is toch duurder geeindigd, want op de terugweg zat ik met een plastic tas vol met rijtuigen en wagons op de bank.

Een aantal mooie banen gezien en een aantal welke ik bijna zo voorbij gelopen ben. Het is niet dat die niet netjes waren of iets dergelijks, maar ze trokken me niet vandaag. Al met al lang niet verkeerd.

De Beurshal ben ik ook helemaal doorgestruind. Ik ben alleen geslaagd bij duitse handelaren, ik weet niet hoe het komt, maar ik denk dat ze daar een ander soort euro's hebben dan hier.

Samenvatting van dit verhaal: Als het kan volgend jaar weer!!!!

Groeten van een tevreden Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

stig

• Offline Offline
« Reactie #305 Gepost op: 26 October 2008, 16:55:10 »
Citaat van: Jos  link=topic=14241.msg219677#msg219677 date=1225034115
Hallo Modelspoorders, vandaag na jaren weer eens ingelogd op Beneluxnet omdat ik wat info van insiders wilde zien over deze beurs. Helaas moest ik mij eerst door pagina's vol gewauwel lezen over "of men gaat" en "met wie men gaat" en "wat P of K gekocht hebben". Bere inter ressant. Dat "gaan" afhangt van zieke hond of schoonmoeder is van geen enkel belang op forum over een beurs!! Doe dat lekker via je eigen mailbox!!!!!

Jos, waarom zouden wij ons moeten schikken naar jouw opvattingen?

Pas nadat Leo erin kwam werd er ZINNIG gepraat. Ik zoek info zoals op een consumentenforum.

Euh, dingdong, daar hebben we de consumentenbond voor. Hier op dit forum zit allerlei pluimage, wat lekker wauwelt over modelspoor.

Welke verkoper heeft mooie nieuwtjes of welke baan moet ik absoluut gaan zien. Geen gezeur over CLUBPERIKELEN. Hou die intern. Als Leo op eigen risico zijn nek niet uitsteekt is er GEEN Eurospoor. Probeer zelf eens iets te organiseren en U ziet wat alles kost, tot en met verplichte verzekeringen en huren afvalcontainers. Doordat de handelaren er staan komt er zowel standhuur binnen alswel meer bezoekersgeld. Denk maar aan de stampede in de eerste jaren dwars door de banenhal naar de kraampjes. Is die "Houtenhandel" er niet dan kost dat de organisatie veel inkomsten en zal de toegangsprijs veel hoger zijn. Dat U tussen de Houtenhandel weer veel hetzelfde ziet is teken dat de verkoop slecht is. Deze hobby handelaren ,( overwerken bij je baas of een zaterdag klussen levert veel meer op), kunnen moeilijk alles weggooien en thuis blijven want dan voorzie ik zowel Eurospoor als Houten een zeer onzekere toekomst. De "handelaren" met die lage prijzen en dat mooie spul zijn vaak eendagsvliegen die de verzameling van overleden opa of vader voor de erfgenamen slijten. Of hobby-uitstappers die elke euro die het spul nog opbrengt al mooi vinden. Banen inkopen voor een faire prijs en dan met winst verkopen is momenteel een risicovol avontuur. Als U dit soort evenementen NIET leuk vindt blijf dan thuis of zoek een andere hobby. Na thuiskomst van een beurs als handelaar of vertegenwoordiger ben je vaakmoe van het ongelooflijke gezeur van de bezoekers. IK vraag mij vaak af waarom ze komen. Problemen thuis of op het werk? Wat iemand al eerder schreef ,voor een pretpark met 20 attracties betaalt U meer en vaak gaat U zelf niet in deze achtbanen zitten.U zult mij niet meer tegenkomen op dit forum dat mijns inziens meer een praatclubje is geworden tussen een groepje kennissen dat elkaar vaak persoonlijk kent. Ik heb Eurospoor zaterdag bezocht als "toerist". Heb leuke banen gezien en ook nog wat zaken gekocht in de markthal. Ook was er deze keer plek zat om even te zitten. Ik hop dat dit niet de laatste Eurospoor was. Leo ga door.

Grappig dat "wij" niet mogen zeuren van jou over eurospoor, maar jij wel over zeurders... Kom op man, lighten up...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #306 Gepost op: 26 October 2008, 17:26:31 »
Citaat van: Jos  link=topic=14241.msg219677#msg219677 date=1225034115
Hallo Modelspoorders, vandaag na jaren weer eens ingelogd op Beneluxnet ... ...
Nou dat had niet gehoeven hoor. Je contra-verhaal is ook maar jouw mening. Je gebruikt dan wel regelmatig hoofdletters om ons te te roepen hoe fout we zijn met z'n allen. En daar hou ik nu weer niet van.

Joh, kom over een paar jaartjes weer eens terug om ons een lesje te leren.
Ik heb al een trein

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #307 Gepost op: 26 October 2008, 17:31:07 »
Ik ben ook op eurospoor geweest. Vrijdag. Ik was redelijk vroeg en het was dan ook nog rustig. Even bij de beneluxstand gekeken. Leuk een x gezien te hebben. Door de beurs ben ik nog meer overtuigd geraakt om gelijkstroom te gaan rijden. Ik heb niets gekocht, vanwege me overstap, maar het er wel erg leuk gehad. JAmmer vond ik dat er achterin weinig was.

Daan! :D

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #308 Gepost op: 26 October 2008, 17:31:58 »
Ik ben toch wel onder de indruk van het het zeer ZINNIGE verhaal van Jos en zal alleen nog nuttige consumenteninformatie posten en vooral niks over bouwwerk of zo, want dat interesseert toch niemand.

BWAHAHAHAHAHAHA.

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #309 Gepost op: 26 October 2008, 17:32:40 »
Het blijkt wel weer dat mensen die voor hum mening uitkomen hier weer voor zeurders of verwende jongentjes worden uitgemaakt. >:(

Zeer zielig als het zo moet, laat ieder toch in zijn waarde.

Iedereen heeft er zo zijn eigen idee over en ook al ben je het er niet mee eens gebruik je verstand en ga mensen niet lopen uitmaken voor alles en nog wat.

Dacht dat we hier een forum hadden om elkaar te helpen waar nodig is en niet om elkaar te lopen etteren met allerlei vervelende opmerkingen.

Wie de schoen past trekt hem aan.

Dion

« Laatst bewerkt op: 26 October 2008, 17:45:36 door dion »
groetjes Dion

Maikel van Velzen

• Offline Offline
« Reactie #310 Gepost op: 26 October 2008, 17:35:14 »
Hallo,

Even een korte vraag. Volgens mij ongeveer 3 jaar geleden stond er op eurospoor een modelbaan naar Nederlands voorbeeld met een heel groot kopstation. Weet iemand de naam van deze vereniging??

Vond het altijd wel een mooie baan en hoopte dat ze er dit jaar weer zouden staan.
Alvast bedankt,

Mvg Maikel van Velzen

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #311 Gepost op: 26 October 2008, 17:57:03 »
Dion, natuurlijk is "laat ieder toch in zijn waarde" een goed motto. Maar het is hier geen excuus cultuur waar je gewoon alles kunt schrijven en iedereen moet dat dan maar slikken. Zo werkt het niet, zelfs niet op een forum.

Sander

Rob

• Offline Offline
« Reactie #312 Gepost op: 26 October 2008, 17:59:48 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: 26 October 2008, 23:04:01 door Sander Lageveen. Reden: 1 smily voldoet prima. »
Groeten, Rob

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #313 Gepost op: 26 October 2008, 18:09:39 »
@Santerdam,

Als iemand zijn of haar mening schrijft hoeft iemand anders het daar niet mee eens te zien.
Dat vind ik geen enkel probleem en niemand duwd hier iemand anders zijn mening door de strot.

Echter als je iemands mening niet deelt kun je ook op een andere manier reageren dan hier is gedaan.
Dit was gewoon met de botte bijl reageren naar mensen die een andere gedachten hadden of hebben.
Dit vond ik gewoon overkomen jouw mening vind ik niet strokken met de mijne en dan ben je een zeur.

Gaarne wil ik het hierbij laten.

Dion
« Laatst bewerkt op: 26 October 2008, 18:13:22 door dion »
groetjes Dion

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #314 Gepost op: 26 October 2008, 18:12:47 »
:-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X
Daar zal ik mij voor deze keer wel bij aansluiten.

Iemand nog fotosch gemaakt?

p.s. Rob, niet schudden voor gebruik
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl