Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:19:36
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Fleischmann Anna ombouw. door Besselspoor
Vandaag om 11:43:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 110392 keer)

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Eurospoor
« Reactie #315 Gepost op: 26 October 2008, 18:13:22 »
Ook hier eis ik een hertelling  >:(
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #316 Gepost op: 26 October 2008, 18:18:56 »
:-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Rob wat is er? Heb je je verslikt of zo? Je doet zo eh vreemd? Of probeer je je uit te drukken? Of juist niet? Nou ja, ik vind je bericht wel wat vaag.
Als alles verder maar goed met je gaat.  ;)
Ik heb al een trein

Rob

• Offline Offline
« Reactie #317 Gepost op: 26 October 2008, 18:26:41 »
Och, kwestie van misschien  gezonde zelfcensuur... Verder niks achter zoeken Huub.... ;D Heb even diep adem gehaald, heb tot 10 geteld en toen toch 11  :-X neergezet.  8) Ging me gewoon om de reactie van Jos. Ben persoonlijk geen fan van €-spoor, maar vind het prima dat veel mensen er plezier aan beleven. Vind ook dat men er z'n mening over mag hebben, ook al is die niet altijd positief. Maar dat is toch met alles zo?

Groeten, Rob
« Laatst bewerkt op: 26 October 2008, 18:33:08 door Rob »
Groeten, Rob

henk

• Offline Offline
« Reactie #318 Gepost op: 26 October 2008, 18:29:19 »
Voor mij is Eurospoor altijd een ontspannen geheel. Lekker op het fietsje naar toe en dan een paar uur rondwandelen, beetje kleppen enzo. Het is allemaal ruim opgezet en persoonlijk vind ik dat eigenlijk erg prettig. Paar mooie banen gezien. Lekker met het bekende broodje worst een tijd bij die Amerikaane baan in schaal 1 (denk ik) gezeten.
Op Eurospoor komt ook een wat ander publiek dan bij de andere tentoonstellingen. Vind het altijd leuk om te zien hoe kinderen reageren op de treintjes.
Peter is trouwens vroeg begonnen met de indoctrinatie van zijn zoon. Die werd met zijn zeven maanden de hele dag achter de stand van Beneluxspoor tewerkt gesteld.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #319 Gepost op: 26 October 2008, 18:29:49 »
Citaat van: Jos  link=topic=14241.msg219677#msg219677 date=1225034115
Helaas moest ik mij eerst door pagina's vol gewauwel lezen over "of men gaat" en "met wie men gaat" en "wat P of K gekocht hebben". Bere inter ressant. Dat "gaan" afhangt van zieke hond of schoonmoeder is van geen enkel belang op forum over een beurs!! Doe dat lekker via je eigen mailbox!!!!!
Dan heb je niet zo'n groot bereik. Het is juist zinnig het hier te plaatsen, zodat je wat kan afspreken. Het is veel moeilijker (en veel zwaarder voor de server) om ieder forumlid apart te gaan PMen! Ook is het leuk te schrijven wat je hebt gekocht, want vaak zijn er meer mensen daarnaar opzoek, en die kunnen dan vragen waar je het vandaan hebt! Als je trouwens wat eerder had ingelogd, had je nu enkel op het knopje nieuw moeten drukken, en dan kwam je achteraan in het topic.

Citaat
Pas nadat Leo erin kwam werd er ZINNIG gepraat. Ik zoek info zoals op een consumentenforum.
Dan ga je naar een consumentenforum

Citaat
Als Leo op eigen risico zijn nek niet uitsteekt is er GEEN Eurospoor.
En dit is een argument van niks: Als de hemel valt hebben we allemaal een blauw hoedje. Ieder heeft zo zijn vak ;)

Citaat
Probeer zelf eens iets te organiseren en U ziet wat alles kost, tot en met verplichte verzekeringen en huren afvalcontainers.
Ik peins er niet over.

Citaat
Doordat de handelaren er staan komt er zowel standhuur binnen alswel meer bezoekersgeld. Denk maar aan de stampede in de eerste jaren dwars door de banenhal naar de kraampjes. Is die "Houtenhandel" er niet dan kost dat de organisatie veel inkomsten en zal de toegangsprijs veel hoger zijn. Dat U tussen de Houtenhandel weer veel hetzelfde ziet is teken dat de verkoop slecht is.
Hoeft niet, als iets goed verkoopt, komen er meer aanbieders. Meer aanbiedere betekend meer concurrentie. Wet van vraag en aanbod. Kans is dus heel goed dat het wel draait, anders loont het wss. meer om het op internet te verkopen.

Citaat
Deze hobby handelaren ,( overwerken bij je baas of een zaterdag klussen levert veel meer op), kunnen moeilijk alles weggooien en thuis blijven want dan voorzie ik zowel Eurospoor als Houten een zeer onzekere toekomst.
Als het echt zo slecht gaat, dan stond het spul wel op marktplaats. Zie opmerking hierboven.

Citaat
De "handelaren" met die lage prijzen en dat mooie spul zijn vaak eendagsvliegen die de verzameling van overleden opa of vader voor de erfgenamen slijten. Of hobby-uitstappers die elke euro die het spul nog opbrengt al mooi vinden.
Nou en? Wat heeft dat voor verdere invloed op het evenement?

Citaat
Banen inkopen voor een faire prijs en dan met winst verkopen is momenteel een risicovol avontuur. Als U dit soort evenementen NIET leuk vindt blijf dan thuis of zoek een andere hobby. Na thuiskomst van een beurs als handelaar of vertegenwoordiger ben je vaakmoe van het ongelooflijke gezeur van de bezoekers. IK vraag mij vaak af waarom ze komen. Problemen thuis of op het werk?
Gaat het hier nou over de handelaren of over de bezoekers.

Citaat
Wat iemand al eerder schreef ,voor een pretpark met 20 attracties betaalt U meer en vaak gaat U zelf niet in deze achtbanen zitten.
Waarom ga je dan naar een pretpark. Het enige wat ik doe is in achtbanen zitten enzo.

Citaat
U zult mij niet meer tegenkomen op dit forum
Doei!

Citaat
dat mijns inziens meer een praatclubje is geworden tussen een groepje kennissen dat elkaar vaak persoonlijk kent.
Tja, "we" bestaan inmiddels iets meer dan 2 jaar (3e keer eurospoor), dus mensen kennen elkaar inmiddels wel. Ook ga jij, als jij ziet dat iemand geweldige dingen bouwt, en jij veel materieel hebt dat daar ook op kan rijden, in dezelfde stijl, eens bij elkaar langs. Sowiso gaan mensen bij elkaar op de koffie, al is het maar voor de gezelligheid. Het is altijd leuk de gezichten achter de gebruikersnamen te weten! ;D

Citaat
Ik heb Eurospoor zaterdag bezocht als "toerist". Heb leuke banen gezien en ook nog wat zaken gekocht in de markthal.
En net loop je nog te roepen dat dit hier niet thuis hoort!

Citaat
Ook was er deze keer plek zat om even te zitten. Ik hoop dat dit niet de laatste Eurospoor was. Leo ga door.
Ik denk niet dat het de laatste keer is geweest, want daarvoor is het volgens mij te succesvol!

Och, kwestie van misschien  gezonde zelfcensuur... Verder niks achter zoeken Huub.... ;D Heb even diep adem gehaald, heb tot 10 geteld en toen toch 11  :-X neergezet.  8)

Groeten, Rob
Dan kan je goed tellen, 11 komt na 10! ;D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

olaf99

• Offline Offline
    • bouwwerken van olaf
« Reactie #320 Gepost op: 26 October 2008, 18:48:47 »
Hallo

LEO H: je uitleg is duidelijk. Jammer dat het butget niet groter is.

Zo ook naar eurospoor geweest en ik vond het wel redelijk. Moet wel opmerken dat het misschien handiger was geweest om hal 1 en 2 om te draaien. De modelbanen die je wilt fotograferen staan in het "donker" en de kraampjes worden uitbundig verlicht.......hmmm vreemd.

Een paar erg mooie banen gezien, die amerikaanse baan rechts bij de ingang en de kleine baan Ferien in Blumenfeld  en die baan met die lokwerkplaatsinterieur en die andere amerikaanse "rode" baan. Verder nog die duitse clubs.

Viel dus toch nog wel mee al was de hal erg leeg.
Toch ook weer gezien dat je met karton best mooie dingen kunt bouwen.

Misschien dat ik volgend jaar eens een andere beurs uitprobeer.

Groeten,
Olaf

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #321 Gepost op: 26 October 2008, 18:55:09 »
Goed, iedereen heeft zijn mening gegeven. Fijn. Maar dit is niet de rubriek 'Ditjes & datjes' en daarom gaan we hier niet off-topic.

Dus bij deze: heb het weer over Eurospoor, niet wat je van de inhoud van dit forum of van de mening van iemand anders over de inhoud van dit forum vindt.

De moderatoren waken over de inhoud en doen daarbij een beroep op de gebruikers: als je denkt dat er op een bericht iets aan te merken is, gebruik de link 'Meld dit bericht aan de moderator'.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #322 Gepost op: 26 October 2008, 19:04:54 »
Ik heb me weer prima vermaakt! Toen ik op mijn horloge keek was het al véél later dan ik dacht; goed teken dus. Weinig gekocht; niks van mijn gading kunnen vinden maar dat is het risico van een beurs. Aanbod van banen zoals gebruikelijk; voor elk wat wils. De gebruikelijke clubbanen die ik wat minder interessant vind en enkele juweeltjes. 

Volgend jaar maar weer meedoen aan de dioramawedstrijd en Eric van een derde zege houden  ;D.
No dress rehearsel, this is our life.

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #323 Gepost op: 26 October 2008, 19:18:48 »
Ik ben vrijdag geweest en ik vond het een zeer aangename dag ! Veel gezien, de ene baan wat mooier dan de andere,  voor elk wat wils. Van alles bij de verkoop, van nieuw tot "meuk". Dus ook hier voor elk wat wils, sommige onder ons weten ook van meuk nog iets moois te maken.

Al met al een geslaagde dag. Ik ben blij met een evenement als Eurospoor en ook bijvoorbeeld dit forum. Een korte reactie op eerdere postings :
25 jaar geleden hadden we dit allemaal niet, laten we dit niet vergeten  ::)

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #324 Gepost op: 26 October 2008, 19:24:54 »
Tja natuurlijk kan dit evenement beter, Leo doet zijn best maar moet ook roeien met de lokatie die hij heeft.

De beurs in Utrecht kost een lieve stuiver en dat zie je terug in entree prijs.
14 euro entree en parkeergeld 12 euro ( ik kan niet alles met de trein meenemen is natuurlijk erg veel.  Misschien eens een keer tegelijk met de Kreadoe organiseren , mannen links vrouwen rechts om in het rolmodel te blijven.
Handelaren? ja erg veel en nog steeds erg veel aan het eind van de beurs inpakken. Maar ook : "liefhebbers die zelfs bij een waggonnetje van 4 euro nog klagen dat er een koppelingetje ontbreekt, of dat het doosje beschadigd is.
Suggestie voor volgend jaar: 1 hal ( de grootste ) met banen . fabrikanten en de helft aan kramen handelaren oftwel 2 tafel max per handelaar.
Je zal zien dat het dan leuker is, en voor de BLNS stand : nog meer demo's en workshops.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #325 Gepost op: 26 October 2008, 19:34:58 »
Han, het lijkt me handig parkeergelden buiten beschouwing te laten. Dat is een Jaarbeurs aangelegenheid waar de beursorganisatie niets mee te maken heeft.

En in welke mate heeft de organisator 100% vrijheid de toegangsprijs te bepalen ? (Wat deel vraagt Jaarbeurs voor het bemannen van de kassa en het verkopen van de kaartjes ?)

Sander

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #326 Gepost op: 26 October 2008, 19:35:40 »
Helemaal met Han eens.
Het geheel had nu een beetje de uitstraling van "Houten-plus".
Er zijn nog zoveel mooie banen die ontbraken, dus benieuwd wat Rijswijk eind november te bieden heeft.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #327 Gepost op: 26 October 2008, 19:39:21 »
Hallo,

Even een korte vraag. Volgens mij ongeveer 3 jaar geleden stond er op eurospoor een modelbaan naar Nederlands voorbeeld met een heel groot kopstation. Weet iemand de naam van deze vereniging??

Vond het altijd wel een mooie baan en hoopte dat ze er dit jaar weer zouden staan.
Alvast bedankt,

Mvg Maikel van Velzen
werd daar gereden met streepjescodes onder de treinen?
dat vond ik ook een leuke baan!

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #328 Gepost op: 26 October 2008, 19:41:20 »
Ik was er ook weer van de partij en ik vond het een zeer geslaagde beurs druk maar niet al te druk.

En ik denk dat het niet handig is om alles in 1 hal te plaatsen dan heb je ten eerste geen goed overzicht meer en ten tweede dan staat alles zo op elkaar dat het veel te druk zal worden.

Mvg
Erik-Jan

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #329 Gepost op: 26 October 2008, 19:45:42 »
Ik ga niet op het commentaar van Jos in.

want ik vond het ook een geslaagde beurs.
Zelfs met het levensechte spoorgeluid van de hollandse minispoorwegen op de achtergrond.

Jos.
(De andere Jos)
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)