Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 10:07:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 09:58:42
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door ruudns
Vandaag om 09:51:43
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Wat was jullie allereerste loc? door Fleischmann-H0-Fanaat
Vandaag om 09:48:03
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
booster vraag door Albert de Heer
Vandaag om 09:21:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 08:50:13
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 08:32:39
23 augustus modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 07:49:13
Her-(her-)beginnen door henk
Vandaag om 07:29:12
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
07 August 2025, 18:00:40
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 110279 keer)

br212

• Offline Offline
Re: Eurospoor
« Reactie #270 Gepost op: 25 October 2008, 22:38:34 »
[offtopic aan]Ik heb zelf inmiddels een keer op een beurs mogen staan (met een club) en dat leverde mij geen cent op, zelfs geen onkostenvergoeding. Daar had ik geen probleem mee, want ik kwam voor mijn eigen plezier en hobby (dat mag mij wel wat geld kosten, en hoeft het niet op te leveren) en voor de bezoekers.[off topic uit]

Wat vonden jullie van de dday tentoonstelling?
Mvg,
Frans

de Stoptrein

• Offline Offline
  • Msg. de STOPtrein houd de vaart er in...
    • de Stoptrein
« Reactie #271 Gepost op: 25 October 2008, 22:38:55 »
Zonder banen geen Eurospoor.
Het kost al gauw €300,- om je baan daar te krijgen.
Een kleine vereniging hoest dat bedrag niet zo maar even op.
Msg. de STOPtrein, een modulebaan in opbouw.

olaf99

• Offline Offline
    • bouwwerken van olaf
« Reactie #272 Gepost op: 25 October 2008, 22:43:51 »
Hallo

Oke het is natuurlijk wel zo dat je niet volledig betaalt moet worden hoor, gewoon een onkostenvergoeding voor vervoer zou al goed zijn.

Natuurlijk is het een eer om met je baan op een beurs te staan maar de grote beursen zijn wel commercieel en daarom verwacht ik toch wel een vergoeding.

Groeten,
Olaf

ReesCees

• Gast
« Reactie #273 Gepost op: 25 October 2008, 22:45:40 »
Het kost al gauw €300,- om je baan daar te krijgen.
Een kleine vereniging hoest dat bedrag niet zo maar even op.

Als een soort van éénpersoonsvereniging:

morgen ga ik maar met de pet rond (ik geef het opgehaalde geld dan maar aan Kika of zoiets............zelf hoef ik het niet)

Kees-Jan

NB nogmaals heb ik er zelf voor gekozen om dit gratis en niet voor niets te doen ( zie eerdere reactie)

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #274 Gepost op: 25 October 2008, 22:49:11 »
Het is weer eens het oude verhaal.
Eurospoor is een commercieel evenement en een aantal mensen moeten er van leven, daar is niets op tegen. Het is dan wel erg vreemd dat degenen die er met banen voor moeten zorgen dat er ook bezoek komt hiervoor geen vergoeding ontvangen. Er zijn nou eenmaal kosten die gemaakt moeten worden. Het hoeft echt niet zo te zijn dat er grof betaald moet worden voor een baan en dat de maker er dikke winst op moet maken. Een vergoeding voor de onkosten (vervoer, overnachting e.d) is wel op zijn plaats. Je kan het natuurlijk ook als een gezellig uitje of investering voor de toekomst zien. Die keuze is aan jezelf.
Tegelijkertijd vind ik dat de exposant dan ook wel iets moet laten zien. Een afgewerkte en verzorgde baan. Een vriendelijk woordje naar de bezoeker mag ook best. Enthousiast je hobby uitdragen is nog beter.
Over de inbrengen dit jaar kan en zal ik mij niet uitlaten. Ik heb deze keer gekozen voor Mechelen en dat was zeker de moeite waard.

« Laatst bewerkt op: 25 October 2008, 22:50:46 door René Wolf »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

br212

• Offline Offline
« Reactie #275 Gepost op: 25 October 2008, 23:03:06 »
Dat betekend dat je baan dan soms niet op die beurs komt, als je het zelf niet wilt / kunt betalen en die organisator het ook niet kan / wil betalen.  

Voor iedere modelbaan zal die (organisator) een aantal keuze's hebben:

MUST have this.
SHOULD have this if at all possible.
COULD have this if it does not affect anything else.
WON'T have this time but WOULD like in the future.

en afhankelijk wat de uitkomst is zal een eventuele vergoeding gaan rollen, of niet. MoSCoW_Method

En een vraag die de (wannebe) standhouders zichzelf kunnen vragen en ook aan zichzelf kunnen beantwoorden: in welke catagorie denk je dat je modelbaan valt, en wat moet je er wellicht dan toch zelf aan doen om te verschuiven naar een andere catagorie waar je jezelf liever in zou zien? En als je voor je eigen gevoel al in de juiste categorie zit: geniet ervan.  ;D

Maar goed, ik heb mij vandaag voor die paar euro prima vermaakt en volgend jaar graag weer. (eventueel als zelfbetalende mede-exposant o.i.d.)
Mvg,
Frans

tinus

• Online Online
« Reactie #276 Gepost op: 25 October 2008, 23:18:53 »
Was vandaag een zeer geslaagde dag.
Weer een aantal zeer mooie banen gezien.
De handel viel me dit jaar wat tegen, heb dus ook
weinig aangeschaft.
Een class 66 en wat kleiNSpoor verf en transfers.
Vind wel dat de leeftijd voor kinderen voor wat betreft
de entree naar 4-5 jaar mag (is nu al vanaf 2 jaar betalen)
Verder ga ik zeker volgend jaar weer.

Tinus.

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #277 Gepost op: 25 October 2008, 23:30:29 »
Beste mensen,
Met morgen weer een zware werkdag voor de boeg zit ik nog even door jullie opmerkingen te lezen en wil toch even (1 keer) reageren omdat hier gesuggereerd wordt dat Eurospoor deelnemers gratis laat komen en geen onkostenvergoedingen betaalt. Dat is natuurlijk pure nonsens.

Ik zal u de simpele procedure uitleggen: In maart versturen wij de aanmeldingsformulieren naar de ons bekende adressen van clubs en exposanten om te kunnen inschrijven. Op die formulieren staan welke onkostenvergoedingen gegeven (kunnen) worden. Deze formulieren moeten begin mei geretourneerd worden.

Na ontvangst van alle formulieren maken wij een selectie uit deze deelnemers. Deze worden voor i juni uitgenodigd en ontvangen ALLEMAAL de overeengekomen kostenvergoedingen. Onze budgetten zijn dan wel verbruikt want die zijn niet eindeloos zoals u begrijpt. Intercity viel buiten de selectie dit jaar en kon niet meedoen.

Maar wat doen wij met deelnemers die DAARNA toch nog willen deelnemen? We zouden ze gewoon kunnen weigeren, maar inplaats daarvan hebben we twee deelnemers de keus gelaten en ruimte, een stroomaansluiting en nog een aantal dingen geboden. We zijn daarmee boven onze budgetten uitgekomen, want deze 2 deelnemers staan gratis, maar dat betekent niet dat deze deelnemers voor ons gratis zijn. Alleen de stroomaansluiting al kost bijvoorbeeld e. 165,- incl. verbruik.

Uiteraard is dit een forum waar iedereen zijn mening mag geven, maar dan wel op basis van de feiten en niet op basis van insinuaties dat Eurospoor geen kosten betaalt. Het betreft hier bijzondere situaties die buiten de normale procedure vallen, waarmee wij dachten deze deelnemers toch nog een plezier te doen..........maar als ik lees hoe daarmee omgegaan wordt lijkt dat geen goed idee te zijn geweest.

Toch zijn we blij te lezen dat de meesten onder u het evenement bevallen is. Wij bedanken diegenen die de moeite hebben genomen om te komen, morgen nog 1 dag en voor wie dat te laat is, volgend jaar nieuwe kansen.

Mocht u naar aanleiding van dit of iets anders op Eurospoor vragen hebben, stel ze dan gerust in dit draadje. Ze worden naar eer en geweten beantwoord en het is voor ons leerzaam in ons streven om Eurospoor nog beter te maken.

Met vriendelijke groet,

EUROSPOOR
Leo Hendriksen

ReesCees

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: 25 October 2008, 23:36:52 »
Leo,

Klopt!

Zoals ik al eerder schreef: Gratis* maar niet voor niets!

Het optreden op EuSp heeft me genoeg "opgeleverd"

Kees-Jan

*
Citaat
Aantal dingen
bedankt !

de Stoptrein

• Offline Offline
    • de Stoptrein
« Reactie #279 Gepost op: 25 October 2008, 23:53:01 »
Citaat
Maar wat doen wij met deelnemers die DAARNA toch nog willen deelnemen? We zouden ze gewoon kunnen weigeren, maar inplaats daarvan hebben we twee deelnemers de keus gelaten en ruimte, een stroomaansluiting en nog een aantal dingen geboden.

Laat het hier duidelijk zijn dat WIJ benaderd zijn door Eurospoor.
Tevens is de toezegging gedaan dat wij volgend jaar wéér mogen komen.

Persoonlijk had ik e.a. anders gezien.
Dit heeft nogal wat wrevel binnen de vereniging gegeven.
Ik heb niet genoeg financiele middelen om 4 dagen heen en weer te rijden op eigen kosten.
Jammer, volgende keer beter.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #280 Gepost op: 26 October 2008, 00:01:10 »
@ stoptrein.

Ik denk dat je dit beter met de organisatie kan uitvechten.
Want om dat op dit forum te doen, is denk ik niet verstandig.
Want waarschijnlijk gaat het hier om zaken waar de gewone bezoeker niks mee te maken heeft.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

de Stoptrein

• Offline Offline
    • de Stoptrein
« Reactie #281 Gepost op: 26 October 2008, 00:07:04 »
Je Hebt gelijk, ik liet mij even gaan.
Maar als dit het toekomst beeld is voor de kleinere verenigingen hou ik er mee op. De lol is er voor mij af  :(

Lokpaint

• Gast
« Reactie #282 Gepost op: 26 October 2008, 00:07:17 »
Als een soort van éénpersoonsvereniging:

morgen ga ik maar met de pet rond (ik geef het opgehaalde geld dan maar aan Kika of zoiets............zelf hoef ik het niet)

KIKA?????? ;D ;D ;D ;D ;D

Effe serieus nu..

Ik zou het ook helemaal niet erg vinden om gratis mijn hobby tentoontestellen. Echter...de entreeprijzen dienen dan ook naar het hobbyniveau te gaan.

Dat een organisator zoals de jaarbeurs kosten heeft begrijp ik. Maar volgens mij blijft er nu flink wat aan de strijkstok hangen. Dit zou dan inderdaad wel aan bijvoorbeeld kika besteed kunnen worden.

Bart

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #283 Gepost op: 26 October 2008, 00:13:11 »
Beste stoptrein,
Uw secretaris heeft een algemene afwijzing ontvangen met daaronder de mogelijkheid om onder andere voorwaarden deel te nemen. Wij hebben daarna geen contact meer gezocht. Uw secretaris heeft zelf gereageerd op deze brief. Wij zoeken geen zieltjes om gratis deel te nemen, wij boden alleen de mogelijkheid voor deelnemers die al in een eerder stadium waren afgewezen, zoals Intercity, meer niet. Wij vinden het jammer om te lezen dat de vereniging onderling verdeeld was over de deelname. Nog meer reden voor ons om in de toekomst deze mogelijkheid niet meer te bieden en denken inderdaad dat dat niets is om op dit forum te ventileren.
Mvrgroet,
leo hendriksen

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #284 Gepost op: 26 October 2008, 00:21:44 »
Nou, de reacties zijn er weer na. Dit heeft me vorig jaar ervan weerhouden om heen te gaan. Maar dit jaar niet. 'k Ga morgen m'n cnl loc + decoder ophalen bij de MTE-stand (verzenden was goedkoper geweest  ;)) en voor het eerst Eurospoor eens bekijken. En natuurlijk voor het eerst de hoofden van enkele forumleden bestuderen, hopelijk verpest dat m'n dag niet, of andersom  ;D.

Dat me dat 90 euro kost (incl. aanhangende ega) vind ik minder belangrijk, maar voor sommige mensen zou het weleens teveel kunnen zijn, dat realiseer ik me wel.

Jullie lezen morgen wel wat ik ervan vind.

Gerard.