Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 00:03:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 September 2025, 22:43:39
NS 3502 van zwart naar groen door Met een sik
20 September 2025, 22:31:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 September 2025, 22:31:00
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
20 September 2025, 22:28:41
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
20 September 2025, 22:24:17
Da's Daz 2 door NS264
20 September 2025, 22:06:28
Pendel module door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:56:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:37:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 September 2025, 21:20:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
20 September 2025, 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
20 September 2025, 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
20 September 2025, 20:28:44
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
20 September 2025, 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
20 September 2025, 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
20 September 2025, 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
20 September 2025, 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
20 September 2025, 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
20 September 2025, 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
20 September 2025, 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
20 September 2025, 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
20 September 2025, 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
20 September 2025, 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
20 September 2025, 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
20 September 2025, 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
20 September 2025, 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
20 September 2025, 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
20 September 2025, 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
  

Auteur Topic: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen  (gelezen 2220 keer)

zuylen

  • Gast
Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Gepost op: 21 September 2006, 11:49:36 »
Sinds een paar weken worden de stoptreindiensten (zover ik weet en zie) niet meer met de welbekende plan V's verzorgd. Daar voor in de plaats zijn de vlaflip sprinters in dienst gekomen. Betekent dit het werkelijke einde van de plan V's hier of rijden er nog enkelen. Of is het mogelijk dat de sprinters een aantal dubbeldekkers hebben vervangen? ???

Vriendelijke groeten,
André van Zuijlen

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #1 Gepost op: 21 September 2006, 12:57:23 »
Hele grote kans dat er gewoon een SGMm (Vlaflip) verdwaald is in een dienst van een DD-AR of en Plan V. Want zoals je op www.somda.nl kan zien staat er nog steeds alleen maar DD-AR en Plan V gepland voor de treinen naar Rhenen.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

leon

  • Gast
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #2 Gepost op: 21 September 2006, 13:15:39 »
Maar ff doorgetrokken naar het hele land: De apekop wordt wel de bedreigde materieelsoort de komende jaren.
Of bied het materieeltekort nog enkele jaren soelaas?

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #3 Gepost op: 21 September 2006, 13:30:28 »
Op dit moment is er vooral een materieeltekort v.w.b. de stoptreinen. Kijk maar eens rond: het meeste materieel wat rijdt zijn treinen die vooral geschikt zijn voor de sneltrein-/intercitydiensten. Dit zijn ICK, ICR, ICM en IRM. Op het gebied van stoptreinen moeten we het buiten mat'64 vooral hebben van DDM en DD-AR.

Dus je mag er wel van uitgaan dat mat'64 langer blijft rijden dan eerst was geplanned. Sowiezo totdat er nieuwe stoptreinen beschikbaar komen, maar in deze zaak zit ook nog niet zoveel schot.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #4 Gepost op: 21 September 2006, 16:31:34 »
De stellen uit 400-serie die aan onderhoud toe zijn, krijgen nogmaals een kleine revisie. De stellen uit de hoge 900-nummering krijgen momenteel nog een normale onderhoudsbeurt, de laatste stellen zijn in behandeling. De oudste series die nu nog rijden hebben wellicht niet zolang meer, maar voordat het algeheel einde verhaal Plan V is zijn we nog wel even verder...

Groet,
Julius

manuelspot

  • Gast
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #5 Gepost op: 21 September 2006, 17:46:07 »
In de winterdiens zullen er ook mat 64 stellen op de lijn Apeldoorn Almelo komen te rijden, in de spits rijden ze dan door naar Enschede.

Manuel van der Wal