Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:47:16
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:41:04
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:35:05
Koploper overzetten naar iTrain door C_Jabaaij
Vandaag om 20:32:36
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
Vandaag om 20:28:44
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:22:41
Pendel module door Bert55
Vandaag om 20:18:54
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
Vandaag om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 19:58:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 19:19:09
Piko 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 19:17:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Boertje
Vandaag om 18:45:22
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
  

Auteur Topic: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen  (gelezen 2218 keer)

zuylen

  • Gast
Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Gepost op: 21 September 2006, 11:49:36 »
Sinds een paar weken worden de stoptreindiensten (zover ik weet en zie) niet meer met de welbekende plan V's verzorgd. Daar voor in de plaats zijn de vlaflip sprinters in dienst gekomen. Betekent dit het werkelijke einde van de plan V's hier of rijden er nog enkelen. Of is het mogelijk dat de sprinters een aantal dubbeldekkers hebben vervangen? ???

Vriendelijke groeten,
André van Zuijlen

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #1 Gepost op: 21 September 2006, 12:57:23 »
Hele grote kans dat er gewoon een SGMm (Vlaflip) verdwaald is in een dienst van een DD-AR of en Plan V. Want zoals je op www.somda.nl kan zien staat er nog steeds alleen maar DD-AR en Plan V gepland voor de treinen naar Rhenen.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

leon

  • Gast
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #2 Gepost op: 21 September 2006, 13:15:39 »
Maar ff doorgetrokken naar het hele land: De apekop wordt wel de bedreigde materieelsoort de komende jaren.
Of bied het materieeltekort nog enkele jaren soelaas?

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #3 Gepost op: 21 September 2006, 13:30:28 »
Op dit moment is er vooral een materieeltekort v.w.b. de stoptreinen. Kijk maar eens rond: het meeste materieel wat rijdt zijn treinen die vooral geschikt zijn voor de sneltrein-/intercitydiensten. Dit zijn ICK, ICR, ICM en IRM. Op het gebied van stoptreinen moeten we het buiten mat'64 vooral hebben van DDM en DD-AR.

Dus je mag er wel van uitgaan dat mat'64 langer blijft rijden dan eerst was geplanned. Sowiezo totdat er nieuwe stoptreinen beschikbaar komen, maar in deze zaak zit ook nog niet zoveel schot.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #4 Gepost op: 21 September 2006, 16:31:34 »
De stellen uit 400-serie die aan onderhoud toe zijn, krijgen nogmaals een kleine revisie. De stellen uit de hoge 900-nummering krijgen momenteel nog een normale onderhoudsbeurt, de laatste stellen zijn in behandeling. De oudste series die nu nog rijden hebben wellicht niet zolang meer, maar voordat het algeheel einde verhaal Plan V is zijn we nog wel even verder...

Groet,
Julius

manuelspot

  • Gast
Re: Plan V vervangen door Vlaflip op de lijn naar Rhenen
« Reactie #5 Gepost op: 21 September 2006, 17:46:07 »
In de winterdiens zullen er ook mat 64 stellen op de lijn Apeldoorn Almelo komen te rijden, in de spits rijden ze dan door naar Enschede.

Manuel van der Wal